• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • LillyAdelia

Jag fick lyssna på hjärtat varje gång jag var hos bm med förra barnet, hann nästan bli tjatigt :) och det räcker ju med ett ultraljud, det är sällan det växer ut en till arm under de månader som är kvar sen.

Dock kan man ju köpa utrustning för att lyssna på hjärtat själv. Tror det var nån som uttalade sig om att det sällan hjälper mot oro ändå eftersom det är svårt att pricka rätt.

• Missyk

Med min dotter fick vi inte lyssna på hjärtljuden hos bm förrens efter första Rul i vecka 18.

Jag är i vecka 7, mår fantastiskt illa..

Mådde lite dåligt med dottern, men denna gången är det mer gnagande. Skit jobbigt! Fick tipset om en postafen om dagen, så det ska testas nu.

Bokade in mitt kub idag, 22 december! Hoppas att det inte blir för tidigt 11+3, de där med bf datum på bebis flyttas ju fram och tillbaka hej vilt :)

• Ellonbellon

Jag är enligt jordemor i vecka 6+5 (enligt längden) (men är i vecka 6+4 enligt äl, (vilket också kunde stämma)). Hur som helst så fick vi idag både SE och HÖRA hjärtslagen. Fick fina bilder också :)
    Detta fick vi genom VUL.

Hjärtat hördes klart och tydligt!
    Så jag tror det beror på vilken maskin man har, dom hade en ganska ny och "fancy" sak om jag förstått hemsidan rätt.

• nassu

Hos rådgivningstanten hör man på hjärtljuden vid varje besök här hos oss. Men med sonen hördes det först i v.12 med hennes maskin.
    Idag hörde inget och hon skickade mej till mödrapkl. för att jag inte ska behöva vänta till UL i v.12 och oroa mej då jag haft blödningar. Och  jag fick tid idag och läkaren gjorde ett vanligt ultraljud på magen! :D Allt såg bra ut och enligt det var jag i v.9+6. Jag trodde jag var i 9+2 enligt senaste  VUL:et.
    Jeee! En bra dag!

• MiaIa90

Hej jag +a i går och är nog i vecka 6 idag. 
    Så bf blir runt den 21/7.
    Jag hoppas ajg kommer få göra tidigt ul för att se ordentligt är mitt första barn detta. 
    Och har försökt få + i 3,5års tid nu.

• Emeeliiee

Grattis till plusen o välkomna!

Jag var på mvc idag och tog blodprover, urinodling osv, samt bokade in tiden för ultraljudet i v 18, vilket blev 20 jan. Exakt två månader kvar :) Känns som en evighet tills dess.

• nassu
    MiaIa90 skrev 2014-11-18 21:12:51 följande:

Hej jag +a i går och är nog i vecka 6 idag. 

Så bf blir runt den 21/7.

Jag hoppas ajg kommer få göra tidigt ul för att se ordentligt är mitt första barn detta. 

Och har försökt få + i 3,5års tid nu.

Så roligt. Grattis! Hur lyckades nibsedan? För oss tig det 2år och ett misslyckat ivf och sen vips blev vi gravida naturligt!
  • MiaIa90

Nassu: tackar vi fick äntligen hjälp med tabletter letrozol heter dom.
    Men när jag gjorde ul så såg Gyn läkaren ingen äl så måste ha haft äl tidigare en vad som vi trodde. Så hoppas de kommer få bra tror jag är i vecka 6 enligt senaste mensen men de digitala testet så är jag i vecka 4-5. Tycker su jag ska räkna efter mensen?

• Bubblan2014

Måste bara få dela med mig av min glädje! Gick idag in i vecka 13, och var tidigare idag och gjorde ett ul. Och där fick vi se vår lilla fina bebis :D så liten men så perfekt! <3

Svar på tråden Sommarbebisar 2015