• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

Har ni alla enkel kurer eller någon som fått öka dosen? Tänkte ge mig själv lite hippa här :D började testa idag med då de är så tidigtså är de ju - äl beräknas om typ 5-6 dagar. Men ja tro inte det blir äl denna kur. Men då kör ja på nästa som blir dubbel ist :)

• monn

Jag har enkel kur, fick inte ägglossning på första kuren, men på andra på cd 18 :)

lantlivet skrev 2014-11-23 08:38:25 följande:

Har ni alla enkel kurer eller någon som fått öka dosen? Tänkte ge mig själv lite hippa här :D började testa idag med då de är så tidigtså är de ju - äl beräknas om typ 5-6 dagar. Men ja tro inte det blir äl denna kur. Men då kör ja på nästa som blir dubbel ist :)

• lantlivet

Okej :) låter ju toppen! Hoppas de går för er denna gång nu då :)!

monn skrev 2014-11-23 08:59:44 följande:

Jag har enkel kur, fick inte ägglossning på första kuren, men på andra på cd 18 :)

• joss82

Åh, jag vill också få utslag snart, cd 13 Idag och mycket äl-flytningar. Men för mig gardet varit så att jag alltid fått utslag på stickor ca 14 dagar före mens så det kanske inte kommer säga så mycket i mitt fall. Gyn menar att jag nog inte haft ordentlig ägglossning även om jag fått tydligt utslag. Någon mer här som har det så?

• joss82

Har dock mest testat med stickor. De två gånger jag försökt med cb har jag aldrig fått någon glad gubbe. Så nu håller jag mig till cb och hoppas på mitt livs första glada gubbe. Känner inget alls i äggstockarna.

• lantlivet

Cv är ju mer rättvisande än stickor så det är bra att du bytt :)

Jag har den lila som ska visa 4 mest fertila dagarna. Så ja testar igen på tisdag tänkte jag då de va neg idag. Inte så konstigt.

Jag känner inte heller något än. Jag är på cd 9 bara än tro jag.

joss82 skrev 2014-11-23 10:13:22 följande:

Åh, jag vill också få utslag snart, cd 13 Idag och mycket äl-flytningar. Men för mig gardet varit så att jag alltid fått utslag på stickor ca 14 dagar före mens så det kanske inte kommer säga så mycket i mitt fall. Gyn menar att jag nog inte haft ordentlig ägglossning även om jag fått tydligt utslag. Någon mer här som har det så?

joss82 skrev 2014-11-23 10:14:59 följande:

Har dock mest testat med stickor. De två gånger jag försökt med cb har jag aldrig fått någon glad gubbe. Så nu håller jag mig till cb och hoppas på mitt livs första glada gubbe. Känner inget alls i äggstockarna.

• misame89

Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att byta till en klinik som specifikt håller på med barnlöshet så man kan få ordentliga svar och rätt behandling. Gillade inte att min gynekolog sa att jag hade en perfekt äggblåsa på 22 mm och så släpper den inte ens fast han sa att den kommer släppa garanterat och så gör den inte det ! Fick inget mer svar än att det är ovanligt ! Vafan han kunde väl se till att jag fick en spruta så den släpper för sånt finns väl lr ???

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-11-23 13:25:28 följande:

Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att byta till en klinik som specifikt håller på med barnlöshet så man kan få ordentliga svar och rätt behandling. Gillade inte att min gynekolog sa att jag hade en perfekt äggblåsa på 22 mm och så släpper den inte ens fast han sa att den kommer släppa garanterat och så gör den inte det ! Fick inget mer svar än att det är ovanligt ! Vafan han kunde väl se till att jag fick en spruta så den släpper för sånt finns väl lr ???

Tycker jag låter som ett bra val! Här har dom ju ett speciellt team som håller på med barnlöshetsutredingar så ja känner mig trygg faktiskt. Även om gyn läkaren inte är så trevlig. Ja har en underbar barnmorska iallafall :) så ja hoppas du får det med för de gör så stor skillnad att bli tagen på allvar och de ser personen och inte bara problemet.
  • Kingston

Kan det vara så att pergotime hämmar ägglossning? Någon som vet?

Jag har alltid fått utslag på CB äl-test men däremot får jag aldrig blinkande gubbe... Bara en fast, glad gubbe.

Jag får oftast utslag på dag 17 vilket jag tycker är liten sent?!

Men på första kuren Pergo fick jag aldrig en glad gubbe (kan kanske bero på att jag började testa lite sent, på dag 13?).

Nu på kur nr.2 så har jag testat sedan dag 9 och har ännu inte fått något utslag.

Börjar misströsta!!

• lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-23 15:29:00 följande:

Kan det vara så att pergotime hämmar ägglossning? Någon som vet?

Jag har alltid fått utslag på CB äl-test men däremot får jag aldrig blinkande gubbe... Bara en fast, glad gubbe.

Jag får oftast utslag på dag 17 vilket jag tycker är liten sent?!

Men på första kuren Pergo fick jag aldrig en glad gubbe (kan kanske bero på att jag började testa lite sent, på dag 13?).

Nu på kur nr.2 så har jag testat sedan dag 9 och har ännu inte fått något utslag.

Börjar misströsta!!

Nä isf är det väldigt ovanligt. Det är ju är ju gjort för att man ska få ägglossning. Sen kanske du har fått för låg dos å den måste ökas.

Använder du rosa eller lila testet? De rosa har inga blinkade. Bara fasta.

Nja de är ju inte så sent egentligen. De kan ju variera :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014