• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2015-03-13 13:30:16 följande:

Ska till bm på måndag. Drar mig lite för det då våra möten också är samtal om förra förlossningen som var urjobbig. Så har jag fått tid på kvinnokliniken också nästa vecka, för att prata om samma sak. Jättebra att förbereda sig mentalt för nästa elände men det är sååå psykiskt påfrestande!

Oj då hoppas allt Blir bra nu då :)
  • cher82
    nygift skrev 2015-03-13 11:07:22 följande:
    Jag har haft så men bara för en dag. Så är han aktiv ena dagen kan han vara lugn nästa men aldrig så att de är under en veckas tid. Kolla upp de med bm om du är orolig
    Jag tog upp det idag och hon tyckte absolut det skulle kollas upp. Så direkt fick jag åka de nio milen vi har till förlossningen för att göra en ctg kurva, gick inget vidare då bebis fortfarande är så liten så de fick inga bra hjärtljud. Blev ett ultraljud istället som visade en frisk och livlig bebis.

Vill du jag kollar nått annat frågade läkaren, så frågade lite fint om hon kunde se könet eftersom lillplutt inte ville visa det på Rul. Hon vågade inte garantera nått men ingen snopp i sikte sa hon! :) Så kanske blir en liten tjej trots allt! :)
  • cher82
    LillyAdelia skrev 2015-03-13 13:30:16 följande:

Ska till bm på måndag. Drar mig lite för det då våra möten också är samtal om förra förlossningen som var urjobbig. Så har jag fått tid på kvinnokliniken också nästa vecka, för att prata om samma sak. Jättebra att förbereda sig mentalt för nästa elände men det är sååå psykiskt påfrestande!

Förstår vad du menar. Har också varit iväg och pratat om förra förlossningen! Jättejobbigt, men välgörande! Hoppas du känner att det ger dig något!
  • nygift
    cher82 skrev 2015-03-13 16:48:15 följande:

Jag tog upp det idag och hon tyckte absolut det skulle kollas upp. Så direkt fick jag åka de nio milen vi har till förlossningen för att göra en ctg kurva, gick inget vidare då bebis fortfarande är så liten så de fick inga bra hjärtljud. Blev ett ultraljud istället som visade en frisk och livlig bebis.

Vill du jag kollar nått annat frågade läkaren, så frågade lite fint om hon kunde se könet eftersom lillplutt inte ville visa det på Rul. Hon vågade inte garantera nått men ingen snopp i sikte sa hon! :) Så kanske blir en liten tjej trots allt! :)

Åh vad skönt att bebisen mår bra kul att de verkar bli en tjej :)
  • Whizzer
    cher82 skrev 2015-03-13 07:12:45 följande:

Kul! :) Vi åker dit på söndag! ;) har du långt dit? Vi får oss en nätt liten resa på dryga 70mil ;)

(Skrev ju i den andra tråden, men postar här också!) ;)

Vi har ca 27 mil, långt men inte lika långt som du förstås :)

Helt Slut i kroppen nu, ska bli skönt att få släcka ner snart och soooova
  • LillyAdelia

Slapp prata om förlossning idag eftersom jag har aurora på torsdag :) mätte mage och lyssnade på hjärtat, oj vad bebi sparkade på dopplern!

• nygift
    LillyAdelia skrev 2015-03-16 18:50:39 följande:

Slapp prata om förlossning idag eftersom jag har aurora på torsdag :) mätte mage och lyssnade på hjärtat, oj vad bebi sparkade på dopplern!

Åh vad mysigt är nojig idag att han inte sparkar så mkt
  • Baby Doll

Jag är inne och läser, men är tyvärr sänre på att kommentera

Vecka 30+0 (med 7:e barnet) här och nu börjar nedräkningen på allvar! 7 veckor till igångsättning!

www.mybabydolls.se

Snart 7 barn under 7 år
  • nygift
    Baby Doll skrev 2015-03-18 20:51:49 följande:

Vecka 30+0 (med 7:e barnet) här och nu börjar nedräkningen på allvar! 7 veckor till igångsättning!

www.mybabydolls.se

Oj så långt du har kommit :) vilket datum blir du igångsatt?
  • EW82
    Baby Doll skrev 2015-03-18 20:51:49 följande:

www.mybabydolls.se

Sikken fin mage Gravid
    Av nyfikenhet, varför blir du igångsatt? Häftigt med 7barn.. hur har du hunnit?? Tungan ute
Svar på tråden Sommarbebisar 2015