• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Hoppasdetärmintur skrev 2014-11-17 14:07:11 följande:

Tack för svaret. Jag ringde min BM och hon sa att omkring 20 % av alla som är gravida slipper illamående, och att jag verkar vara en av dom.

När jag frågade om MA (missed abortion) så sa hon att det var mycket ovanligare än vanligt missfall - omkring 3 % av alla missfall är MA sa hon. Det gjorde mig mycket lugnare :) Tänkte att det kanske kunde lugna några av er härinne också.

Åh tack det gjorde min dag de har jag varit orolig för ett ma. Men då kan man lugna ner sig nu då :)
  • nygift
    Lissing skrev 2014-11-17 15:26:52 följande:

Hej hej!

Hänger på här. 

Plussade förra veckan och har BF 26/7 

Hej o välkommen är det ditt första barn?

Stort grattis :)
  • nygift
    elilou skrev 2014-11-17 15:14:15 följande:

jag klämmer mig på brösten var o varannan minut för det är typ det enda symptom jag har haha! Inget illamående än, hoppas jag slipper, men rätt trött o frusen. Är i v 7 nu.. Men vet ni? Jag känner mig inte särskilt orolig för missfall, det tar bara onödig energi! Tänk på hur många graviditeter som går bra :) som någon skrev tidigare; vi väntar barn, inte missfall.

Upp med hakorna o hoppas alla mår så bra ni bara kan :)

Du har så rätt. :)
  • nassu

Jo.. man väntar barn och inte missfall. Jag måste påminna mej om det såå ofta. För jag har ju varit orolig eftersom jag haft blödningar. Imorgon ska jag till bm IFALL vi skulle kunna höra hjärtljud. Är i v.9+1... Någon som hört hjärtljuden då hos bm ??

• Ellonbellon
    nassu skrev 2014-11-17 19:45:01 följande:

Jo.. man väntar barn och inte missfall. Jag måste påminna mej om det såå ofta. För jag har ju varit orolig eftersom jag haft blödningar. Imorgon ska jag till bm IFALL vi skulle kunna höra hjärtljud. Är i v.9+1... Någon som hört hjärtljuden då hos bm ??

Du kommet väl göra ett vul och få se hjärtat gissar jag.
  • nassu

Här i Finland gör aldrig bm ( eller eg. heter det rådgivningstant) ultraljud utan endast vid läkarbesök görs det. HOs rådgivningstanten har hon endast sån där "mikrofon" som hon lägger på magen så m an kan höra hjärtljuden...

har gjort 2 VUL tidigare..

• Ellonbellon
    nassu skrev 2014-11-17 20:26:22 följande:

Här i Finland gör aldrig bm ( eller eg. heter det rådgivningstant) ultraljud utan endast vid läkarbesök görs det. HOs rådgivningstanten har hon endast sån där "mikrofon" som hon lägger på magen så m an kan höra hjärtljuden...

har gjort 2 VUL tidigare..

Ah, visste inte att du var i Finland :) hoppas du får göra hjärtljud!
  • nygift

Vi får inte lyssna på nå hjärtljud förrän vi ska på rul känns som en evighet

• Maria86
    nassu skrev 2014-11-17 19:45:01 följande:

Jag bor i Turkiet och jag hörde hjärtljud redan i vecka 8 =) Det hördes inte JÄTTEBRA då dock men det tickande hjärtat syntes tydligt. Nu var jag tillbaka och är i vecka 10 (11 i morrn) och denna gången fick vi höra ett mycket tydligt hjärta. =) Underbart! 
    Dock har jag hört att barnmorskorna i Sverige kollar mycket senare så vet ej när de kollar där...
  • nygift

Enligt min BM sa hon när jag frågade att det inte är säkert man hör ett hjärtljud därför får man inte lyssna men i grann kommunen får man lyssna i vecka 13 så det är helt olika i vilken kommun man bor i. Sen får man ju bara göra ett ul och det är när det är rul tycker de är dåligt dock

Svar på tråden Sommarbebisar 2015