• joss82

Pergotime start Oktober 2014

lantlivet skrev 2014-12-02 12:48:36 följande:

Man får hoppas :) ja hoppas oxå trots att chansen inte är jättestor då vi bara hade sex dagen innan ägglossning, hade velat ha varje dag där men.. Shit happenz ;)

Börja planera på hur du ska överraska. Du kommer ju få göra det nångång framöver endå ;)

Ok, bra att du kan hålla dig till blodprovsplanen.

Jo, det är kanske så att man måste våga hoppas och planera lite. Någon gång händer det ju förhoppningsvis. Hur vill du överraska?
  • joss82
    monn skrev 2014-12-02 13:22:18 följande:

Heja!! Enkel kur denna gången också? Jag har bim idag, ingen mens än :)

Spännande! När ska du testa??
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 13:32:09 följande:
    Ja tog ju ett test idag ;) men ska testa varannan dag fram till bim tänkte ja. Så är ja förberedd om de blir negativt. Jag vill slå in en tidig julklapp/sen födelsedagspresent . Han fyller nu i veckan . Med typ en body eller nå annat litet. Kanske sockar. Och testet såklart :)
    Ja, så tänker jag också. En liten mössa tror jag.
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-02 13:57:28 följande:
    Ja blev just sjukt nervös! Tänk om vi är gravida, tänk dig om vi väntar augusti barn! Du å va kommer va beräknade typ en dag emellan. Så himla coolt egentligen :)

Om jag är gravid så tro ja vi kommer få en flicka. Har alltid varit bombsäker på pojke då ja är så manlig av mig i mina sätt. Men ja har ändrat åsikt. Hehe
    Ja... 18 augusti blir beräknad Bf för mig i så fall. Jag har liksom lättast att föreställa mig en flicka så därför försöker jag ställa in mig på en pojke. Det har jag gjort så länge nu som nu är jag helt säker på att det blir en pojke...
  • joss82

Jag går också och planerar vagn, kollar barngrejer på blocket och drar i bebiskläder i affären. Också inne på citycross eller brio happy för tillfället :). Började sy ett par byxor för någon månad sen men det har blivit liggande. Inte köpt något än.

• joss82
    monn skrev 2014-12-03 06:01:25 följande:

Vad mysigt! Jag kanske ändrar mig. Vi bor i Malmö, här är nästan aldrig snö så :)

Jag bor också i Malmö :)
  • joss82

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

• joss82
    lantlivet skrev 2014-12-04 11:44:50 följande:
    Åh så typiskt :( vad ska de ligga på då? Jag lämnar prov imorgon..
    Har kunnat läsa mig till lite olika. En del säger över 20, men andra säger över 28...
  • joss82
    monn skrev 2014-12-04 17:25:50 följande:

Vad trist! Vart i Malmö går du? Jag fick då rakt inte ta något blodprov. Fick du utslag på ältestesterna? :)

Jag jobbar i Lund så har gått till Sophiakliniken där. Men är inte nöjd och skulle gärna byta. Vart går du? Verkar väldigt olika vad man får. En del får VUL för att kolla mogna blåsor, en del får blodprov och en del inget alls. Lite konstigt?
  • joss82
    monn skrev 2014-12-04 20:02:47 följande:

Okej! Ja det verkar vara väldigt olika. Jag går hos gynekolog på Capio! Men fick du utslag på ältest när du hade det värdet? Innebär det värdet att du inte haft ägglossning?

Ja, jag får utslag på äl-test varje månad. Verkar dessutom få en ganska tydlig temphöjning, vilket ju ska bevisa ägglossning. Men har tagit blodprov tre menscykler nu och varje gång legat under 15. Man ska vara uppe på minst 20 för att ha haft äl. Har förstått att man måste ta progesteronprovet på rätt dagar i cykeln men tror att jag har gjort det.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014