• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Jo jag hoppas det skall gå utan ivf, allt kändea så mycket mer hoppfullt nu när

man äntligen fick ägglossning :). Hade du fått ägglossning av pergotime? Jag fick min pco diagnos nu i september.

lantlivet skrev 2014-11-28 18:18:59 följande:

Jo om de hjälp denna månad blir det fortsatt enkel. Annars ökas dosen. Men har enkelkur för 6 månader annars.

Yes snart 2 år. Fick diagnos pcos i april. Fast ja visste som redan om det då jag hade alla symptomen.

Ni är ju bara inne på andra än så länge så än är det ju länge kvar till ivf :)

• lantlivet

Jo det tro jag ET går nu när du har ägglossning :)

Enligt ägglossingstesten hade jag ägglossning typ igår. Har aldrig fått utslag förut så vi får se vad proverna visar nästa vecka.

Okej. Heja pco ;)

monn skrev 2014-11-28 18:31:38 följande:

Jo jag hoppas det skall gå utan ivf, allt kändea så mycket mer hoppfullt nu när

man äntligen fick ägglossning :). Hade du fått ägglossning av pergotime? Jag fick min pco diagnos nu i september.

• monn

Förlåt det skrev du ju innan att du hade haft! Jag skyller på fredagströttheten! Hejja ägglossning :)

lantlivet skrev 2014-11-28 19:10:59 följande:

Jo det tro jag ET går nu när du har ägglossning :)

Enligt ägglossingstesten hade jag ägglossning typ igår. Har aldrig fått utslag förut så vi får se vad proverna visar nästa vecka.

Okej. Heja pco ;)

• lantlivet

Haha de gör inte nå ;) ja förstår precis vad du menar men fredagströtthet ;) här har vi däckar på soffan efter att ha ätit kebab å pizza :D

Jo dock har vi bara haft sex dagen innan sen inge mera. Vi har varit helt döda. Eller jag ville igår just bara för att vi inte skulle missa. Men gubben orkade ej :) så får hoppas på det bästa denna månad bara och få till de bättre nästa om de ej tar sig!

monn skrev 2014-11-28 19:19:31 följande:

Förlåt det skrev du ju innan att du hade haft! Jag skyller på fredagströttheten! Hejja ägglossning :)

• lantlivet

Shit vad ömma bröstvårtor jag har. De brukar jag inte. Hade ni det vid ägglossningen?

• lantlivet

Så hemskt :p humörsvängningar delux? Hihi

Tack å lov slapp jag det. Dock är ja lite Retlig nu när ja har typ som mensvärk ,de är jobbigt att de ömmar heltiden i livmodern!

Hoppassnart skrev 2014-11-28 21:10:30 följande:

Andra dagen Prego, jag vill mörda typ allt och alla! Grrr!!

• SsaraL

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

• monn

Men usch! Vad är det för klump?! Jag upplever att jag fick mindre mens av pergotime! Idag har det typ molvärkt i tjejmagen hela dagen.... Sticker lite liksom, aldrig kännt det innan... Något på gång? Bim på onsdag!!!:)

SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

• joss82
    SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Hoppsan, undrar om det brukar bli så? Hoppas inte...
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014