• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Hoppassnart
    SsaraL skrev 2014-11-27 12:14:44 följande:
    Verkligen, snart 2 år för oss :(!

Well, fick ju ägglossning iallafall. Ett steg i rätt riktning. Hoppas det sätter sig någon gång för oss iallafall :(
    2 år, hjälp! Inte funderat på Ivf...går själv i tankarna om man ska sätta igång den karusellen...
  • joss82
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:45:12 följande:
    Vem faaan pallar varje dag?! Haha visst, jag älskar att vara med min man men varje dag? Kör nog på varannan...:) från vilken dag ska man börja för att vara helt safe? Har en cykel på ibland över 35 dagar ????
    Har du 35 dagar även med pergo? De flesta som får ägglossning av Pergo brukar nog få det mellan dag 4-10 efter att man tagit sista tabletten. Jag vekar ha fått min på dag 7 alltså dag 16 i min cykel. Jag brukar också ha ca 35 dagars cykel annars, så Pergo gjorde stor skillnad för mig.

Jag tror att varannan dag räcker ;). En del säger ju till och med att det är bättre med varannan dag än med varje, men det undrar jag...
  • lantlivet
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:45:12 följande:

Vem faaan pallar varje dag?! Haha visst, jag älskar att vara med min man men varje dag? Kör nog på varannan...:) från vilken dag ska man börja för att vara helt safe? Har en cykel på ibland över 35 dagar ????

Fast i en vecka orkar man nog varje dag :) iaf vi. Vi har kört sen sista pergotime tabletten. Jag fick positivt äl test igår på cykeldag 12 å hade senast en cykel på 36 dagar. Min varierar oxå cäldigt mkt.

Den har varit upp och ner sen vi började försöka i början på 2013.
  • SsaraL
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:47:12 följande:

2 år, hjälp! Inte funderat på Ivf...går själv i tankarna om man ska sätta igång den karusellen...

Problemet var väl att vi drog oss för att kolla oss. Har ju pco och ingen egen ägglossning så det är därför vi inte blev gravida!
  • Heobea
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:09:57 följande:

Uh...ok...får bita ihop nu då :))

Men hur är det nu med sex...haha...hur OFTA, är det optimala? För denna månaden blir det no mercy, ska inte missa detta tillfälle ha ha...någon som ha bra tips hur man ska räkna??

Jag/ vi tänkte sex ungefär varannan dag från cd 10 till cd20, dvs typ när pergotabletterna och två veckor framåt. Men kring det som vi trodde var äl blev det sex varje dag. Så det blev nog typ sex: cd 10,12,14,16,17,18, 20. Inte för att jag tror att det lyckades, men vi får se. 
    lantlivet skrev 2014-11-27 12:16:05 följande:
    Drömde inatt att jag plussade starkt! De kom upp ett plus på direkten! Bim känsla så långt bort! Den 12/12 :p
    Åh sånna drömmar har jag med, herregud, man blir ju knäpp för mindre. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Snart tre år för oss, helt galet egentligen. Även om det innehåller en viktresa, en avancerad/svår behandling för allergier där jag inte fick bli gravid och div andra sorger och bedrövelser i familjen. 
    Men men, vi får väl se, jag är långt ifrån redo för IVF, knappt ens för pergo. Men men, vi får se hur detta utvecklar sig. 

Hygienhäxan!
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-11-27 12:51:50 följande:
    Har du 35 dagar även med pergo? De flesta som får ägglossning av Pergo brukar nog få det mellan dag 4-10 efter att man tagit sista tabletten. Jag vekar ha fått min på dag 7 alltså dag 16 i min cykel. Jag brukar också ha ca 35 dagars cykel annars, så Pergo gjorde stor skillnad för mig.

Jag tror att varannan dag räcker ;). En del säger ju till och med att det är bättre med varannan dag än med varje, men det undrar jag...
    Vet inte hur min cykel ser ut med Prego....men ska på ultraljud nästa tors så får se vad dom säger då. Men skönt om cykeln blir kortare, jobbigt att alltid tro att kaaaanske man är gravid dom där sista dagarna...
    lantlivet skrev 2014-11-27 13:17:34 följande:
    Fast i en vecka orkar man nog varje dag :) iaf vi. Vi har kört sen sista pergotime tabletten. Jag fick positivt äl test igår på cykeldag 12 å hade senast en cykel på 36 dagar. Min varierar oxå cäldigt mkt.

Den har varit upp och ner sen vi började försöka i början på 2013.

ha, ha....jamen man kör nog varannan fram tills man tror man äl, då får man köra på. Nu ska jag gå in i mashine-mode! :D
    Heobea skrev 2014-11-27 14:29:58 följande:
    Jag/ vi tänkte sex ungefär varannan dag från cd 10 till cd20, dvs typ när pergotabletterna och två veckor framåt. Men kring det som vi trodde var äl blev det sex varje dag. Så det blev nog typ sex: cd 10,12,14,16,17,18, 20. Inte för att jag tror att det lyckades, men vi får se. 
    lantlivet skrev 2014-11-27 12:16:05 följande:
    Drömde inatt att jag plussade starkt! De kom upp ett plus på direkten! Bim känsla så långt bort! Den 12/12 :p
    Åh sånna drömmar har jag med, herregud, man blir ju knäpp för mindre. 
    Låter som något jag oxå kommer köra på :D

• lantlivet

Jo ivf känner ja mig inte redo för. Men pergotime är ju typ som att ha blivit gravid som vanligt då man endast behöver käka tabletter. Inte plocka ägg å hålla på..

Heobea skrev 2014-11-27 14:32:22 följande:

Snart tre år för oss, helt galet egentligen. Även om det innehåller en viktresa, en avancerad/svår behandling för allergier där jag inte fick bli gravid och div andra sorger och bedrövelser i familjen. 

Men men, vi får väl se, jag är långt ifrån redo för IVF, knappt ens för pergo. Men men, vi får se hur detta utvecklar sig. 

Ja kör hårt ;)
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 16:06:12 följande:

Vet inte hur min cykel ser ut med Prego....men ska på ultraljud nästa tors så får se vad dom säger då. Men skönt om cykeln blir kortare, jobbigt att alltid tro att kaaaanske man är gravid dom där sista dagarna...ha, ha....jamen man kör nog varannan fram tills man tror man äl, då får man köra på. Nu ska jag gå in i mashine-mode! :DLåter som något jag oxå kommer köra på :D

• monn

Hahaha! Blev det något då? Ahhh jag går bara och väntar på bim och håller på att bli tokig!

lantlivet skrev 2014-11-26 20:49:29 följande:

Sa att de kan va sista chansen denna månad, då kontra han med att ja men 40 minuter kan du väl vänta. Snarare typ 2 h blir det. Börja bli smått stressad. Hade vi haft sex igår hade ja inte varit lika stressad :)

• lantlivet

Jajemen ;) hihi

Jo jag förstår det, bara denna vecka är slut kan jag nog slappna av lite mera. Nästa vecka ska ja på kvinnokliniken å ta blodprov för å se om det blev ägglossning eller inte. Men skulle tro det då ja fick mitt första positiva test någonsin på ägglossning. Sen börja väntan på bim :) ja har den 12/12 ja, när har du?

monn skrev 2014-11-27 17:51:49 följande:

Hahaha! Blev det något då? Ahhh jag går bara och väntar på bim och håller på att bli tokig!

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014