• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Frallanz
    Stokke skrev 2015-02-22 17:38:14 följande:
    Vilka snälla svärföräldrar ni har :)

Vi har tittat på en bugaboo Buffalo.
    Ja det är mannens föräldrar som insisterar på att köpa barnvagn :) mina föräldrar köpte spjälsäng med tillbehör som överraskning.

Vi funderar också på en sån, men vet inte riktigt. Det är en ren djungel de där med vagn :/
  • Frallanz
    nygift skrev 2015-02-22 20:19:47 följande:

Valet vilken vagn man skulle ha var ju sjukt svårt men var inne på svänghjul fram iaf det jag gick på :)

Har ni fått stora magar nu då? Vill verkligen ha den riktiga gravid magen nu :)

Ja, de senaste två veckorna har magen vuxit rejält. Jag må vara stor sen innan, men magen är ivägen nu alltså. Aldrig fått mjöl på den innan när jh bakat, men idag har den tagit i allt hahah.

Tänkte kika om det är fler som kommit i ett stadie att städa heeela tiden? Liksom, rensa saker som man inte behöver, göra sig av med det, storstäda mer än vanligt liksom?

Mamma kallar det att jag "boar", haha. Men det kanske är så det är :) lite jobbigt är det, för jag sitter inte still länge alls på dagen trots att jag bör vila med foglossningen som jäklas såfort jag stått upp förlänge :/
  • Anayah

Jag har också börjat "boa", precis som jag gjorde med första :) Med andra gick jag inte igenom den fasen alls, kanske för att det var så tätt emellan.

• Baby Doll

När har ni BF?

Jag har den 27 maj, men blir igpngsatt 3 veckor innan :)

Sitter och klurar på namn, vilket är lite svårt eftersom jag och mannen inte är överens alls.. :-/ Har ni bestämt namn ännu?

Här är jag och "Lucky#7" förra onsdagen ??

• Missyk

Mysigt att bona! De har jag också börjat med! Ska stå på loppis och sälja av en massa prylar. Min flicka blir ju 2 lagom till lillebrors ankomst , samma datum! Så har en del rosa att göra mig av med innan dess :)

Vi har bestämt namn! För andra ggr, haha vårt första bestämma namn blev det inte. Någon mer som har bestämt?

• nygift

De va länge sedan jag började städa o ha mig men saken är de att vi har inte bott i våran lägenhet ett år än haha blir ett år på söndag så har inte så mkt att städa o rensa. Fick ett ryck o sålde bilen i fredags eftersom den inte skulle passa när Alexander kommer haha så nu står vi billösa ist o väntar på mr right haha.

Jag har alltid varit stor innan men nu har jag märkt att magen tar i när jag diskar eller böjer mig ner samma sak när man bakar vetemjöl över hela magen haha

• Frallanz
    Missyk skrev 2015-02-23 00:21:43 följande:

Mysigt att bona! De har jag också börjat med! Ska stå på loppis och sälja av en massa prylar. Min flicka blir ju 2 lagom till lillebrors ankomst , samma datum! Så har en del rosa att göra mig av med innan dess :)

Vi har bestämt namn! För andra ggr, haha vårt första bestämma namn blev det inte. Någon mer som har bestämt?

Ja! Jättemysigt att man boar :) man har ju alltid varit den som gillar att städa o så, men det är extremt nu alltså! Helt galet. Men oj så bra det blir ändå, haha. Men vi får inte glömma att vila emellanåt! :)

Ja, vår kille har fått namnet Liam :) pojknamn är ju rugggt svårt, men till sist klingade det där ra tyckte både jag o sambon. Skulle det råka vara en tjej, vilket det inte är, men OM så är det Saga eller Inez som är uppskrivet :)
  • Frallanz
    Baby Doll skrev 2015-02-22 23:35:59 följande:

När har ni BF?

Jag har den 27 maj, men blir igpngsatt 3 veckor innan :)

Sitter och klurar på namn, vilket är lite svårt eftersom jag och mannen inte är överens alls.. :-/ Har ni bestämt namn ännu?

Här är jag och "Lucky#7" förra onsdagen ??

phpt6r9XX38969.jpg

Har BF 16e juni :) hoppas på att gossen vill komma ut till dess iallafall. Liam kommer han få heta vet du vad ni väntar för kön?
  • LillyAdelia

Alltså fy vad drygt det kan vara med graviditet ibland. Jag är jätteförkyld och nyser hela tiden. Behöver uppenbarligen göra knipövningar :( känner mig stor som ett hus när det är svårt att andas. /dagens gnäll

Svar på tråden Sommarbebisar 2015