• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • dalin79
    Missyk skrev 2014-11-12 12:25:47 följande:
    Hur har det fått för dig?
    Metotrexat injektion idag. Hcg hade gått från 400 något i lördags till 600 något i måndags. Hoppas på att det sjunker fint nu så jag slipper op.

Men är superorolig iom jag egentligen ej vet vart x-et sitter/satt och att jag inte vet konditionen på mina äggstockar och äggledare etc. Är ju nackdelen med injektion. Men samtidigt, är det inget större fel där inne så är det ju dumt att varit där och rotat i onödan så att säga.

Men får väl försöka se det som en gång ingen gång och hoppas på att kunna bli gravid på rätt ställe då vi får försöka igen. Men visst gnager oron!

Mycket tårar här nu.
    Funderar ju även på hur ont jag kommer få och hur mycket blödning jag för efter injektionen.

Nytt hcg på onsdag, jobbig väntan!

Någon som varit med om liknande sak hör gärna av er!

Kram till er!
  • nygift
    dalin79 skrev 2014-11-12 13:18:23 följande:

Metotrexat injektion idag. Hcg hade gått från 400 något i lördags till 600 något i måndags. Hoppas på att det sjunker fint nu så jag slipper op.

Men är superorolig iom jag egentligen ej vet vart x-et sitter/satt och att jag inte vet konditionen på mina äggstockar och äggledare etc. Är ju nackdelen med injektion. Men samtidigt, är det inget större fel där inne så är det ju dumt att varit där och rotat i onödan så att säga.

Men får väl försöka se det som en gång ingen gång och hoppas på att kunna bli gravid på rätt ställe då vi får försöka igen. Men visst gnager oron!

Mycket tårar här nu.

Funderar ju även på hur ont jag kommer få och hur mycket blödning jag för efter injektionen.

Kram till er!

Stackare stor styrke kram !
  • Missyk
    dalin79 skrev 2014-11-12 13:18:23 följande:

Mycket tårar här nu.

Kram till er!

Jag måste vara ärlig och säga att jag har lite svårt att förstå vad du skriver. Men det låter ju onekligen inget kul :(

Jag hoppas du får tag på någon som varit med om samma sak så du får ventilera dina tankar lite!

Styrkekram!

• nygift

Okej idag kom första spyan pga hunger då vet jag de till nästa gång att det inte är bra att bli för hungrig haha

• Hoppasdetärmintur

Hej!
    Är det ok om jag också hoppar in här? Har BF 26/6, är i vecka 8 nu :)

Första barnet, längtar så till 13 december då jag passerat vecka 12.

Någon fler än jag som bokat privat KUB-test?

• Annalouise
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-14 10:39:53 följande:

Hej!

Är det ok om jag också hoppar in här? Har BF 26/6, är i vecka 8 nu :)

Första barnet, längtar så till 13 december då jag passerat vecka 12.

Någon fler än jag som bokat privat KUB-test?

Här är en till som är i vecka 8, 7+2 och har BF 30/6. Vi har tid för KUB 19/12. Så det blir en fin julklapp till familj och vänner :)

Vi får dock det gratis där vi bor.
  • Emeeliiee

Välkomna ni som är "nya" :)

Igår och idag är första dagarna på en månad som jag mått bra (!) inte mått lika illa hela tiden och bara kräkts en gång, vore så jäkla skönt om det kunde fortsätta såhär nu! Går in i v 11 imorgon :)

• Whizzer

Hoppar in här oxå.. v 9 (8+4) idag. Har fått tid för inskrivning och KUB i mitten på december. Hoppas verkligen att den lilla ärtan stannar kvar. Har två tidiga missfall det senaste året..

Har en son som blir 4 till sommaren (6/7).. hoppas inte BF datumet blir flyttat alltför mkt för då riskerar de väl att få samma födelsedag.. gick över 6 dagar med honom

• Maria86
    Emeeliiee skrev 2014-11-14 22:20:48 följande:

Välkomna ni som är "nya" :)

Igår och idag är första dagarna på en månad som jag mått bra (!) inte mått lika illa hela tiden och bara kräkts en gång, vore så jäkla skönt om det kunde fortsätta såhär nu! Går in i v 11 imorgon :)

Jag går in i vecka 11 om 2 dagar och mår också mycket bättre. Nästan så man blir orolig för jag mår så bra, känner mig nästan inte gravid längre. Tröttheten har jag inte kännt av alls mycket sista tiden och illamåendet har börjat ge med sig sista dagarna. Men har UL i morgon så håller tummarna för att allt ska se bra ut då. =)
  • LillyAdelia

V 7+4 idag, mår mer illa än nånsin :( kanske beror på att jag är förkyld också. Var ute med hunden och att plocka upp efter den var hysteriskt äckligt. Har haft hund i många år och brukar inte ens tänka på hur äckligt det är. Mannen är bortrest över dagen och jag vill bara sova till v 12! Tycker väldigt synd om mig självdistans som ni hör :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015