• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Vad trist med mens... Hoppas det är "mens"! Och att den försvinner! Pergotime kanske kan göra sitt kanske, min cykel har blivit flera dagar kortare, har legat runt 34 innan, nu 28...

SsaraL skrev 2014-11-25 18:01:40 följande:

"Mensen" har avtagit. Sjukt konstigt. Testade nyss negativt. Får väl vänta på mensen IGEN nu då. Denna jävla väntan haha...

• lantlivet

Fast glad gubbe nu! Från tom ring! Whaaaat??? Shit vad coolt. Första positiva ägglossningstestet i mitt liv!

• lantlivet

Låter ju som en bra idé. D är ju skönt att ha stödet om de mot förmodan skulle få tokigt.

Jaha,men du får passa på innan henne då om hon är gravid ;)

Heobea skrev 2014-11-25 19:19:37 följande:

Om det mot all förmodan tagit sig nu så tänker vi nog berätta till jul, i alla fall för våra familjer. Vi har en rätt lång resa bakom oss (som du vet) och det där stödet kan vi nog behöva. Tror inte det spelar någon större roll om vi väntar till v13 eller inte. Vi hinner med att träffa bådas familjer under jul, så ja, det känns som ett ypperligt tillfälle.

Jag har en miljon idéer, allt från tokiga tröjor, pussel, rebusar till paket med ul:bilder. Men vi får se. I mannens familj har det varit lite av en grej de senaste, eh, öh, tre åren att vid julmiddagen ställa sig upp och säga: det är roligt att vi är så många här idag, men nästa år kommer vi, om allt går som det ska, vara en till..... (hans syskon ynglar verkligen av sig....). Har en känsla av att mannens yngsta syster är gravid igen och att hon i så fall kommer sno den repliken. Så, ja, eh, vi får hitta på nått roligare.

Men så konstigt för dig. Har du pratat något med din gyn? Kanske du får komma å göra blodprov å mäta hcgnivån?
    SsaraL skrev 2014-11-25 18:01:40 följande:

"Mensen" har avtagit. Sjukt konstigt. Testade nyss negativt. Får väl vänta på mensen IGEN nu då. Denna jävla väntan haha...

• lantlivet

Jag fundera oxå på art virka då ja är mkt för det pyssliga. :) hmm, svårt. Jag skulle ha väntat tills sambon är där med. De gör ju inget att de inte blir just på julafton de är ju en sen julklapp endå ;)

joss82 skrev 2014-11-25 19:29:59 följande:

Jag skulle vilja virka små sockor eller en liten mössa och slå in. Svårigheten för oss, om det nu faktiskt skulle ta sig den här gången, är att vi inte kommer att vara tillsammans på julafton. Jag åker hem till min familj den 23:e och kommer ha svårt att inte berätta förrän den 25:e när min sambo kommer dit. Hur skulle ni gjort?

• Hoppassnart

Joinar er :)

Ska ta min första tablett idag, är SÅ förväntansfull!! Har försökt i ett åts tid nu...förstår inte varför det aldrig går vägen. Denna gången ska jag pricka rätt, kollar min bas Temp och har stenkoll på mina dagar nu...vill gärna ha följe med fler som gör den här resan! :)))

• lantlivet

Välkommen :) du har inga problem annat som ställer till det? Eller din Karl kanske? Förhoppningsvis inte!

Hoppassnart skrev 2014-11-26 09:55:42 följande:

Joinar er :)

Ska ta min första tablett idag, är SÅ förväntansfull!! Har försökt i ett åts tid nu...förstår inte varför det aldrig går vägen. Denna gången ska jag pricka rätt, kollar min bas Temp och har stenkoll på mina dagar nu...vill gärna ha följe med fler som gör den här resan! :)))

• Hoppassnart
    lantlivet skrev 2014-11-26 10:10:58 följande:

Välkommen :) du har inga problem annat som ställer till det? Eller din Karl kanske? Förhoppningsvis inte!

Nej, inget som har synts än iallafall...min man är MER än fertil och jag har allt i ordning också. Av vad dom kan se. Jag misstänker endometrios men behöver bli remisserad till sjukhuset då deras ul inte kan se....det är nästa steg, men känns lite lönlöst då det inte finns något "botemedel", det bästa är att bli gravid då symtomen försvinner då (smärtor). Men det är tydligen svårare att bli gravid när man har det sååååå.....ja. Catch 22. Nu hoppas jag att pregotime ger oss en skjuts i rätt riktning. Detta börjar bli frustrerande. Vill inte vara den som....ja, inte "fungerar som hon ska". Rynkar på näsan
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-11-26 09:10:08 följande:

Fast glad gubbe nu! Från tom ring! Whaaaat??? Shit vad coolt. Första positiva ägglossningstestet i mitt liv!

Jippie!! Nu kör vi så det ryker :). Då får vi nästan samma BIM också.
  • lantlivet

Förstår din känsla där, har pco själv å mannen toppsimmare så d käns ibland som ja sviker han. Men man kan inte hjälpa att de är nått galet :)

Hoppas att pergotime hjälper er så ni oxå får lyckan som vi alla hoppas på :)

Hoppassnart skrev 2014-11-26 10:20:12 följande:

Nej, inget som har synts än iallafall...min man är MER än fertil och jag har allt i ordning också. Av vad dom kan se. Jag misstänker endometrios men behöver bli remisserad till sjukhuset då deras ul inte kan se....det är nästa steg, men känns lite lönlöst då det inte finns något "botemedel", det bästa är att bli gravid då symtomen försvinner då (smärtor). Men det är tydligen svårare att bli gravid när man har det sååååå.....ja. Catch 22. Nu hoppas jag att pregotime ger oss en skjuts i rätt riktning. Detta börjar bli frustrerande. Vill inte vara den som....ja, inte "fungerar som hon ska".

• lantlivet

Ja! Woho! :) hoppas bara gubben är sugen ikv ;) haha . Ja vet ju inte när jag har bim då ja har oregelbunden mens, men de borde ju synas positivt om vi blir gravida typ 2 v efter idag typ?

joss82 skrev 2014-11-26 10:27:29 följande:

Jippie!! Nu kör vi så det ryker :). Då får vi nästan samma BIM också.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014