• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

Usch så otäckt! :(

SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

• fluffan84
    SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

Tror nog kanske du hade ett tidigt missfal men kan ju ha fel... men när jag fick missfall var jag på väg in i vecka 5 när jag började blöda och hade galet ont och blödde mycket i 10 dagar...
  • joss82

Äl+3 idag och tiden går så sakta!! Hoppet att bli gravid har ökat nu när jag fått pergo och det gör mig mer rädd för BIM. De senaste månaderna har jag knappt orkat bli besviken när mensen kommit, bara jaha, det var ju det jag visste. Nu känns det annorlunda, jag skulle nog bli mycket mer besviken. Usch... Men om blodprovet nästa vecka visar att jag haft ägglossning så är ju det en stor vinst i sig, försöker tänka så...

• lantlivet

Visst känns det som en evighet denna väntan ? Håller med, man kommer nog bli besviken på ett annat vis om de visar sig att man haft ägglossning. Och man inte blivit gravid endå. Men för vår del är de säkert negativt då vi endast hade dagen innan... Tack vare vi va trötta å somnade de andra kvällarna..

joss82 skrev 2014-11-29 22:19:48 följande:

Äl+3 idag och tiden går så sakta!! Hoppet att bli gravid har ökat nu när jag fått pergo och det gör mig mer rädd för BIM. De senaste månaderna har jag knappt orkat bli besviken när mensen kommit, bara jaha, det var ju det jag visste. Nu känns det annorlunda, jag skulle nog bli mycket mer besviken. Usch... Men om blodprovet nästa vecka visar att jag haft ägglossning så är ju det en stor vinst i sig, försöker tänka så...

• Hoppassnart
    monn skrev 2014-11-29 14:50:08 följande:

Men usch! Vad är det för klump?! Jag upplever att jag fick mindre mens av pergotime! Idag har det typ molvärkt i tjejmagen hela dagen.... Sticker lite liksom, aldrig kännt det innan... Något på gång? Bim på onsdag!!!:)

åhh hoppas hoppas ;) bra när man känner något man aldrig känt  innan tror jag :)
  • monn

Ja det är lite så jag känner också!! Dagarna går superlångamt..

Hoppassnart skrev 2014-11-30 19:29:15 följande:

åhh hoppas hoppas ;) bra när man känner något man aldrig känt  innan tror jag :)

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-29 22:30:35 följande:

Visst känns det som en evighet denna väntan ? Håller med, man kommer nog bli besviken på ett annat vis om de visar sig att man haft ägglossning. Och man inte blivit gravid endå. Men för vår del är de säkert negativt då vi endast hade dagen innan... Tack vare vi va trötta å somnade de andra kvällarna..

När ska du ta blodprov lantlivet? Jag ska dit på onsdag, cd 23 och troligtvis 7 (möjligen 6) dagar efter eventuell ägglossning.

Har ovanligt ömma bröstvårtor och känner att det spänner i magen. Men det har jag känt tidigare månader också och då har det inte varit något. Bara äl+5 än så länge...
  • joss82

Visst ja, har mer tjock vita lotionaktiga flytningar än jag brukar ha. Någon som känner igen det?

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-01 07:42:18 följande:

När ska du ta blodprov lantlivet? Jag ska dit på onsdag, cd 23 och troligtvis 7 (möjligen 6) dagar efter eventuell ägglossning.

Har ovanligt ömma bröstvårtor och känner att det spänner i magen. Men det har jag känt tidigare månader också och då har det inte varit något. Bara äl+5 än så länge...

På fredag. Dag 21 i cykeln. För mig blir det dag 9 efter eventuell ägglossning :)

Är på äl+5 jag med skulle jag tro. Fick positivt äl test tisdag förra veckan. Så ja tro ägget släppte på onsdagen.

Mina bröstvårtor är oxå extremt ömma. Har oxå lite vita flytningar. Dock mer vattniga. Iaf igår. Har en kikat idag.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014