• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-11-25 14:43:13 följande:

Hur hade ni tänkt berätta för era familjer när ni väl är gravida? :)

Måste ha tips då våra bort 50 mil bort, har tänkt å tänkt, blir jag gravid nu i slutet på året så passar de kanske att åka hem vid påsk och överraska dom, för man vill ju se reaktionerna :) dock tycker ja det är lite länge samtidigt om ja blir gravid denna månad. Påsk är ju endå typ 20 v bort. De är halva graviditeten! Då vet ju typ alla man känner där mammor om det då det säkert blir svårt att dölja då.

Mina föräldrar bor 30 mil bort. Om jag blir gravid nu (peppar, peppar) kommer jag att vara i v 6 på jul. Tidigt, men jag kommer inte kunna hålla mig längre än så i vilket fall. Blir det missfall kommer de ändå få veta det. Perfekt att kunna ge det som julklapp också :). Kanske slå in ett par babysockar eller nåt?
  • lantlivet

Vi kommer inte träffa våra föräldrar förrän nästa år då vi inte ska fira jul tillsammans. Han har dessutom delad familj. :/ de gör de lite krångligare. För hans mamma bor inte på samma ställen som hans pappa å mina föräldrar. Annars hade vi nog sagt de på jul om vi träffat dom. Men vet som sagt inte när det blir.

joss82 skrev 2014-11-25 15:37:07 följande:

Mina föräldrar bor 30 mil bort. Om jag blir gravid nu (peppar, peppar) kommer jag att vara i v 6 på jul. Tidigt, men jag kommer inte kunna hålla mig längre än så i vilket fall. Blir det missfall kommer de ändå få veta det. Perfekt att kunna ge det som julklapp också :). Kanske slå in ett par babysockar eller nåt?

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-25 15:40:39 följande:

Vi kommer inte träffa våra föräldrar förrän nästa år då vi inte ska fira jul tillsammans. Han har dessutom delad familj. :/ de gör de lite krångligare. För hans mamma bor inte på samma ställen som hans pappa å mina föräldrar. Annars hade vi nog sagt de på jul om vi träffat dom. Men vet som sagt inte när det blir.

I så fall är det kanske läge att försöka planera in en resa dit före påsk? Jag skulle aldrig kunna vänta till v 20!

Men en sak i taget. Först ska vi bli gravida...
  • lantlivet

Jo men ja har så tajt schema å inga semesterdagar typ. Å gubben fundera på att byta jobb så vi får se. Nä Gud de kommer inte ja heller ;) kan ju hända att vi åker endå i typ feb om de inte hinner komma hit innan det. ;)

Ja precis, men man fundera ju alltid :)

joss82 skrev 2014-11-25 15:46:53 följande:

I så fall är det kanske läge att försöka planera in en resa dit före påsk? Jag skulle aldrig kunna vänta till v 20!

Men en sak i taget. Först ska vi bli gravida...

• joss82

Ni som redan provat pergotime innan, har ni fått ändrad lutealfas när ni tagit tabletterna? Min är ganska kort i vanliga fall, 11-12 dagar, funderar på om den kommer bli längre nu?

• SsaraL

"Mensen" har avtagit. Sjukt konstigt. Testade nyss negativt. Får väl vänta på mensen IGEN nu då. Denna jävla väntan haha...

• Heobea
    lantlivet skrev 2014-11-25 14:43:13 följande:

Hur hade ni tänkt berätta för era familjer när ni väl är gravida? :)

Måste ha tips då våra bort 50 mil bort, har tänkt å tänkt, blir jag gravid nu i slutet på året så passar de kanske att åka hem vid påsk och överraska dom, för man vill ju se reaktionerna :) dock tycker ja det är lite länge samtidigt om ja blir gravid denna månad. Påsk är ju endå typ 20 v bort. De är halva graviditeten! Då vet ju typ alla man känner där mammor om det då det säkert blir svårt att dölja då.

Om det mot all förmodan tagit sig nu så tänker vi nog berätta till jul, i alla fall för våra familjer. Vi har en rätt lång resa bakom oss (som du vet) och det där stödet kan vi nog behöva. Tror inte det spelar någon större roll om vi väntar till v13 eller inte. Vi hinner med att träffa bådas familjer under jul, så ja, det känns som ett ypperligt tillfälle.

Jag har en miljon idéer, allt från tokiga tröjor, pussel, rebusar till paket med ul:bilder. Men vi får se. I mannens familj har det varit lite av en grej de senaste, eh, öh, tre åren att vid julmiddagen ställa sig upp och säga: det är roligt att vi är så många här idag, men nästa år kommer vi, om allt går som det ska, vara en till..... (hans syskon ynglar verkligen av sig....). Har en känsla av att mannens yngsta syster är gravid igen och att hon i så fall kommer sno den repliken. Så, ja, eh, vi får hitta på nått roligare.

Hygienhäxan!
  • joss82

Jag skulle vilja virka små sockor eller en liten mössa och slå in. Svårigheten för oss, om det nu faktiskt skulle ta sig den här gången, är att vi inte kommer att vara tillsammans på julafton. Jag åker hem till min familj den 23:e och kommer ha svårt att inte berätta förrän den 25:e när min sambo kommer dit. Hur skulle ni gjort?

• monn

Härligt! Grattis :)

Kingston skrev 2014-11-25 11:31:26 följande:

Idag blev det äntligen en glá smiley på CB.

Konstigt att CB reagerade 1 dag senare än de där billiga "skittesten"?

Dessutom fick jag aldrig någon stegring/blinkande smiley...

Wierd!

• monn

Grattis!! Ligg i :)

joss82 skrev 2014-11-25 14:13:59 följande:

Tjohoo! Jag fick glad gubbe på cb idag! Cykeldag 15. Känns grymt! Första gången jag fått en glad gubbe :). Nu ska det liggas!

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014