• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Miiito skrev 2014-12-20 20:41:15 följande:
    Spännande håller tummarna :) haha hoppas däremot att bebben kommer den 12 juni ist :)vore sjukt kul om bebben kommer efter vi varit på bio :)
  • Nika10
    Miiito skrev 2014-12-20 20:34:27 följande:
    Jag frågade min barnmorska om tidigt VUL eftersom det skulle bli mer verkligt att veta att man verkligen var gravid, var inga problem alls, fick en tid i vecka 8 på MVC där en läkare gjorde VUL så fråga din barnmorska. Dock är det säkert olika från MVC till MVC och landsting till landsting. I sthlm får man ju göra kub-test utan någon orsak vilket vi gjorde eftersom man får ett extra UL, känns skönt att se att fostret fortf lever, annars ska man ju bara lita på ett plus på stickan till RUL v 19. 
    Ja, det känns så långt tills v 19! Har kolla runt lite på nätet och det finns för 450kr privat, så kanske satsar på det, men dom tar emot först efter v 8. Men nu är det ju endå jul och nyår på gång. Tänker fråga min bm när jag skrivs in innan jag bokar, man vet ju aldrig! :) hihi
  • nygift
    Nika10 skrev 2014-12-20 22:38:15 följande:

Ja, det känns så långt tills v 19! Har kolla runt lite på nätet och det finns för 450kr privat, så kanske satsar på det, men dom tar emot först efter v 8. Men nu är det ju endå jul och nyår på gång. Tänker fråga min bm när jag skrivs in innan jag bokar, man vet ju aldrig! :) hihi

Det låter bra det :) lycka till :)
  • EW82

Hej hej! 
    32 år, första barnet och blir ensam. Men insett att det är okej det med, kommer gå bra Glad Var på inskrivning i torsdags, är v 14, och är väldigt lycklig över den lilla i magen Hjärta

• nygift
    EW82 skrev 2014-12-20 22:58:41 följande:

Hej hej! 

32 år, första barnet och blir ensam. Men insett att det är okej det med, kommer gå bra  Var på inskrivning i torsdags, är v 14, och är väldigt lycklig över den lilla i magen 

Grattis :) klart de kommer gå bra att vara ensam också :)
  • tjugofemton

Ingen mer än jag som typ "glömmer" bort att jag är gravid? Hade det inte varit för att mensen inte varit sen hade jag aldrig märkt det... Skönt dock att slippa illamående och allt sånt där! På ett sätt hade det varit skönt att bli "påmind" ibland, att det faktiskt ligger någon liten där inne. Är i v 9 (8+5) idag! :)

• Sixtensmamma14
    tjugofemton skrev 2014-12-21 11:17:25 följande:

Ingen mer än jag som typ "glömmer" bort att jag är gravid? Hade det inte varit för att mensen inte varit sen hade jag aldrig märkt det... Skönt dock att slippa illamående och allt sånt där! På ett sätt hade det varit skönt att bli "påmind" ibland, att det faktiskt ligger någon liten där inne. Är i v 9 (8+5) idag! :)

Jag glömmer bort det hela tiden då jag springer efter en ettåring här hemma Glad Så jag har fullt upp och det är ju skönt för då går tiden fruktansvärt fort. Blir dock påmind flera gånger om dagen av illamående och det är mindre roligt kan jag säga, haha.
    Men snart kommer ju magen studsa åt alla håll och kanter och då går det ju inte glömma för en sekund. Baby
  • nygift
    tjugofemton skrev 2014-12-21 11:17:25 följande:

Hade så ibörjan men nu kan jag knappt äta nått längre mår illa o kräks ibland haha
  • Kelsson1

Skönt att höra att det finns de som mår bra o kan glömma att de är gravida
    Nej här glöms det inte pga konstant illamående

Nygift: Grattis till ny vecka

Svar på tråden Sommarbebisar 2015