• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2015-02-23 19:27:08 följande:

Alltså fy vad drygt det kan vara med graviditet ibland. Jag är jätteförkyld och nyser hela tiden. Behöver uppenbarligen göra knipövningar :( känner mig stor som ett hus när det är svårt att andas. /dagens gnäll

Vet hur du känner har precis legat sjuk hostat massa känns som man inte hinner knipa ibland heller hahahaha
  • Frallanz
    LillyAdelia skrev 2015-02-23 19:27:08 följande:

Alltså fy vad drygt det kan vara med graviditet ibland. Jag är jätteförkyld och nyser hela tiden. Behöver uppenbarligen göra knipövningar :( känner mig stor som ett hus när det är svårt att andas. /dagens gnäll

Usch, stackare :( inte varit sjuk nånting under graviditeten än *pepparpeppar*

Men har märkt att det tryckt på vid tex nysningar, och det är tur att jag gjort knipövningar varje dag sen jag gick i 9an då vi pratade om knipövningar i skolan, haha.

Har helt allvarligt gjort detta varje dag, än idag sen dess och antar det hjälper för jag har inte "läckt" nåt än iallafall :)
  • nygift
    Frallanz skrev 2015-02-23 19:47:25 följande:

Usch, stackare :( inte varit sjuk nånting under graviditeten än *pepparpeppar*

Men har märkt att det tryckt på vid tex nysningar, och det är tur att jag gjort knipövningar varje dag sen jag gick i 9an då vi pratade om knipövningar i skolan, haha.

Har helt allvarligt gjort detta varje dag, än idag sen dess och antar det hjälper för jag har inte "läckt" nåt än iallafall :)

Oj vad du är duktig jag glömmer alltid att göra de haha
  • Stokke
    Anayah skrev 2015-02-22 11:58:01 följande:
    nygift skrev 2015-02-22 11:00:21 följande:Oj vad spännande o bara får reda år de så där. Hur känns det? Välkommen :)
    Tack! :)
    Chocken har börjat lägga sig och nu känns det riktigt bra faktiskt. Den blivande pappan har det inte riktigt landat för ännu, men han kommer å andra sidan bara att vara delaktig till viss del.
    Har du fått stöttning av nära och kära?

När har du BF?

Har du träffat en bra BM?

Kul att du har hittat hit :)
  • Baby Doll
    Missyk skrev 2015-02-23 00:21:43 följande:

Mysigt att bona! De har jag också börjat med! Ska stå på loppis och sälja av en massa prylar. Min flicka blir ju 2 lagom till lillebrors ankomst , samma datum! Så har en del rosa att göra mig av med innan dess :)

Vi har bestämt namn! För andra ggr, haha vårt första bestämma namn blev det inte. Någon mer som har bestämt?

Här är det inte bestämt ännu. Vi är oense :-/ Fast den här gången ska vi bestämma innan hon föds, minstingen var 3 veckor innan han hade ett namn

Får jag fråga vad ni kommit fram till för namn?

• Frallanz
    nygift skrev 2015-02-23 19:57:30 följande:
    Oj vad du är duktig jag glömmer alltid att göra de haha
    Haha javisst! Men jag tror mina knipövningar har blivit ett "tix" efter så många år. Var 17 då och blir 27 i år så det är ju ändå 10 år av knipövningar i bagaget :) så det är väl en vana nu bara.

Men börja göra det till en del av vardagen, tex varje gång du ska duscha, eller ligga i soffan, så att du ställer in dig på att vid vare tex duschning så ska knipövningar ingå så kommer du se att det faller sig naturligt :)

Knipövningar syns inte och kan göras var som helst , när som helst och det är väl det bästa :D
  • nygift
    Frallanz skrev 2015-02-23 22:29:05 följande:

Haha javisst! Men jag tror mina knipövningar har blivit ett "tix" efter så många år. Var 17 då och blir 27 i år så det är ju ändå 10 år av knipövningar i bagaget :) så det är väl en vana nu bara.

Men börja göra det till en del av vardagen, tex varje gång du ska duscha, eller ligga i soffan, så att du ställer in dig på att vid vare tex duschning så ska knipövningar ingå så kommer du se att det faller sig naturligt :)

Knipövningar syns inte och kan göras var som helst , när som helst och det är väl det bästa :D

Det ska jag absolut testa duschar ju två ggr om dagen så :)
  • Emeeliiee

Ang. barnvagn så har vi köpt en Trille Viper 4s. Supersnygg i svart o alluminium, lättkörd och inte allt för dyr heller, kanonnöjd!

• nygift
    Emeeliiee skrev 2015-02-24 10:11:45 följande:

Ang. barnvagn så har vi köpt en Trille Viper 4s. Supersnygg i svart o alluminium, lättkörd och inte allt för dyr heller, kanonnöjd!

Härligt skönt att ni är nöjda :)
  • nygift

116 dagar kvar till bf :) kan man vilja att tiden går fortare eller vad haha shit vad jag längtar :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015