• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Vad mysigt! Jag kanske ändrar mig. Vi bor i Malmö, här är nästan aldrig snö så :)

lantlivet skrev 2014-12-02 21:42:20 följande:

Gud ja har planera länge. ;) ja vill nog ha Emmaljunga citycross eller brio happy. Blir nog Emmaljunga i slutändan då den är bättre. Nja kanske inte så praktiskt speciellt inte på vintern om de blir kallt å dragigt. På sommaren är de nog supermysigt med en sån fin vagn!

Har virkat olika filtar men aldrig köpt något. De vill ja spara till vi har nån å köpa till. Hemmagjorda saker har ja lätt att ge bort till andra.

• joss82
    monn skrev 2014-12-03 06:01:25 följande:

Vad mysigt! Jag kanske ändrar mig. Vi bor i Malmö, här är nästan aldrig snö så :)

Jag bor också i Malmö :)
  • Heobea

Jag har också ägnat många timmar åt att drömma om vagnar, spana barnkläder osv. Syr och stickar ganska mycket, så våra eventuella barn lär nog få mestadels hemmagjorda kläder. Jag har en liten låda i min garderob med små söta bebiskläder jag antingen sytt eller snubblat över. Kanske 2 par byxor, en body och en liten mössa. Sedan finns två stickade koftor som jag stickat till kompisars barn men som av någon anledning blivit liggandes. 

Vagnen är svårast måste jag säga, det är så många parametrar som ska övervägas. Den måste vara lättkörd, lätt att fälla ihop och hyfsat lätt för att jag ska kunna använda den. Jag har en nervskada i min ena arm vilket gör att jag inte riktigt har full styrka/rörlighet/känsel i min arm. Men om den blir för lätt är det för tungt att köra den (behöver nått att hänga på). Min man råkar dessutom vara två jävla meter lång, så handtaget måste vara lätt att reglera och med gott om space för benen. Vill ha svängbara framhjul men de ska gå att låsa och/eller byta ut till fasta så att det går att köra i snö. Dessutom, det måste gå att ha barnet sittande emot sig. 

Åh, ni får hålla tummarna för mig idag. Ska stå inför 75pers och prata vårdhygien, smittskyddsfrågor och antibiotikaresistens. Nervös är nog bara lilla ordet. Huff!

Hygienhäxan!
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-02 13:22:18 följande:

Heja!! Enkel kur denna gången också? Jag har bim idag, ingen mens än :)

Yes! Har 3 enkelkurer som jag fått!
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-02 19:03:02 följande:

Ja bebisarna kommer vara sjukt efterlängtade <3 tycker också det är härligt att ha folk att prata med! Kram!!

Håller med! Dessa bebisarna kommer vara så efterlängtade och saknade. Det är ju det ENDA som fattas!
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-12-02 21:42:20 följande:

Gud ja har planera länge. ;) ja vill nog ha Emmaljunga citycross eller brio happy. Blir nog Emmaljunga i slutändan då den är bättre. Nja kanske inte så praktiskt speciellt inte på vintern om de blir kallt å dragigt. På sommaren är de nog supermysigt med en sån fin vagn!

Har virkat olika filtar men aldrig köpt något. De vill ja spara till vi har nån å köpa till. Hemmagjorda saker har ja lätt att ge bort till andra.

Emmaljunga Viking är min absolut bästa vagn (hahaha kollat på så många!)

Kläder och små mössor har jag redan börjat köpa. Sambon bara skrattar, MEN en dag så kommer det hit en bebis och lika bra att börja nu innan så blir det inte så dyrt ;)
  • monn

Kul! :)

joss82 skrev 2014-12-03 08:21:58 följande:

Jag bor också i Malmö :)

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-03 09:29:09 följande:

Emmaljunga Viking är min absolut bästa vagn (hahaha kollat på så många!)

Kläder och små mössor har jag redan börjat köpa. Sambon bara skrattar, MEN en dag så kommer det hit en bebis och lika bra att börja nu innan så blir det inte så dyrt ;)

Jo den verkar bra. Dock gilla jag ej sittdelen trots att den är ergonomisk. Den är nog bra om man har ett barn som ej gillar att ligga plant :)

Heobea: kanske Emmaljunga Viking eller edge duo s vore något för er.

Föreläsningen går nog bra :) du kan ju dedär!
  • misame89

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-04 10:48:12 följande:

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

Fy vad jobbigt :( hoppas de ger med sig snart!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014