Jag har också ägnat många timmar åt att drömma om vagnar, spana barnkläder osv. Syr och stickar ganska mycket, så våra eventuella barn lär nog få mestadels hemmagjorda kläder. Jag har en liten låda i min garderob med små söta bebiskläder jag antingen sytt eller snubblat över. Kanske 2 par byxor, en body och en liten mössa. Sedan finns två stickade koftor som jag stickat till kompisars barn men som av någon anledning blivit liggandes.
Vagnen är svårast måste jag säga, det är så många parametrar som ska övervägas. Den måste vara lättkörd, lätt att fälla ihop och hyfsat lätt för att jag ska kunna använda den. Jag har en nervskada i min ena arm vilket gör att jag inte riktigt har full styrka/rörlighet/känsel i min arm. Men om den blir för lätt är det för tungt att köra den (behöver nått att hänga på). Min man råkar dessutom vara två jävla meter lång, så handtaget måste vara lätt att reglera och med gott om space för benen. Vill ha svängbara framhjul men de ska gå att låsa och/eller byta ut till fasta så att det går att köra i snö. Dessutom, det måste gå att ha barnet sittande emot sig.
Åh, ni får hålla tummarna för mig idag. Ska stå inför 75pers och prata vårdhygien, smittskyddsfrågor och antibiotikaresistens. Nervös är nog bara lilla ordet. Huff!