• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • misame89

Tack så mycket ! Hoppas också vi alla slipper det här snart för det suger !

Min gyn tror inte på äggstickor men och andra sidan visa den ju att jag inte har ägglossning vilket vul bekräfta också..

Fattar inte varför den inte släppte :(

Första kuren tog jag enkel men nu den andra 1/2 för fick 3 stora äggblåsor på enkel vilket inte är "tillåtet" för risken för flerbörd finns !

Vi sexa iaf men vart ändå inget och den gången ficj jag fsktiskt en glad smily som var still alltså maximal fertilitet.. men men det vart ju inget där i vilket fall...

Jobbiga nu är att jag måste vänta till januari för att få komma tillbaka till gynekologen...

• lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-21 21:23:17 följande:

Jg vet egentligen inte det.. Frågade och fick till svar att kvaliteten kunde bli bättre.

Å ja... Man börjar ju bli aningens desperat efter så här lång tid så man är villig att testa vad som helst!

Jaha. Ja så är det ju. Din karl är ok han oxå eller?

Förlåt om ja är frågvis. Tycker bara de är konstigt att de skriver ut till de som har egen ägglossning bara ^^

Men ja vet ju hur det är att ha försökt länge å inget funkar.
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-21 22:02:51 följande:
    Jaha. Ja så är det ju. Din karl är ok han oxå eller?

Förlåt om ja är frågvis. Tycker bara de är konstigt att de skriver ut till de som har egen ägglossning bara ^^

Men ja vet ju hur det är att ha försökt länge å inget funkar.
    Ja karln min är det inte heller några fel på...

Allt ser jättebra ut och i teorin så ska vi kunna få barn säger dom "som vet".

Men vi alla vet ju att teorin och praktiken är helt skilda saker och tyvärr verkar ingenting funka i praktiken för vår del!

Skit och pannkaka är vad det är!
  • lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-22 00:35:14 följande:

Ja karln min är det inte heller några fel på...

Allt ser jättebra ut och i teorin så ska vi kunna få barn säger dom "som vet".

Men vi alla vet ju att teorin och praktiken är helt skilda saker och tyvärr verkar ingenting funka i praktiken för vår del!

Skit och pannkaka är vad det är!

Usch så besvärligt. Men ja har ju hört om vissa som ej passar ihop fysiskt när de kommet till detta. Ganska konstigt egentligen att det kan va så. Men håller tummarna för er iaf att de ska gå vägen snart!

Nu har ja iaf tagit min sista pergotime tablett för denna månad. Känner mig inte helt optimistisk idag men de kan nog bero på det lilla sömn ja haft dessa dagar. Helt sjukt vad lite ja sovit. Å nu ska ja snart sätta mig i en bil å köra 1,6 mil på jobbet?! Känns inte kul direkt. Tur ja har sovmorgon imorgon och delad tur idag så ja kan vila mellan passen!
  • SsaraL

Men åh, totalblankt idag på äl +11. Lär fan aldrig bli vår tur, med eller utan ägglossning :( 3 dagar till BIM men lär inte ändra på testet, 100% säker på att jag inte är gravid trots symptom.

• monn

Jag hejjar på dig! Nu tror jag att allt kan hända! För idag har jag också ägglossning!!! Vilken lycka! Jag kan titta på den glada gubben hela dagen känns det som, trodde ALDRIG att det skulle gå :)

SsaraL skrev 2014-11-22 09:09:54 följande:

Men åh, totalblankt idag på äl +11. Lär fan aldrig bli vår tur, med eller utan ägglossning :( 3 dagar till BIM men lär inte ändra på testet, 100% säker på att jag inte är gravid trots symptom.

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-22 11:11:02 följande:

Jag hejjar på dig! Nu tror jag att allt kan hända! För idag har jag också ägglossning!!! Vilken lycka! Jag kan titta på den glada gubben hela dagen känns det som, trodde ALDRIG att det skulle gå :)

Åh!!! Samma som med mig!! Ligg på! ????
  • monn

Haha ja vi ligger på förfullt! Håll tummarna :)

SsaraL skrev 2014-11-22 12:05:23 följande:

Åh!!! Samma som med mig!! Ligg på! ????

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-22 12:19:14 följande:

Haha ja vi ligger på förfullt! Håll tummarna :)

Fattar inte varför min telefon för frågetecken hela tiden haha! Håller tummarna för er!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-22 09:09:54 följande:

Klart det kommer funka! :) än är det inte försent.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014