• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-05 09:28:09 följande:

Joo är lika långt gången. Men känns bara som att, varför ska JAG få va med om det här underbara? Hur kan det ens va sant liksom?

Jag kommer nog känna mig lugnare efter nästa vecka efter UL:et..  Det finns en möjlighetatt vi kommer kunna se vilket kön det är också! Spännande.

Håll mig uppdaterad :)

Har också tänkt så men varje gång jag tänker så så kommer nån form av symptom så tror någon försöker säga mig nått ;)
  • Emeeliiee

Det vi har köpt hittills har varit nytt, men kommer nog köpa en del saker begagnat också :) Finns ju mkt secondhand som är i fint skick och bra mkt billigare. 

Bra att beta av lite månad för månad så man inte behöver lägga hela lönen på allt de sista månaderna tycker jag..

Jag har förresten ändrat mig, trodde ju att det var en pojke i början, men nu känns det faktiskt mer som en tjej.. Blir spännande att se på UL..
    Ska ni ta reda på könet i förväg? 

• Maria86
    Emeeliiee skrev 2014-12-05 22:13:42 följande:

Det vi har köpt hittills har varit nytt, men kommer nog köpa en del saker begagnat också :) Finns ju mkt secondhand som är i fint skick och bra mkt billigare. 

Bra att beta av lite månad för månad så man inte behöver lägga hela lönen på allt de sista månaderna tycker jag..

Jag har förresten ändrat mig, trodde ju att det var en pojke i början, men nu känns det faktiskt mer som en tjej.. Blir spännande att se på UL..
    Ska ni ta reda på könet i förväg? 

Vi ska ta reda på könet =) 
    Sist jag var på UL var för några dagar sedan, Då i vecka 13. Min karl är så nyfiken så han frågade om det inte gick att se könet. Doktorn kunde självklart inte se något säkert men han sa att det såg ut som att det kanske skulle kunna vara en pojke. =) Min karl blir överlycklig såklart och går runt och säger "jag ska få en son" hela tiden. Jag försöker säga till honom att det absolut inte är något som är säkert men han vill inte lyssna, haha. Längtar såååå tills vi kan få reda på säkert om det är en pojke där inne eller inte. Jag har ingen känsla alls, haha. Har pendlat mellan att tro att det är en flicka och en pojke. Men jag har tappat enormt mycket hår UNDER graviditeten och verkar som det (även om det är ovanligt) är vanligare med pojkar...
  • nygift

Vi ska också ta reda på kön om de går :) är helt säker på att de blir en pojke haha :) 38 dagar kvar till rul

• nygift

Just ja glömde säga jagtappar också mkt hår

• nygift

Åh köpte en angelsounds nu o lyssnade på hjärtat hittade det lite svagt samt navelsträngen hur coolt som helst :)

• hemligönskan
    nygift skrev 2014-12-06 17:17:28 följande:

Åh köpte en angelsounds nu o lyssnade på hjärtat hittade det lite svagt samt navelsträngen hur coolt som helst :)

vad häftigt!!! :D  va kul!  kanske också borde köpa en och lyssna typ1 gång  månaden.
  • Ellonbellon

Hur låter en navelsträng egentligen? Alltså hjärtljudet vet jag hur det låter, och jag kan säkert finna mitt eget hjärtljud, men hur låter navelsträngen om man till exempel jämför med tarmarna (som jag förstår att man ofta kan höra). Hur vet man skillnaden? :)

Är jättesugen på att testa själv om några veckor men tror jag ska spara dom pengarna. Kanske...... Oskyldig Är det bevisat dåligt för bebis om man gör det? Eller är det hypoteser?

• nygift

Man har typ ett svichande ljud skit fränt jag tog reda på ljudet innan jag lyssnade så jag visste :) så värt pengarna jag köpte min begangad dock :)

Svar på tråden Sommarbebisar 2015