• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • fluffan84

Någon annan än jag som känner mig frustrerad? Väntar ju nu på o få min mens på söndag borde det vara 28 dagar. Igår börja jag få skit ont i mina vader.. brukar få galet ont i benen precis innan mens.. och efter igår så känner jag mig låg.. lär väl inte ha blivit nåt denna gång heller.. fast värken är borta nu dock..

molvärk i magen fortfarande o bröstvårtorna är lite känsliga men verkar ha blivit mindre..

ibland känns det så orättvist en av mina bästa vänner blev gravid på första försöket och fjärde försöket med andra barnet..

funderar på om mitt arbete är alldeles för stressigt för att jag ska kunna bli gravid överhuvudtaget :/ suck.. dagarna går lååååångsamt

tacksam för att den här tråden finns iaf <3

• lantlivet

Ja förstår dig fluffan. De känns jätteorättvist ibland. Men då bruka ja tänka att, tänk vad efterlängtade och älskade våra bebisar kommer vara när dom är här :)

Jag är superglad att de finns sånna här forum med sånt bra folk som er :) d är guld värt när man inte har någon i närheten som går igenom samma väg. Ja känner 9 personer som är gravida just nu..

• monn

Ja bebisarna kommer vara sjukt efterlängtade <3 tycker också det är härligt att ha folk att prata med! Kram!!

lantlivet skrev 2014-12-02 18:52:56 följande:

Ja förstår dig fluffan. De känns jätteorättvist ibland. Men då bruka ja tänka att, tänk vad efterlängtade och älskade våra bebisar kommer vara när dom är här :)

Jag är superglad att de finns sånna här forum med sånt bra folk som er :) d är guld värt när man inte har någon i närheten som går igenom samma väg. Ja känner 9 personer som är gravida just nu..

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 19:03:02 följande:

Ja bebisarna kommer vara sjukt efterlängtade <3 tycker också det är härligt att ha folk att prata med! Kram!!

Att dom kommer :)

Tur vi har dehär så behöver vi inte tjata söner våra karlar.

Förresten vad har ni tänkt för vagn? Ja har spånat i flera år. Men ändrar mig alltid då ja bor i norra Sverige
  • monn

Haha vad söt du är som tittar på vagn redan! Jag vill ha en retrovagn, även om det kanske inte är så praktiskt så tycker jag att de är aå fina :) jag har ju också massor med planer, barnkläder och allt vad det är, man längtar ju så mycket!

lantlivet skrev 2014-12-02 19:29:51 följande:

Att dom kommer :)

Tur vi har dehär så behöver vi inte tjata söner våra karlar.

Förresten vad har ni tänkt för vagn? Ja har spånat i flera år. Men ändrar mig alltid då ja bor i norra Sverige

• fluffan84

Jag har faktiskt en hel byrålåda full med kläder o lite skor när väl den lilla/lille kommer....

Jag tror viktigast med vagnen är att den har fyra lika stora hjul..såg en kvinna i området där vi bor en gång under vintern.. hon hade en sån vagn med två små vridbara hjul fram o två stora bak.. Hon var tvungen o dra den bak o fram för det var så mycket snö haha :p

bor i sthlmsområdet förresten :)

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 19:36:54 följande:

Haha vad söt du är som tittar på vagn redan! Jag vill ha en retrovagn, även om det kanske inte är så praktiskt så tycker jag att de är aå fina :) jag har ju också massor med planer, barnkläder och allt vad det är, man längtar ju så mycket!

Gud ja har planera länge. ;) ja vill nog ha Emmaljunga citycross eller brio happy. Blir nog Emmaljunga i slutändan då den är bättre. Nja kanske inte så praktiskt speciellt inte på vintern om de blir kallt å dragigt. På sommaren är de nog supermysigt med en sån fin vagn!

Har virkat olika filtar men aldrig köpt något. De vill ja spara till vi har nån å köpa till. Hemmagjorda saker har ja lätt att ge bort till andra.
  • lantlivet
    fluffan84 skrev 2014-12-02 20:54:08 följande:

Jag har faktiskt en hel byrålåda full med kläder o lite skor när väl den lilla/lille kommer....

Jag tror viktigast med vagnen är att den har fyra lika stora hjul..såg en kvinna i området där vi bor en gång under vintern.. hon hade en sån vagn med två små vridbara hjul fram o två stora bak.. Hon var tvungen o dra den bak o fram för det var så mycket snö haha :p

bor i sthlmsområdet förresten :)

Jo ja kommer aldrig ha en med svängbara med tanke på snömängden som kan komma här uppe. Bor ju i en kuststad i norra Norrland ;)

Jaså :) ja tycker de är trist om ja ska va ärlig. Även om ja samtidigt förstår att de dämpar längtan lite. Men ja vill känna glädjen när den lilla gör kullerbyttor i magen medan man går där å tänker att dehär kommer du ligga i :)
  • joss82

Jag går också och planerar vagn, kollar barngrejer på blocket och drar i bebiskläder i affären. Också inne på citycross eller brio happy för tillfället :). Började sy ett par byxor för någon månad sen men det har blivit liggande. Inte köpt något än.

• lantlivet

JA man drar i många plagg ;) .

joss82 skrev 2014-12-02 21:49:43 följande:

Jag går också och planerar vagn, kollar barngrejer på blocket och drar i bebiskläder i affären. Också inne på citycross eller brio happy för tillfället :). Började sy ett par byxor för någon månad sen men det har blivit liggande. Inte köpt något än.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014