• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Bubblan2014

Vi blev erbjudna kub men tackade nej och betalade för ett vanligt ul istället.

Självklart vill vi se att bebisen mår bra där inne, men några tester behövs inte. Skulle aldrig ta bort den för att det visar risk för kromosomfel, visar det sig sen att något är lite galet så tar vi det då.

• Emeeliiee

Blev inte erbjuden att göra kub, kanske pga av min ålder? (24 år) Så det är bara att vänta spänt i två månader till innan vi får se vår lill*. Gick in i v 12 idag (11+0) är det vanligt att man börjar berätta för omvärlden i denna vecka eller är det först nästa? :)

• nygift
    Emeeliiee skrev 2014-11-22 12:36:01 följande:

Blev inte erbjuden att göra kub, kanske pga av min ålder? (24 år) Så det är bara att vänta spänt i två månader till innan vi får se vår lill*. Gick in i v 12 idag (11+0) är det vanligt att man börjar berätta för omvärlden i denna vecka eller är det först nästa? :)

De flesta berättar väl runt vecka 13 vi berättade i vecka 10 tror jag de va :) går in i vecka 12 på måndag o längtar som tusan till en riktig bebis mage haha
  • nygift

Åh idag är jag nojig för de känns som om jag mår för bra i den här graviditeten ...

• JossanRy
    nygift skrev 2014-11-23 10:37:10 följande:

Åh idag är jag nojig för de känns som om jag mår för bra i den här graviditeten ...

Fast man ska ju börja må bättre efter v 10 har jag läst (individuellt). Jag har mått helt okej under hela min graviditet (v11).. inge illamående eller så. Bara trötthet, molvärk och smärta i tuttarna. Blir piggare hela tiden och tuttarna börjar göra mindre ont.. måste fortfarande äta regelbundet ;) så det är väl bra att man mår helt okej.. :)
  • Missyk

Visst är de lustigt att man, de dagar man mår bra, blir orolig...istället för att njuta av en smärtfri Graviditet ;)

• nygift

Eller hur illamåendet kom när jag var hungrig :) men tuttarna gör inte ont längre iaf

• Emeeliiee

Jag längtar efter att inte må illa och spy flera ggr om dagen.. Får så dåligt samvete av att sjukanmäla mig fr jobbet och grämer mig över att det kanske påverkar föräldrapenningen sen. Så kan inte direkt slappna av när jag ligger hemma och mår skit :/

• Maria86

I morgon går jag in i magiska vecka 12, =) woooho, woop wopp, haha.

Mitt illamående är mycket bättre nu, fortfarande mår jag illa ibland men betydligt mer sällan. Ser ut som värsta Dolly Parton med mina bröst, haha och magen är svullen som bara den. =) 

Vid nästa ultraljud blir det KUB test för mig här i Turkiet...håller tummarna för att allt ska se bra ut där....

Svar på tråden Sommarbebisar 2015