• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • SsaraL
    Kingston skrev 2014-11-23 15:29:00 följande:

Kan det vara så att pergotime hämmar ägglossning? Någon som vet?

Jag har alltid fått utslag på CB äl-test men däremot får jag aldrig blinkande gubbe... Bara en fast, glad gubbe.

Jag får oftast utslag på dag 17 vilket jag tycker är liten sent?!

Men på första kuren Pergo fick jag aldrig en glad gubbe (kan kanske bero på att jag började testa lite sent, på dag 13?).

Nu på kur nr.2 så har jag testat sedan dag 9 och har ännu inte fått något utslag.

Börjar misströsta!!

Enligt min gyn så sa hon att jag inte skulle oroa mig om jag inte fick äl första gången jag testade pergotime. Det är inte alla som får det de första gångerna för kroppen inte förstår att du ska ha ägglossning trots läkemedel. Tycker inte du ska oroa dig. Är det första kuren? Om inte: kontakta din gyn och fråga! Är du på typ kur 3 och aldrig fått äl känns det ju konstigt..
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-23 15:43:00 följande:
    Nä isf är det väldigt ovanligt. Det är ju är ju gjort för att man ska få ägglossning. Sen kanske du har fått för låg dos å den måste ökas.

Använder du rosa eller lila testet? De rosa har inga blinkade. Bara fasta.

Nja de är ju inte så sent egentligen. De kan ju variera :)
    Jag använder mig utav lila tester... Vill så gärna att det börjar blinka snart!!!
  • Kingston
    SsaraL skrev 2014-11-23 15:49:50 följande:
    Enligt min gyn så sa hon att jag inte skulle oroa mig om jag inte fick äl första gången jag testade pergotime. Det är inte alla som får det de första gångerna för kroppen inte förstår att du ska ha ägglossning trots läkemedel. Tycker inte du ska oroa dig. Är det första kuren? Om inte: kontakta din gyn och fråga! Är du på typ kur 3 och aldrig fått äl känns det ju konstigt..
    Jag kan förstå att första kuren kan vara "sisådär" men jag tycker det är konstigt att jag inte får ägglossning när jag alltid får utslag på ägglossning annars... Men inte nu när jag började med Pergo så får jag inte det?

Det här är kur nr.2. Få avvakta lite till och se vad det blir för resultat och sedan ringa kliniken och diskutera saken om jag blir utan ägglossning.
  • tjejmedpco
    monn skrev 2014-11-22 22:28:59 följande:

Ohh! Grattis! Jag är också skitglad, har varit det hela dagen. Känns liksom fantastiskt med lite medvind! Just nu känns det som om jag inte kommer bli besviken om jag inte plussar denna månaden, för det känns bara så himla bra att Pergotime gjorde sitt jobb :) när har du bim då? Måste ju nästan vara samma som jag! Jag brukar ha längre cyklar med 30+ dagar, men nu med Pergotime har jag haft 28 dagar...

Jag har bim 9 december. Sen jag började med pergotime så har jag haft cykler på 31-32 dagar :)
  • tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-11-23 08:38:25 följande:

Har ni alla enkel kurer eller någon som fått öka dosen? Tänkte ge mig själv lite hippa här :D började testa idag med då de är så tidigtså är de ju - äl beräknas om typ 5-6 dagar. Men ja tro inte det blir äl denna kur. Men då kör ja på nästa som blir dubbel ist :)

Jag har dubbeldos. Testade en gång med enkel men det gav inget resultat så jag började med dubbel och då fick jag äl på en gång :))
  • monn

Håller tummarna för er :)

tjejmedpco skrev 2014-11-23 19:00:34 följande:

Jag har bim 9 december. Sen jag började med pergotime så har jag haft cykler på 31-32 dagar :)

• monn

Tack och detsamma för er :)

lantlivet skrev 2014-11-23 09:42:21 följande:

Okej :) låter ju toppen! Hoppas de går för er denna gång nu då :)!

• lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-23 18:19:23 följande:

Jag använder mig utav lila tester... Vill så gärna att det börjar blinka snart!!!

Ja det vill jag med.

Nån mer än jag som fått mer flytningar med pergotime?
    tjejmedpco skrev 2014-11-23 19:03:42 följande:

Jag har dubbeldos. Testade en gång med enkel men det gav inget resultat så jag började med dubbel och då fick jag äl på en gång :))

Okej. Va bra :) ja får dubbel nästa månad om denna ej ger äl :)
    monn skrev 2014-11-23 19:10:33 följande:

Tack och detsamma för er :)

Tack :)
  • joss82

Usch, jag känner mig så stressad över att kanske inte få någon äl alls nu! Har haft ordentliga äl-flytningar sen dag 9 när jag slutade med pergo men nu på dag 13 är de försvunna och jag har inte fått något positivt test, inte i närheten ens. Hoppas såklart att äl kommer om några dagar ändå men känner mig uppgiven. Börjar bli förkyld också så kanske missar äl i vilket fall. Usch, känns tungt nu...

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-23 19:24:51 följande:

Ja det vill jag med.

Nån mer än jag som fått mer flytningar med pergotime?

Jag fick mycket flytningar! På äl-dagen dick jag en tjock slemmig flytning, som jag aldrig haft innan. Sen efter det mjölkiga, vilket jag ALDRIG har!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014