• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • joss82

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-04 11:42:09 följande:

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

Åh så typiskt :( vad ska de ligga på då? Jag lämnar prov imorgon..
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-04 11:44:50 följande:
    Åh så typiskt :( vad ska de ligga på då? Jag lämnar prov imorgon..
    Har kunnat läsa mig till lite olika. En del säger över 20, men andra säger över 28...
  • lantlivet

Okej, spännande. Får väl se vad mitt visar imorgon då. Hoppas ja kan få svar samma dag. Annars blir det på måndag. Eftersom ja slutar 15 så blir det ett sent prov att hinna med kanske.

Alltså mina bröst har svullnat. Så jobbigt. De ramlar nästan ur bh-n. Ja har rätt små så de synd så fort. Tro de kommer vara en stor grej folk kommer kunna luska ut det på om magen inte syns tidigt.. Hoppas för allt i världen att jag är gravid!!

joss82 skrev 2014-12-04 12:15:03 följande:

Har kunnat läsa mig till lite olika. En del säger över 20, men andra säger över 28...

• misame89
    lantlivet skrev 2014-12-04 11:29:32 följande:

Fy vad jobbigt :( hoppas de ger med sig snart!

Haft det till och från i 2 år så vetefan om det någonsin kommer gå över :(

Undrar om man kan få reda på exakt vad som orsakar det och isf vad man bör göra =/
  • monn

Vad trist! Vart i Malmö går du? Jag fick då rakt inte ta något blodprov. Fick du utslag på ältestesterna? :)

joss82 skrev 2014-12-04 11:42:09 följande:

• lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-04 17:22:24 följande:

Haft det till och från i 2 år så vetefan om det någonsin kommer gå över :(

Undrar om man kan få reda på exakt vad som orsakar det och isf vad man bör göra =/

Men fy :( men varför har du inte sökt hjälp innan? Kan ju,gud förbjud, vara något annat som ligger bakom det..
  • joss82
    monn skrev 2014-12-04 17:25:50 följande:

Vad trist! Vart i Malmö går du? Jag fick då rakt inte ta något blodprov. Fick du utslag på ältestesterna? :)

Jag jobbar i Lund så har gått till Sophiakliniken där. Men är inte nöjd och skulle gärna byta. Vart går du? Verkar väldigt olika vad man får. En del får VUL för att kolla mogna blåsor, en del får blodprov och en del inget alls. Lite konstigt?
  • monn

Okej! Ja det verkar vara väldigt olika. Jag går hos gynekolog på Capio! Men fick du utslag på ältest när du hade det värdet? Innebär det värdet att du inte haft ägglossning?

joss82 skrev 2014-12-04 18:10:40 följande:

Jag jobbar i Lund så har gått till Sophiakliniken där. Men är inte nöjd och skulle gärna byta. Vart går du? Verkar väldigt olika vad man får. En del får VUL för att kolla mogna blåsor, en del får blodprov och en del inget alls. Lite konstigt?

• joss82
    monn skrev 2014-12-04 20:02:47 följande:

Okej! Ja det verkar vara väldigt olika. Jag går hos gynekolog på Capio! Men fick du utslag på ältest när du hade det värdet? Innebär det värdet att du inte haft ägglossning?

Ja, jag får utslag på äl-test varje månad. Verkar dessutom få en ganska tydlig temphöjning, vilket ju ska bevisa ägglossning. Men har tagit blodprov tre menscykler nu och varje gång legat under 15. Man ska vara uppe på minst 20 för att ha haft äl. Har förstått att man måste ta progesteronprovet på rätt dagar i cykeln men tror att jag har gjort det.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014