• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Heobea

Allvarligt,  de här dagarna innan BIM, det är tortyr!!! BIM-3 idag, negativt test, trött som en gnu men annars inte tillstymmelse till symptom. Så jag är skeptisk, jag tror att det kommer bli den där härliga: ingen mens, inget plus! Intalar mig själv som sagt att det inte tagit sig, även om en del av mig fortfarande lever på hoppet. Det kan ha tagit sig. Det kan fortfarande bli positivt.....

Hygienhäxan!
  • lantlivet

Håller tummana ! Än finns hopp. Annars blir det nästa gång :)

Jag blir lite galen i väntan på ägglossning jag. Hehe men ikv ska ja å en kompis ta tjejkväll på stan med middag och bio. Prata av oss. Hon är mamman till en nu busig 5 månaders pojk. Så inför pappans ledighet vid årsskiftet ska han få ta kvällen själv för första gången :) vi behöver båda detta.

Heobea skrev 2014-11-25 10:07:14 följande:

Allvarligt,  de här dagarna innan BIM, det är tortyr!!! BIM-3 idag, negativt test, trött som en gnu men annars inte tillstymmelse till symptom. Så jag är skeptisk, jag tror att det kommer bli den där härliga: ingen mens, inget plus! Intalar mig själv som sagt att det inte tagit sig, även om en del av mig fortfarande lever på hoppet. Det kan ha tagit sig. Det kan fortfarande bli positivt.....

• Kingston
    joss82 skrev 2014-11-25 07:18:17 följande:
    Svårt det där. För mig har det varit så att jag fått klart positivt på stickor nästan varje månad men det verkar ändå som att jag inte har ägglossning, åtminstone inte varje gång. De få gånger jag försökt med cb har jag inte fått positivt. Så nu håller jag mig till cb och hoppas att de är säkrare... Och att de ger utslag snart!
    Idag blev det äntligen en glá smiley på CB.

Konstigt att CB reagerade 1 dag senare än de där billiga "skittesten"?

Dessutom fick jag aldrig någon stegring/blinkande smiley...

Wierd!
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-25 10:06:50 följande:

Visst hade ni bara haft sex på äl dagen om ja inte minns fel. ? Kanske de.r därför. Behövdes mer än en gång . Nästa månad får ni ligga i så tar det sig! Nu får du ju börja på en ny kur så än är inte hoppet ute :)

Jag fick tom ring nu på morgonen men det är ju bara cykeldag 11 idag så ja hade inte så stora förhoppningar :) kanske blir nå i slutet på veckan ist.

Ja, känns bara så himla surt! Trodde det var vår tur :(
  • lantlivet

Jo jag förstår det :) nästa gång får ni se till att tajma lite bättre bara :) en månad är bättre än 6, nästa gång går det! Då får vi ha sex varannan dag från sista mensdagen ;)

SsaraL skrev 2014-11-25 11:39:21 följande:

Ja, känns bara så himla surt! Trodde det var vår tur :(

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-25 12:33:49 följande:

Jo jag förstår det :) nästa gång får ni se till att tajma lite bättre bara :) en månad är bättre än 6, nästa gång går det! Då får vi ha sex varannan dag från sista mensdagen ;)

Haha ja, vi har kört varannan dag i typ 2 år nu! S det är standard om sambon inte är på jobbresa ;)

Min "mens" är fruktansvärt konstig dock.. Har inte alls mycket och blir typ bara skimmer av rosa på tampongen.. Brukar alltid få rikligt med mens första dagarna. Kanske pergotime?
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-11-25 14:04:54 följande:
    Haha ja, vi har kört varannan dag i typ 2 år nu! S det är standard om sambon inte är på jobbresa ;)

Min "mens" är fruktansvärt konstig dock.. Har inte alls mycket och blir typ bara skimmer av rosa på tampongen.. Brukar alltid få rikligt med mens första dagarna. Kanske pergotime?
    Kanske dags att ta ett grav-test ändå?
  • joss82

Tjohoo! Jag fick glad gubbe på cb idag! Cykeldag 15. Känns grymt! Första gången jag fått en glad gubbe :). Nu ska det liggas!

• lantlivet

Typiskt att de blev just nu då :) Då kanske de bara är en lite vanlig gravblödning. Kanske är gravid endå. :D hoppas!!

SsaraL skrev 2014-11-25 14:04:54 följande:

åh spännande joss! Heja! Hoppas på samma tur om några dagar ja oxå!
    joss82 skrev 2014-11-25 14:13:59 följande:

Tjohoo! Jag fick glad gubbe på cb idag! Cykeldag 15. Känns grymt! Första gången jag fått en glad gubbe :). Nu ska det liggas!

• lantlivet

Hur hade ni tänkt berätta för era familjer när ni väl är gravida? :)

Måste ha tips då våra bort 50 mil bort, har tänkt å tänkt, blir jag gravid nu i slutet på året så passar de kanske att åka hem vid påsk och överraska dom, för man vill ju se reaktionerna :) dock tycker ja det är lite länge samtidigt om ja blir gravid denna månad. Påsk är ju endå typ 20 v bort. De är halva graviditeten! Då vet ju typ alla man känner där mammor om det då det säkert blir svårt att dölja då.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014