• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • 87mli

Vi har köpt en crescent comfort. Gillar att den känns lite sportigare och lagom rejäl, priset var dessutom en fördel.

Hur har ni tänkt kring att ha duo- eller kombivagn? Har ni tänkt ha babyskydd som går att sätta på chassit? Vi valde duovagn egentligen mest för att det ska vara mer utrymmer för lillan framåt höst/vinter.

• cher82

Vi kommer återanvända vår Emmaljunga duo edge, liggdelen iaf, köper kanske ny sittdel när det är dax för det!
    Har varit så sjukt nöjd med Emmaljungan.

Babyskyddet har vi också kvar sen sonen, ett britax som med adapter funkar ihop med Emmaljungan! Guld värt!

• pottan
    87mli skrev 2015-02-24 10:53:30 följande:

Vi har köpt en crescent comfort. Gillar att den känns lite sportigare och lagom rejäl, priset var dessutom en fördel.

Hur har ni tänkt kring att ha duo- eller kombivagn? Har ni tänkt ha babyskydd som går att sätta på chassit? Vi valde duovagn egentligen mest för att det ska vara mer utrymmer för lillan framåt höst/vinter.

En sån har vi också köpt, en 2014 modell, 3990:- för liggdel och sittdel +chassit, tror den kommer bli kanon, ville ha en vagn som går att köra överallt och denna har rejäla däck :)

Även köpt en axkid babyskydd, dock inte som passar till vagnen
  • Anayah
    Stokke skrev 2015-02-23 20:24:58 följande:
    Har du fått stöttning av nära och kära?

När har du BF?

Har du träffat en bra BM?

Kul att du har hittat hit :)
    Jadå, från min familj och de närmsta vännerna har jag fått bra stöd. Sen har jag inte velat gå ut med det mer officiellt ännu, men på jobbet börjar de nog ana vad som är på gång eftersom jag precis börjat få mage :)
    Jag har BF 2/7, men har inte vart hos BM ännu förutom de jag träffat i hela karusellen kring när jag fick reda på detta. Ska skriva in mig nästa vecka och hoppas jag får samma BM som sist. Ligger lite efter med allting känns det som :)

Tack! När har du BF? Är det din första?
  • Stokke
    Anayah skrev 2015-02-24 18:53:30 följande:
    Jadå, från min familj och de närmsta vännerna har jag fått bra stöd. Sen har jag inte velat gå ut med det mer officiellt ännu, men på jobbet börjar de nog ana vad som är på gång eftersom jag precis börjat få mage :)
    Jag har BF 2/7, men har inte vart hos BM ännu förutom de jag träffat i hela karusellen kring när jag fick reda på detta. Ska skriva in mig nästa vecka och hoppas jag får samma BM som sist. Ligger lite efter med allting känns det som :)

Tack! När har du BF? Är det din första?
    Vad spännande, jag har BF den 4/7 :)

Det är mitt första barn (och makens).

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men jag tror att det blir så bra som man gör det :)

Skönt att ha en stöttande familj.

Om killen väljer att inte vara närvarande är det hans förlust.

Mår du bra? Inga gravid problem?
  • Anayah
    Stokke skrev 2015-02-24 20:11:15 följande:
    Vad spännande, jag har BF den 4/7 :)

Det är mitt första barn (och makens).

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men jag tror att det blir så bra som man gör det :)

Skönt att ha en stöttande familj.

Om killen väljer att inte vara närvarande är det hans förlust.

Mår du bra? Inga gravid problem?
    Nästan samtidigt då :) 
    Spännande med första!
    Nej precis, och även om det var väldigt oväntat detta så ser jag fram emot det och gör det bästa av situationen. Pappan säger att han vill ta sitt ansvar men vi bor en bit ifrån varandra och han har också barn sen tidigare som han har varannan vecka, så det blir ju som det blir. Han är välkommen att vara så delaktig han vill och kan iallafall.
    Jag har börjat få ganska svår foglossning, men det hade jag räknat med. Efter min senaste graviditet blev jag i princip förbjuden av läkarna jag träffade att skaffa fler för de misstänkte att det kunde bli samma problem igen (då var jag sjukskriven de sista 6 månaderna) men det är inte riktigt lika illa nu. Har börjat äta extra magnesium och simmar så att det förhoppningsvis inte ska bli så mycket värre iallafall :)
    Känner du av något? Och har du fått någon mage ännu? :) Min syntes knappt för en vecka sen men nu känns det som att den fullkomligt exploderat.
  • 87mli
    pottan skrev 2015-02-24 17:44:45 följande:
    En sån har vi också köpt, en 2014 modell, 3990:- för liggdel och sittdel +chassit, tror den kommer bli kanon, ville ha en vagn som går att köra överallt och denna har rejäla däck :)

Även köpt en axkid babyskydd, dock inte som passar till vagnen
    Åh, då verkar vi ha lite samma krav så det känns bra att ni valt samma vagn, även samma årsmodell och pris för oss Glad

Nu kanske inte ni är intresserade av att kunna ha babyskyddet på vagnen och jag vet ju inte heller om detta fungerar optimalt, men det ska ju tydligen finnas adapter att sätta fast på adaptern så att t ex axkid passar på maxi-cosi Tungan ute
    http://www.barnvagnsblogg.com/travelsystem-att-fasta-babyskydd-pa-vagnen/
  • Missyk

Frallanz, Liam är ett fint namn! :)
    Tycker att det känns mer på riktigt om man kan skriva så, när man har ett namn på den lille knodden :)

• tjugofemton

Fick tråkiga besked på mitt RUL i måndags. Min bebis kommer troligtvis att födas med dubbelsidig lkg (läpp-, käk-, och gomspalt). Vi ska tillbaka till läkaren för vidare koll på fredag... Vi var i alla fall inte de 98% RUL som går bra, tyvärr.

Men, det blir mest troligt en pojke för oss med BF 30/7 Hjärta

• nygift
    tjugofemton skrev 2015-02-25 13:32:33 följande:

Fick tråkiga besked på mitt RUL i måndags. Min bebis kommer troligtvis att födas med dubbelsidig lkg (läpp-, käk-, och gomspalt). Vi ska tillbaka till läkaren för vidare koll på fredag... Vi var i alla fall inte de 98% RUL som går bra, tyvärr.

Men, det blir mest troligt en pojke för oss med BF 30/7

Oj hoppas de sett fel bara
Svar på tråden Sommarbebisar 2015