-
Vågar nog säga grattis!!Hoppassnart skrev 2014-12-17 10:03:19 följande:Har inte facebook.....men har scrollat tillbaks och kollat dina....dom var ju också svaga...som mitt :) ska köpa digitest och pröva, återkommer! :) -
Någon härinne som blivit gravid eller vet att ni haft äl med pergotime utan att ha haft några biverkningar? Jag är på cd 11 nu och har hittills inte känt av någonting alls. Inte när jag tog tabletterna (dubbelkur) och inte efteråt. Känns som att det betyder att de inte fungerat den här gången heller :(.
-
Jodå, de kommer ta blodprov på mig men det är ju inte förrän dag 23. Så ville gärna höra om andras erfarenheter innan dess så jag vet om jag har anledning att vara så pessimistisk som jag känner mig. Men ska i alla fall träffa en ny gynekolog idag, hoppas det blir bra och att han kanske gör ett VUL.lantlivet skrev 2014-12-17 22:02:01 följande:Tycker du ska ringa å fråga om de inte kan ta blodprov för å se om du får äl eller inte. Håller tummarna för att du får de trots inga biverkningar. -
Hej! Vill inte förstöra något för dig nu och det absolut troliga är ju att du har äl när du får glad gubbe, men jag fick glad gubbe förra månaden och hade ingen ägglossning ändå enligt blodprovet.Karriärskvinna skrev 2014-12-18 07:44:34 följande:Hej! Har just kört mon första omgång med Pergotime och hade inga symptom under tiden jag åt dem. Igår, på dag 18 fick jag äntligen omslag på Clearblue-testet. Var inte orolig, det kommer säkert. -
Grattis igen till plusset!Hoppassnart skrev 2014-12-18 09:07:18 följande:Det konstiga var att jag inte fick utslag på äl test när jag gjorde min kur...jag var ÖVERTYGAD om att jag inte ägglossat IGEN...men nu sitter man här och har plussat. Har du fått din Ovitrelle spruta??
Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren? -
intressant, får väl höra med min gynekolog vad han säger. Usch, känner mig jättenervös för att gå dit idag. Blir på något sätt alltmer säker på att det är något annat som är fel än bara att äggen inte lossnar som de ska =(.Hearts76 skrev 2014-12-18 12:31:07 följande:Verkar vara lite hur som haver vem som får den. Jag har aldrig tagit den tidigare men fick plötsligt instruktion om det den senaste kuren, skulle ta den när jag fick pos ältest för att ge ägget extra skjuts så det verkligen släppte. Blev gravid iaf, men osäkert om jag hade blivit det ändå. Det har ju funkat med bara tabletter förut liksom :) Är äldre nu, 38, kanske därför. Går på Linnékliniken. -
Kändes bra hos gyn i alla fall. Han gjorde ett VUL, allt såg jättebra ut med livmoder och äggstockar och det verkade som att en eller två blåsor var på väg att mogna. Skönt. Han var också väldigt trevlig och bra. Sambon har fått remiss för spermaprov, jag ska ta något mer blodprov och sen ska vi ses i februari om inget hänt innan dess. Han verkade inte jättebekymrad över mina låga progesteronvärden heller. Känns bra.
-
Nej, får göra det nästa gång om det är aktuellt.Hoppassnart skrev 2014-12-18 18:24:17 följande:Frågade du om Ovitrellr? -
Ja, det tycker man ju att det borde vara alltid!lantlivet skrev 2014-12-18 18:30:43 följande:Det låter ju skönt att de går vidare om inget hänt innan dess :) här är de som standard att kolla mannen oxå innan man stoppar i kvinnan piller som kanske inte ens behövs. -
Helt ok att känna så ibland och att behöva få det ur sig här! Så känner jag med då och då. Och så himla sorgligt med dina kompisars barn! Världen är verkligen orättvis ibland.Heobea skrev 2014-12-19 11:33:42 följande:Jävla skitdag idag! Är så grymt trött och ledsen. Var på AW med mina gamla kollegor igår. Jävlar vad jag saknat dem inser jag. Gud vad roligt vi hade. Skratt till tusen. Men idag känns det verkligen ledsamt. Saknar jobbet så det gör ont i magen. Har inte varit där på ca 1,5år och det är fortfarande skitigt som fan. Jag älskar mitt plugg, jag vet att det är det bästa jag kan göra osv. Men fuck vad det är surigt att inse hur mycket jag saknar dem och patienterna.
I onsdags jag veta att kompisar fick barn i lördags men i v22 och att den lilla pojken inte klarade sig. Jag vet att de har försökt ganska länge och att det inte varit en enkel resa någonstans för dem. Det känns så jäääävla orättvist måste jag säga. Så ikväll har vi lovat att fixa kvällsmat, kramas och gråta lite. Så nu har tårarna runnit lite här hemma. Har liksom inte riktigt orkat med det där med plugg osv.
Dessutom, jag är så gruvligt trött på min kropp. Så sjukt besviken på att det antagligen inte blir nått denna gång heller. Att det antagligen lär krävas en massa annat än bara pergo. Suck suck! Känns inte som att jul kommer bli sådär himlastormande fint som jag tänkte.....
Förlåt för veckans gnällsurtantinlägg.....
Jag är också trött på min kropp. Ibland önskar jag att jag kunde byta...