• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Cd 18 :)

joss82 skrev 2014-11-24 12:34:12 följande:

Ingen glad gubbe idag heller. Än så länge är det ju ingen fara, bara dag 14 än, men känner mig bara så säker på att det inte kommer komma någon glad gubbe heller. När kom eran?

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-11-24 16:44:07 följande:

Varför prata om adoption när man inte är steril ?

För att även om man är fullt fungerande så är de inte 100 att de funkar endå. Så då vill det så ett tankefrö inför framtiden. Å det tycker jag är bra så man inte blir överraskad i slutet av ivf med frågan. Utan man har att tänka på om de inte skulle funka. Vart står jag/vi då i adoptions frågan?
  • joss82
    monn skrev 2014-11-24 17:00:49 följande:

Cd 18 :)

Ok, då har jag några dagar på mig ;)
  • monn

Ja, den kommer säkert! Det kändes som julafton när gubben blev glad på ägglossningstestet :)

joss82 skrev 2014-11-24 17:58:45 följande:

Ok, då har jag några dagar på mig ;)

• Kingston

Fattar ingenting...

Testade med CB idag utan en enda tillstymmelse till smiley och ägglossning.

Men för skojs skull så testade jag även en billigare variant (köpt på nätet). Den visade klart och tydligt positivt...

Så vad ska man tro på? *som DiLeva sjunger*

• Kingston

Fattar ingenting...

Men för skojs skull så testade jag även en billigare variant (köpt på nätet). Den visade klart och tydligt positivt...

• SsaraL

Inte vår tur denna månaden heller.... Vin idag och mensen kom :( Känns ju ännu mer besviken eftersom jag hade ägglossning.... Fan :(

• joss82
    Kingston skrev 2014-11-24 22:40:52 följande:

Fattar ingenting...

Svårt det där. För mig har det varit så att jag fått klart positivt på stickor nästan varje månad men det verkar ändå som att jag inte har ägglossning, åtminstone inte varje gång. De få gånger jag försökt med cb har jag inte fått positivt. Så nu håller jag mig till cb och hoppas att de är säkrare... Och att de ger utslag snart!
  • lantlivet

Visst hade ni bara haft sex på äl dagen om ja inte minns fel. ? Kanske de.r därför. Behövdes mer än en gång . Nästa månad får ni ligga i så tar det sig! Nu får du ju börja på en ny kur så än är inte hoppet ute :)

Jag fick tom ring nu på morgonen men det är ju bara cykeldag 11 idag så ja hade inte så stora förhoppningar :) kanske blir nå i slutet på veckan ist.

SsaraL skrev 2014-11-25 06:47:26 följande:

Inte vår tur denna månaden heller.... Vin idag och mensen kom :( Känns ju ännu mer besviken eftersom jag hade ägglossning.... Fan :(

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014