• Emeeliiee

Sommarbebisar 2015

Hej och grattis alla ni som nyligen plussat!  
    Ni som vill diskutera symtom, känslor och tankar under graviditeten och följas åt är hjärtligt välkomna att hänga här :)

Jag har enligt mens-cykeln BF 12 Juni 2015. Är 24 år gammal och detta är första barnet för både mig och min sambo, är galet lycklig!

• Svar på tråden Sommarbebisar 2015
  • nygift
    Nika10 skrev 2014-12-20 16:29:10 följande:

Tack! :)

Bor i Göteborg. Men har inte bestämt mej än vilken mvc jag vill gå på. Man kanske kan göra det privat annars?

Beror på om du vill betala eller inte. Du kan ju boka in dig pånått som inte kostar o sen försöker du få privat ul :)
  • Kelsson1

Nygift: Åker man in till gynakuten (istället för att ringa) och säger att man är orolig när man blöder så brukar de alltid ge tidigt VUL...

• nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-20 19:43:18 följande:

Nygift: Åker man in till gynakuten (istället för att ringa) och säger att man är orolig när man blöder så brukar de alltid ge tidigt VUL...

Jag kontaktade min bm som gav mig ett nummer till kvinnokliniken o de sa själva att de inte gör ul så tidigt i graviditeten även när man blöder eftersom händer det nått så händer det nått inget man kan göra ändå jag var då i vecka 9
  • Kelsson1

nygift: Skillnaden är att om man åker in så brukar de ändå göra VUL, jag har aldrig blivit nekad och ingen annan heller som jag känner till

• Miiito

Är i vecka 15 (14+6) så v 16 imorgon! Har BF 13e juni 2015, första barnet för mig och min sambo. Syns knappt något än på magen men antar det är för tidigt att se ngt? Har iaf sett ett levande foster för 2 veckor sen på UL =) Lycka till allihopa!

• nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-20 20:27:07 följande:

nygift: Skillnaden är att om man åker in så brukar de ändå göra VUL, jag har aldrig blivit nekad och ingen annan heller som jag känner till

Tror inte vi har nån gynakut så
  • Miiito
    Nika10 skrev 2014-12-20 16:14:22 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Väntar andra barnet. Plussade i söndags. Vi är såååå glada!! Tog på 9:e försöket. Med dotter född -11 gick det med en gång så man hann ju bli lite svettig!

Är lite trött och brösten ömmar väldigt mkt!

Vet ni hur rutinerna är vid tidigt u-ljud? Har ingen speciell anledning utan att jag bara vill se att allt är ok!!

Jag frågade min barnmorska om tidigt VUL eftersom det skulle bli mer verkligt att veta att man verkligen var gravid, var inga problem alls, fick en tid i vecka 8 på MVC där en läkare gjorde VUL så fråga din barnmorska. Dock är det säkert olika från MVC till MVC och landsting till landsting. I sthlm får man ju göra kub-test utan någon orsak vilket vi gjorde eftersom man får ett extra UL, känns skönt att se att fostret fortf lever, annars ska man ju bara lita på ett plus på stickan till RUL v 19. 
  • nygift
    Miiito skrev 2014-12-20 20:30:40 följande:

Är i vecka 15 (14+6) så v 16 imorgon! Har BF 13e juni 2015, första barnet för mig och min sambo. Syns knappt något än på magen men antar det är för tidigt att se ngt? Har iaf sett ett levande foster för 2 veckor sen på UL =) Lycka till allihopa!

Åh vad roligt för mig blir de vecka 16 på måndag så ska föda dagen efter dig om det är beräknat rätt återstår att se på rul :)på magen kan man se på vissa andra inte :) bara vänta nån vecka så syns de nog snart :)
  • nygift

Vi får absolut ingenting fick inte ens lyssna på hjärtat i vecka 13 bor i en håla. Kommunen som ligger ca 4 mil från oss fick dock de utan problem så otroligt olika beroende på kommun ( de va också en håla) haha

• Miiito
    nygift skrev 2014-12-20 20:38:11 följande:

Vi får absolut ingenting fick inte ens lyssna på hjärtat i vecka 13 bor i en håla. Kommunen som ligger ca 4 mil från oss fick dock de utan problem så otroligt olika beroende på kommun ( de va också en håla) haha

Fick BF datumet efter UL i v 13 och de stämde även med datumet för sista mens så då lär du ju få dagen efter=) Så dåligt att det är så olika överallt i Sverige, tycker det ska vara lika för alla och om man är orolig och vill ha VUL så borde man få det!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015