• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Heobea
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 08:01:37 följande:

Uhh, första natten m pergotime, fy va jobbigt det har varit. Kunde först inte somna, SÅ obekväm! Har vaknat från och till..hela kroppen "susar"!

Är bieffekterna jobbiga hela kuren??

Jag tyckte att de avtog några dagar efter att jag slutat med tabletterna. Allt förutom humörsvängningarna. Det är som att den där vanliga skölden bara är borta och allt går rakt in istället. Skratt, tårar, allt blir lite mer. Men det skulle kunna vara situationen i sig: pergo, massor i skolan,julångest och så, som gör det. 
    Hygienhäxan!
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-11-27 07:22:22 följande:

Hur gick det med sexandet igår, lantlivet?

Nu har nog vi gjort vad vi kunnat den här gången. Legat varannan dag sen mens och nu varje de senaste dagarna. Tror på ägglossning igår, möjligen idag. Tycker det har gjort lite ont från äggstockarna senaste dagarna, framförallt en stund igår, och idag verkar det borta. Åh, vad jag vill ha ett bra progesteronprov nästa vecka! Känns som att jag väntar mer på det än på BIM för tillfället.

Jo dåbvi fick till det. Dock ömmade Livmodertappen nå enormt under tiden.

Vi ska väl försöka ha sexliv å imorgon oxå å helgen så har vi täckt upp hela denna vecka å eventuella ägglossningen. Jag ser oxå fram emot provet för å se om det blev nå ägg :)
  • lantlivet

Uhh, första natten m pergotime, fy va jobbigt det har varit. Kunde först inte somna, SÅ obekväm! Har vaknat från och till..hela kroppen "susar"!

Jag har haft till å från fram till inatt än så länge. Varm och halvt sovande.
  • joss82

Jag hade bara sömnproblem de första 2-3 nätterna, sen avtog det. Inte haft så mycket andra biverkningar.
  • SsaraL

Bara för det kom nog min mens nu! Skönt att slippa noja ihjäl och glo sönder gravtesten! Haha

• Hoppassnart

Uh...ok...får bita ihop nu då :))

Men hur är det nu med sex...haha...hur OFTA, är det optimala? För denna månaden blir det no mercy, ska inte missa detta tillfälle ha ha...någon som ha bra tips hur man ska räkna??

• Hoppassnart
    SsaraL skrev 2014-11-27 11:17:25 följande:

Bara för det kom nog min mens nu! Skönt att slippa noja ihjäl och glo sönder gravtesten! Haha

Känner igen det där...inte på pergo, men i ett års tid...blir så jävla trött på det eviga väntandet!
  • SsaraL
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:10:44 följande:

Känner igen det där...inte på pergo, men i ett års tid...blir så jävla trött på det eviga väntandet!

Verkligen, snart 2 år för oss :(!

Well, fick ju ägglossning iallafall. Ett steg i rätt riktning. Hoppas det sätter sig någon gång för oss iallafall :(
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-27 11:17:25 följande:

Då blir de på nytt igen :) ni får tajma bättre med sex denna gång :)
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:09:57 följande:

Men hur är det nu med sex...haha...hur OFTA, är det optimala? För denna månaden blir det no mercy, ska inte missa detta tillfälle ha ha...någon som ha bra tips hur man ska räkna??

Varannan dag är väl de mest optimala då hinner inte spermierna dö ut emellan gångerna :) men orkar man oftare så är ju det toppen såklart ;) vi har haft typ varannan å ibland varje. Nu blir det varje dag till måndag :D

Idag ömmar livmodern väldigt. Tydligen så har vissa det vid ägglossning.

Drömde inatt att jag plussade starkt! De kom upp ett plus på direkten! Bim känsla så långt bort! Den 12/12 :p
  • Hoppassnart
    lantlivet skrev 2014-11-27 12:16:05 följande:
    Då blir de på nytt igen :) ni får tajma bättre med sex denna gång :)
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:09:57 följande:

Varannan dag är väl de mest optimala då hinner inte spermierna dö ut emellan gångerna :) men orkar man oftare så är ju det toppen såklart ;) vi har haft typ varannan å ibland varje. Nu blir det varje dag till måndag :D

Idag ömmar livmodern väldigt. Tydligen så har vissa det vid ägglossning.

Drömde inatt att jag plussade starkt! De kom upp ett plus på direkten! Bim känsla så långt bort! Den 12/12 :p
    Vem faaan pallar varje dag?! Haha visst, jag älskar att vara med min man men varje dag? Kör nog på varannan...:) från vilken dag ska man börja för att vara helt safe? Har en cykel på ibland över 35 dagar ????
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014