• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-01 08:46:11 följande:
    På fredag. Dag 21 i cykeln. För mig blir det dag 9 efter eventuell ägglossning :)

Är på äl+5 jag med skulle jag tro. Fick positivt äl test tisdag förra veckan. Så ja tro ägget släppte på onsdagen.

Mina bröstvårtor är oxå extremt ömma. Har oxå lite vita flytningar. Dock mer vattniga. Iaf igår. Har en kikat idag.
    Blir inte det väldigt sent? Du fick ju väldigt tidig ägglossning, borde man inte tidigarelägga blodprovet också då? Som jag förstått det ska det tas 6-8 dagar efter ägglossning.
  • lantlivet

Ingen aning. Kanske ska maila och fråga. Hade jag inte testat med äl tester så hade vi ju inte vetat när de eventuellt skett. Då hade det blivit på fredag endå. Kanske är dumt om de visar att ja inte haft äl även fast jag haft. Onödigt med dubbelkur om de ej behövs.

joss82 skrev 2014-12-01 09:50:02 följande:

Blir inte det väldigt sent? Du fick ju väldigt tidig ägglossning, borde man inte tidigarelägga blodprovet också då? Som jag förstått det ska det tas 6-8 dagar efter ägglossning.

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-01 10:12:13 följande:

Ingen aning. Kanske ska maila och fråga. Hade jag inte testat med äl tester så hade vi ju inte vetat när de eventuellt skett. Då hade det blivit på fredag endå. Kanske är dumt om de visar att ja inte haft äl även fast jag haft. Onödigt med dubbelkur om de ej behövs.

Man kan ju alltid fråga för säkerhets skull. När de sätter datum från början tror jag de utgår ifrån att man får äl ca 7-9 dagar efter avslutad kur.

Någon som vet om det spelar någon roll när på dagen man tar progesteronprov? Vet att det är något prov man inte ska ta direkt på morgonen, är det progesteron?
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-01 10:51:16 följande:

Man kan ju alltid fråga för säkerhets skull. När de sätter datum från början tror jag de utgår ifrån att man får äl ca 7-9 dagar efter avslutad kur.

Någon som vet om det spelar någon roll när på dagen man tar progesteronprov? Vet att det är något prov man inte ska ta direkt på morgonen, är det progesteron?

Jag har mailat och frågat nu iaf. :) 4-10 dagar efter avslutad kur tro jag.

Hmm, minns ej viker det var man skulle ta minst 3 h efter uppvaknandet. Om det var prolaktin .
  • Heobea

BIM+5, ingen mens, inget plus, inget mer än bara extrema äggstockssmärtor. Skjut mig.... eller nått. Känns lite som om någon drar taggtråd genom mina äggstockar. 

Var på vul igår, tunn, fin slemhinna som om jag haft mens, äggblåsorna hon såg sist är borta. Suck, suck! Så idag blir det dubbel kur. Hej och hå, stackars lilla, lilla kroppen. Hon var lite osäker på varför jag inte fått nån mens, men jag verkade, på proverna, ha haft ägglossning. Högst oklart helt enkelt. Jag fick lämna en hög med prover och hon spolade mina äggledare. AJ! Men lite smärta ska man väl stå ut med för att få till den där snorungen....

Hygienhäxan!
  • lantlivet

Usch vad jobbigt :( kanske är pga spolningen de drar i äggstockarna. Får du börja med dubbelkuren utan att ha fått mens?

Själv är jag på äl + 5,6 nånstans. Skulle gissa på 5. Önskar tiden kan gå lite fortare så ja får lämna blod nångång. Å kan börja testa. Tog faktiskt ett test idag, kan inte se nå alls när jag inte redigerat, men de är inte så konstigt då säkert ägget ej fäst än om de nu blev befruktat :) svullna bröst och ömma bröstvårtor.

Heobea skrev 2014-12-02 11:52:13 följande:

BIM+5, ingen mens, inget plus, inget mer än bara extrema äggstockssmärtor. Skjut mig.... eller nått. Känns lite som om någon drar taggtråd genom mina äggstockar. 

Var på vul igår, tunn, fin slemhinna som om jag haft mens, äggblåsorna hon såg sist är borta. Suck, suck! Så idag blir det dubbel kur. Hej och hå, stackars lilla, lilla kroppen. Hon var lite osäker på varför jag inte fått nån mens, men jag verkade, på proverna, ha haft ägglossning. Högst oklart helt enkelt. Jag fick lämna en hög med prover och hon spolade mina äggledare. AJ! Men lite smärta ska man väl stå ut med för att få till den där snorungen....

• lantlivet

När man stirrat sönder test så ser man alltid streck, men än är de negativt iallfall :)

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-02 12:07:56 följande:

När man stirrat sönder test så ser man alltid streck, men än är de negativt iallfall :)

Sådär såg mitt också ut precis innan jag fick min mens, fast mer skuggat. Hoppas ditt är positivt!!
  • SsaraL

Påbörjat kur nummer 2 nu! DENNA gången ska det vara vår tur! (Hoppas det iallafall!)

Väntar på att någon av er ska plussa! :S

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014