• joss82

Pergotime start Oktober 2014

Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:45:12 följande:
    Vem faaan pallar varje dag?! Haha visst, jag älskar att vara med min man men varje dag? Kör nog på varannan...:) från vilken dag ska man börja för att vara helt safe? Har en cykel på ibland över 35 dagar ????
    Har du 35 dagar även med pergo? De flesta som får ägglossning av Pergo brukar nog få det mellan dag 4-10 efter att man tagit sista tabletten. Jag vekar ha fått min på dag 7 alltså dag 16 i min cykel. Jag brukar också ha ca 35 dagars cykel annars, så Pergo gjorde stor skillnad för mig.

Jag tror att varannan dag räcker ;). En del säger ju till och med att det är bättre med varannan dag än med varje, men det undrar jag...
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-11-29 14:34:19 följande:

Uppdatering: fick en OTROLIG mens efter pergotime. Har aldrig mycket mens men igår fick jag en stor klump.. Det var fruktansvärt obehagligt eftersom den var stor som satan...

Fått köpa cyklo-f för att minska min mens för blöder genom både tampong och binda på typ 2 timmar! Sjukt...

Hoppsan, undrar om det brukar bli så? Hoppas inte...
  • joss82

Äl+3 idag och tiden går så sakta!! Hoppet att bli gravid har ökat nu när jag fått pergo och det gör mig mer rädd för BIM. De senaste månaderna har jag knappt orkat bli besviken när mensen kommit, bara jaha, det var ju det jag visste. Nu känns det annorlunda, jag skulle nog bli mycket mer besviken. Usch... Men om blodprovet nästa vecka visar att jag haft ägglossning så är ju det en stor vinst i sig, försöker tänka så...

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-29 22:30:35 följande:

Visst känns det som en evighet denna väntan ? Håller med, man kommer nog bli besviken på ett annat vis om de visar sig att man haft ägglossning. Och man inte blivit gravid endå. Men för vår del är de säkert negativt då vi endast hade dagen innan... Tack vare vi va trötta å somnade de andra kvällarna..

När ska du ta blodprov lantlivet? Jag ska dit på onsdag, cd 23 och troligtvis 7 (möjligen 6) dagar efter eventuell ägglossning.

Har ovanligt ömma bröstvårtor och känner att det spänner i magen. Men det har jag känt tidigare månader också och då har det inte varit något. Bara äl+5 än så länge...
  • joss82

Visst ja, har mer tjock vita lotionaktiga flytningar än jag brukar ha. Någon som känner igen det?

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-01 08:46:11 följande:
    På fredag. Dag 21 i cykeln. För mig blir det dag 9 efter eventuell ägglossning :)

Är på äl+5 jag med skulle jag tro. Fick positivt äl test tisdag förra veckan. Så ja tro ägget släppte på onsdagen.

Mina bröstvårtor är oxå extremt ömma. Har oxå lite vita flytningar. Dock mer vattniga. Iaf igår. Har en kikat idag.
    Blir inte det väldigt sent? Du fick ju väldigt tidig ägglossning, borde man inte tidigarelägga blodprovet också då? Som jag förstått det ska det tas 6-8 dagar efter ägglossning.
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-01 10:12:13 följande:

Ingen aning. Kanske ska maila och fråga. Hade jag inte testat med äl tester så hade vi ju inte vetat när de eventuellt skett. Då hade det blivit på fredag endå. Kanske är dumt om de visar att ja inte haft äl även fast jag haft. Onödigt med dubbelkur om de ej behövs.

Man kan ju alltid fråga för säkerhets skull. När de sätter datum från början tror jag de utgår ifrån att man får äl ca 7-9 dagar efter avslutad kur.

Någon som vet om det spelar någon roll när på dagen man tar progesteronprov? Vet att det är något prov man inte ska ta direkt på morgonen, är det progesteron?
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 12:06:43 följande:

Usch vad jobbigt :( kanske är pga spolningen de drar i äggstockarna. Får du börja med dubbelkuren utan att ha fått mens?

Själv är jag på äl + 5,6 nånstans. Skulle gissa på 5. Önskar tiden kan gå lite fortare så ja får lämna blod nångång. Å kan börja testa. Tog faktiskt ett test idag, kan inte se nå alls när jag inte redigerat, men de är inte så konstigt då säkert ägget ej fäst än om de nu blev befruktat :) svullna bröst och ömma bröstvårtor.

Jag tycker också tiden går extremt långsamt nu! Äl+6 idag. Progesteronprov i morgon, åh vad jag hoppas att jag verkligen haft äl! Sambon kommer att vara borta äl+13-14 så ska nog inte ta något test förrän 11/12 (äl+15) om jag inte fått mens då. Om jag kan vänta... Lär jag inte kunna, vid närmare eftertanke.
  • joss82
    Heobea skrev 2014-12-02 11:52:13 följande:

BIM+5, ingen mens, inget plus, inget mer än bara extrema äggstockssmärtor. Skjut mig.... eller nått. Känns lite som om någon drar taggtråd genom mina äggstockar. 

Var på vul igår, tunn, fin slemhinna som om jag haft mens, äggblåsorna hon såg sist är borta. Suck, suck! Så idag blir det dubbel kur. Hej och hå, stackars lilla, lilla kroppen. Hon var lite osäker på varför jag inte fått nån mens, men jag verkade, på proverna, ha haft ägglossning. Högst oklart helt enkelt. Jag fick lämna en hög med prover och hon spolade mina äggledare. AJ! Men lite smärta ska man väl stå ut med för att få till den där snorungen....

Hygienhäxan!
    Får du börja med dubbel kur även om gyn trodde att du haft ägglossning på enkel? Jag trodde bara det var om man inte fått någon ägglossning som man fick dubbel kur?
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 12:36:45 följande:

Heja heja!!!

joss82 skrev 2014-12-02 12:34:23 följande:

Jag tycker också tiden går extremt långsamt nu! Äl+6 idag. Progesteronprov i morgon, åh vad jag hoppas att jag verkligen haft äl! Sambon kommer att vara borta äl+13-14 så ska nog inte ta något test förrän 11/12 (äl+15) om jag inte fått mens då. Om jag kan vänta... Lär jag inte kunna, vid närmare eftertanke.

Du kanske kan ge han en bra komma hem överraskning isf ;) ja tänker överraska min Karl om de blir positivt om 1.5 v :)
    Haha, ja kom faktiskt på det precis när jag skrev, att det skulle vara roligt att överraska! Men usch, känner att jag hoppas alldeles för mycket nu ;(.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014