• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 13:12:06 följande:
    Ok, bra att du kan hålla dig till blodprovsplanen.

Jo, det är kanske så att man måste våga hoppas och planera lite. Någon gång händer det ju förhoppningsvis. Hur vill du överraska?
    Ja tog ju ett test idag ;) men ska testa varannan dag fram till bim tänkte ja. Så är ja förberedd om de blir negativt. Jag vill slå in en tidig julklapp/sen födelsedagspresent . Han fyller nu i veckan . Med typ en body eller nå annat litet. Kanske sockar. Och testet såklart :)
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 13:22:18 följande:

Heja!! Enkel kur denna gången också? Jag har bim idag, ingen mens än :)

Men Gud, hur kan du hålla dig?! :) hehe
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 13:32:09 följande:
    Ja tog ju ett test idag ;) men ska testa varannan dag fram till bim tänkte ja. Så är ja förberedd om de blir negativt. Jag vill slå in en tidig julklapp/sen födelsedagspresent . Han fyller nu i veckan . Med typ en body eller nå annat litet. Kanske sockar. Och testet såklart :)
    Ja, så tänker jag också. En liten mössa tror jag.
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 13:40:57 följande:
    Ja, så tänker jag också. En liten mössa tror jag.
    Ja blev just sjukt nervös! Tänk om vi är gravida, tänk dig om vi väntar augusti barn! Du å va kommer va beräknade typ en dag emellan. Så himla coolt egentligen :)

Om jag är gravid så tro ja vi kommer få en flicka. Har alltid varit bombsäker på pojke då ja är så manlig av mig i mina sätt. Men ja har ändrat åsikt. Hehe
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 13:57:28 följande:
    Ja blev just sjukt nervös! Tänk om vi är gravida, tänk dig om vi väntar augusti barn! Du å va kommer va beräknade typ en dag emellan. Så himla coolt egentligen :)

Om jag är gravid så tro ja vi kommer få en flicka. Har alltid varit bombsäker på pojke då ja är så manlig av mig i mina sätt. Men ja har ändrat åsikt. Hehe
    Ja... 18 augusti blir beräknad Bf för mig i så fall. Jag har liksom lättast att föreställa mig en flicka så därför försöker jag ställa in mig på en pojke. Det har jag gjort så länge nu som nu är jag helt säker på att det blir en pojke...
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 14:00:39 följande:
    Ja... 18 augusti blir beräknad Bf för mig i så fall. Jag har liksom lättast att föreställa mig en flicka så därför försöker jag ställa in mig på en pojke. Det har jag gjort så länge nu som nu är jag helt säker på att det blir en pojke...
    Ja 19 blir det för mig :)

Jaså, ja de är spännande. Såklart lika välkommet vilket de än blir då ja vill ha en av varje :)
  • Heobea
    joss82 skrev 2014-12-02 12:37:30 följande:
    Får du börja med dubbel kur även om gyn trodde att du haft ägglossning på enkel? Jag trodde bara det var om man inte fått någon ägglossning som man fick dubbel kur?
    Jadu, bra fråga. Jag trodde inte heller det, men hon tyckte det var bättre att gå på dubbel dos. Jaja, bara hon tror att hon vet vad hon håller på med är jag nöjd. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    lantlivet skrev 2014-12-02 12:06:43 följande:

Usch vad jobbigt :( kanske är pga spolningen de drar i äggstockarna. Får du börja med dubbelkuren utan att ha fått mens?

Själv är jag på äl + 5,6 nånstans. Skulle gissa på 5. Önskar tiden kan gå lite fortare så ja får lämna blod nångång. Å kan börja testa. Tog faktiskt ett test idag, kan inte se nå alls när jag inte redigerat, men de är inte så konstigt då säkert ägget ej fäst än om de nu blev befruktat :) svullna bröst och ömma bröstvårtor.

Ja, för slemhinnan var lika tunn som om jag haft mens. Hennes första plan var provera och sedan en ny kur, men eftersom slemhinnan var så extremt tunn var det ingen idé eftersom det inte finns nått att blöda ut.  Hon ville testa en dubbel kur (jag övertygade henne lite kanske.... hehe) och se om det bara är kroppen som är ovan med att hormonerna utsöndras som de ska, eller vad man nu säger.  Men som sagt, hon tog en drös prover för att se att det inte är nått annat skitigt som stör. 
    Smärtan i äggstockarna fanns där innan spolningen men det gjorde definitivt inte saken bättre. Om inte smärtan blir bättre lär det vara vääääldigt intressant att stå inför 70 pers och prata vårdhygien under morgondagen. Jaja, i värsta fall får jag väl ringa henne och diskutera vad det kan vara. 

Låter som att även du är medlem i anonyma testknarkare, jag har nog testat en gång om dagen sista veckan. Helt galet! Dock inte sagt så mycket till mannen, mest för att jag inte orkar se honom besviken. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    SsaraL skrev 2014-12-02 12:27:29 följande:

Påbörjat kur nummer 2 nu! DENNA gången ska det vara vår tur! (Hoppas det iallafall!)

Väntar på att någon av er ska plussa! :S

Woho! Nu kör vi! Hej oss! Det måste, som du säger, vara vår tur nu! 
    Hygienhäxan!
  • lantlivet

Okej, men de va ju bra :) hoppas de lyckas denna gång istället!!

Ja jag skulle nog behöva gå med i den gruppen ;) nu börjar testandet. Men ska testa nästa gång på torsdag . Är då på äl+7 . Nä ja förstår det. Ja säger inget pga att ja vill överraska han. :)

Heobea skrev 2014-12-02 15:00:38 följande:

Ja, för slemhinnan var lika tunn som om jag haft mens. Hennes första plan var provera och sedan en ny kur, men eftersom slemhinnan var så extremt tunn var det ingen idé eftersom det inte finns nått att blöda ut.  Hon ville testa en dubbel kur (jag övertygade henne lite kanske.... hehe) och se om det bara är kroppen som är ovan med att hormonerna utsöndras som de ska, eller vad man nu säger.  Men som sagt, hon tog en drös prover för att se att det inte är nått annat skitigt som stör. 

Smärtan i äggstockarna fanns där innan spolningen men det gjorde definitivt inte saken bättre. Om inte smärtan blir bättre lär det vara vääääldigt intressant att stå inför 70 pers och prata vårdhygien under morgondagen. Jaja, i värsta fall får jag väl ringa henne och diskutera vad det kan vara. 

Låter som att även du är medlem i anonyma testknarkare, jag har nog testat en gång om dagen sista veckan. Helt galet! Dock inte sagt så mycket till mannen, mest för att jag inte orkar se honom besviken. 

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014