• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • Emeeliiee

Vecka 16 idag! :) Har inte känt lillen i magen än, väntar med spänning.. Magen växer lite för varje dag känns det nästan som. 30 dagar kvar till Rul, det är ju en evighet! Kompisarna på jobbet har börjat betta om vilken kön det kan vara ;) Och jag känner mig äntligen som en människa igen, spyr inte längre varje dag!

Kul att läsa hur det går för er andra! Och välkomna alla nya :)

• Frallanz

Är i 14+1 idag, någon som blöder näsblod lite då och då? Säkert 10 år sen jag blödde det sist, men hänt 3 ggr nu de senaste två veckorna. Och denna hunger jag känne hela tiden, fy vad den är jobbig :( bara att äta annars blir jag illamående. Nån mer som är i samma sits med hungern?

Kram på er!

• skorstenen
    Frallanz skrev 2014-12-20 12:29:55 följande:

Är i 14+1 idag, någon som blöder näsblod lite då och då? Säkert 10 år sen jag blödde det sist, men hänt 3 ggr nu de senaste två veckorna. Och denna hunger jag känne hela tiden, fy vad den är jobbig :( bara att äta annars blir jag illamående. Nån mer som är i samma sits med hungern?

Kram på er!

Vaknade häromnatten av forsande näsblod. Har haft det alla graviditeterna.Fick bränna ett kärl ena graviditeten.
    Emeeliiee skrev 2014-12-20 12:16:34 följande:

Vecka 16 idag! :) Har inte känt lillen i magen än, väntar med spänning.. Magen växer lite för varje dag känns det nästan som. 30 dagar kvar till Rul, det är ju en evighet! Kompisarna på jobbet har börjat betta om vilken kön det kan vara ;) Och jag känner mig äntligen som en människa igen, spyr inte längre varje dag!

Kul att läsa hur det går för er andra! Och välkomna alla nya :)

Skönt du börjar må ok igen. :)
  • fialillan

RUL om 9 dagar så sjukt spännande Glad Var och lyssnade på en väldigt livlig bebis i torsdags som inte riktigt ville ligga still. Så glad och lycklig för att vi ska ha en liten bebis jag och min kärlek, tänk en bebis med de bästa från oss. Vill att tiden ska gå fortare så man får se den lilla fisken som är i magen..

När har ni andra RUL ?

• Nika10

Hej!

Får man hoppa in här?

Väntar andra barnet. Plussade i söndags. Vi är såååå glada!! Tog på 9:e försöket. Med dotter född -11 gick det med en gång så man hann ju bli lite svettig!

Är lite trött och brösten ömmar väldigt mkt!

Vet ni hur rutinerna är vid tidigt u-ljud? Har ingen speciell anledning utan att jag bara vill se att allt är ok!!

• nygift
    Nika10 skrev 2014-12-20 16:14:22 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Väntar andra barnet. Plussade i söndags. Vi är såååå glada!! Tog på 9:e försöket. Med dotter född -11 gick det med en gång så man hann ju bli lite svettig!

Vet ni hur rutinerna är vid tidigt u-ljud? Har ingen speciell anledning utan att jag bara vill se att allt är ok!!

Välkommen. Inte en aning jag ringde o försökte få tidigt ul när jag blödde men de fick jag inte men har läst att flera får göra de beror nog på vart du bor o om du går till en privatklinik o grattis :)
  • nygift
    fialillan skrev 2014-12-20 16:06:15 följande:

RUL om 9 dagar så sjukt spännande  Var och lyssnade på en väldigt livlig bebis i torsdags som inte riktigt ville ligga still. Så glad och lycklig för att vi ska ha en liten bebis jag och min kärlek, tänk en bebis med de bästa från oss. Vill att tiden ska gå fortare så man får se den lilla fisken som är i magen..

När har ni andra RUL ?

Åh vad spännande 25 dagar kvar för varat rul :)
  • Sixtensmamma14
    Nika10 skrev 2014-12-20 16:14:22 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Jag fick VUL och vanligt ultraljud för att jag inte visste när jag hade min senaste mens. Vet inte hur det funkar annars.. Förra graviditeten fick jag det inte.. Så det är väl olika..
    Grattis till pluset! Baby
  • Nika10
    nygift skrev 2014-12-20 16:16:45 följande:
    Välkommen. Inte en aning jag ringde o försökte få tidigt ul när jag blödde men de fick jag inte men har läst att flera får göra de beror nog på vart du bor o om du går till en privatklinik o grattis :)
    Tack! :)

Bor i Göteborg. Men har inte bestämt mej än vilken mvc jag vill gå på. Man kanske kan göra det privat annars?
  • Nika10
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-20 16:21:17 följande:
    Jag fick VUL och vanligt ultraljud för att jag inte visste när jag hade min senaste mens. Vet inte hur det funkar annars.. Förra graviditeten fick jag det inte.. Så det är väl olika..
    Grattis till pluset! Baby
    Tack!! :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015