• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Kingston
    joss82 skrev 2014-11-23 20:21:03 följande:

Usch, jag känner mig så stressad över att kanske inte få någon äl alls nu! Har haft ordentliga äl-flytningar sen dag 9 när jag slutade med pergo men nu på dag 13 är de försvunna och jag har inte fått något positivt test, inte i närheten ens. Hoppas såklart att äl kommer om några dagar ändå men känner mig uppgiven. Börjar bli förkyld också så kanske missar äl i vilket fall. Usch, känns tungt nu...

Delar din oro! Exakt samma för mig här... Vill bara att det ska funka!
  • lantlivet

Okej, just nu är de mjölkkga och väldigt mjuk livmodertapp. Hade sån typ mensvärk idag så va tvungen å känna efter å se så ja inte blödde typ.. :) hoppas att de övergår till de tjocka äl klet som de ska vara !:)

SsaraL skrev 2014-11-23 20:37:26 följande:

Jag fick mycket flytningar! På äl-dagen dick jag en tjock slemmig flytning, som jag aldrig haft innan. Sen efter det mjölkiga, vilket jag ALDRIG har!

Håller tummarna för dig joss ochkingston . Jag som har svårt att bli stressad kan inte tänka hur det känns.

Blä för förkylning :(
    joss82 skrev 2014-11-23 20:21:03 följande:

Usch, jag känner mig så stressad över att kanske inte få någon äl alls nu! Har haft ordentliga äl-flytningar sen dag 9 när jag slutade med pergo men nu på dag 13 är de försvunna och jag har inte fått något positivt test, inte i närheten ens. Hoppas såklart att äl kommer om några dagar ändå men känner mig uppgiven. Börjar bli förkyld också så kanske missar äl i vilket fall. Usch, känns tungt nu...

• joss82

Tack tjejer. Skönt att du kan ta det med sån ro, Lantlivet! Jag brukar inte heller stressa upp mig i onödan men i den här barngrejen kan jag inte riktigt behålla samma lugn som jag brukar ha.

• misame89

Ja jag hoppas jag valt rätt klinik :)

Men vadå är läkarn otrevlig ?

Hur går första besöket till på kliniken ? Har man både gynläkare och barmorska ?

(Kan någon lära mig hur man kommenterar till den persom man svarar till ? :)

• SsaraL

Bim imorgon. Önskar fan att ett mirakel kommer och ger mig ett plus. Ska dock ej testa fören helgen om mensen inte kommit. (Tror dock den gör det :(

• monn

Känns det som om den skall komma? Allt är möjligt nu när du haft äl!! Har hört att det är ca 30% chans! Och det är ju 100% chans mer i jämförelse med innan när du ej hade äl! :)

SsaraL skrev 2014-11-24 09:19:32 följande:

Bim imorgon. Önskar fan att ett mirakel kommer och ger mig ett plus. Ska dock ej testa fören helgen om mensen inte kommit. (Tror dock den gör det :(

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-24 10:41:43 följande:

Känns det som om den skall komma? Allt är möjligt nu när du haft äl!! Har hört att det är ca 30% chans! Och det är ju 100% chans mer i jämförelse med innan när du ej hade äl! :)

Tror inte jag är gravid. Men är fruktansvärt svullen pch varit sedan äl! Förväntar mig en riktig monstermens denna månaden haha!
  • joss82

Ingen glad gubbe idag heller. Än så länge är det ju ingen fara, bara dag 14 än, men känner mig bara så säker på att det inte kommer komma någon glad gubbe heller. När kom eran?

• lantlivet

Jo det känns riktigt bra faktiskt. Va stressad i början Mn inte längre. De hjälper ju inte direkt :)

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-11-24 07:43:16 följande:

Ja jag hoppas jag valt rätt klinik :)

Men vadå är läkarn otrevlig ?

Hur går första besöket till på kliniken ? Har man både gynläkare och barmorska ?

(Kan någon lära mig hur man kommenterar till den persom man svarar till ? :)

Jo en gammal gubbe som skulle behöva gå i pension.. Men sålänge ja får hjälp är ja glad :)

Ja fick vul för att konstatera pco. Gubben lämna spermaprov och ja blodprov. Sen får man träffa här en bm som ger besked om man får hjälp lr inte typ. Å vad för hjälp det blir isf. Pratar om allt från pergotime till adoption här.

De finns en citeraknapp i högra hörnet på de inlägg du vill svara på. :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014