• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-02-24 22:06:52 följande:

Jag hade ägguttag idag, hade 20 äggblåsor och av dom var 18 st ägg. Nu har jag riktigt ont i magen, hoppas jag inte blir överstimulerad. Tydligen låg jag i risk-zonen enligt barnmorskan.

Blev jätte bra bemött, fick både morfin och lustgas.

Oj vad många! Skönt det gick bra allt. Har du känt dig svullen och ont nåt innan, då det var så många?
  • tintinigbg

Nu ligger ett embryo i mej. Hoppas på bättre lycka denna gång. Hade 20 äggblåsor men fick bara 4 ägg.

Har fortfarande riktigt ont. Det blir inte bättre utan värre. Kan man bli överstimulerad även om det inte blev så många ägg av många äggblåsor?

• bellis84
    Gweny skrev 2015-02-24 23:24:07 följande:
    Oj vad många! Skönt det gick bra allt. Har du känt dig svullen och ont nåt innan, då det var så många?
    Nej inte innan, men nu efter är jag svullen och har som kraftig mensvärk. Känner mig trött och sliten.

Men det är det värt om jag får en bäbis till slut!
  • bellis84
    tintinigbg skrev 2015-02-25 22:12:48 följande:

Nu ligger ett embryo i mej. Hoppas på bättre lycka denna gång. Hade 20 äggblåsor men fick bara 4 ägg.

Har fortfarande riktigt ont. Det blir inte bättre utan värre. Kan man bli överstimulerad även om det inte blev så många ägg av många äggblåsor?

Åh va spännande! Hoppas det går vägen!

Tror tyvärr att man kan bli överstimulerad ändå, jag är också lite orolig för det.

När har du testdag?

Jag ska få ett embryo imorgon!
  • Etta

Bellis och tintin: jag låg också i riskzonen för överstimulering, framförallt vid mitt första försök men även nu, tänk på att ta det väldigt lugnt och inte anstränga er för mycket! Oftast går det över sa de till mig. Jag var jättesvullen i flera dagar efter ÄP. Hoppas det går bra idag bellis! :)

• bellis84

Nu ruvar jag på ett litet emryo ???? av mina 18 ägg så klarade sig 4 st så det blev 3 till frysen.

Läkaren sa att det såg bra ut och skojade att jag har 3 syskonförsök i frysen för han trodde att det skulle ta sig med detta.

Nu börjar det jobbiga väntan!

• Gweny
    bellis84 skrev 2015-02-26 15:32:09 följande:

Nu ruvar jag på ett litet emryo ???? av mina 18 ägg så klarade sig 4 st så det blev 3 till frysen.

Läkaren sa att det såg bra ut och skojade att jag har 3 syskonförsök i frysen för han trodde att det skulle ta sig med detta.

Nu börjar det jobbiga väntan!

åh hoppas han har rätt!! När har du testdag?
  • bellis84

Tack!

12 mars är min testdag. Men kommer nog testa innan...

Hur går det för dig?

• tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-02-26 15:40:54 följande:

Tack!

12 mars är min testdag. Men kommer nog testa innan...

Hur går det för dig?

Har också testdag den 12:e mars
  • Happyland

Stort grattis Etta! Underbart att få se ett plus i tråden!

Och lycka till alla ni som ruvar nu!

Själv har jag bara fått ny preliminär ÄP-vecka. Ska ringa när jag får marsmensen för att få ny ordination.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15