• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Men usch vad tråkigt. Vad konstigt att testen visar positivt ändå! Hoppas ni kommer tillrätta med det!

joss82 skrev 2014-12-04 20:07:10 följande:

Ja, jag får utslag på äl-test varje månad. Verkar dessutom få en ganska tydlig temphöjning, vilket ju ska bevisa ägglossning. Men har tagit blodprov tre menscykler nu och varje gång legat under 15. Man ska vara uppe på minst 20 för att ha haft äl. Har förstått att man måste ta progesteronprovet på rätt dagar i cykeln men tror att jag har gjort det.

• fluffan84
    misame89 skrev 2014-12-04 10:48:12 följande:

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

Har du testat med lactal? Finns även något som heter balance active och är helt naturligt och skonsammare än canesten o pevaryl.. Funkade för mig.. Diflucan finns ju också en tablett men den ska man nog inte ta alltför ofta..
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-12-04 11:42:09 följande:

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

Min gyn sa att första kuren brukar man inte på ägglossning, de är bara få som får det. Anledningen är för att kroppen inte förstår att ägget ska släppa för de aldrig har gjort det typ.

Jag fick ägglossningn men det satte sig inte. Skulle inte ta blodprov fören 3e månaden med pergotime. Konstigt!
  • misame89
    lantlivet skrev 2014-12-04 18:03:56 följande:

Men fy :( men varför har du inte sökt hjälp innan? Kan ju,gud förbjud, vara något annat som ligger bakom det..

Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?
  • fluffan84
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:

Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?

prova active balance!

tvätta underkläder och handdukar i 60 grader parfymfritt tvättmedel och inge sköljmedel!
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:

Kan ju kanske sitta längre in. Eller så kanske du reagera på din sambos sperma på något vis.

Om de blir efter samlag att du får svamp.
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-12-05 09:27:38 följande:
    Min gyn sa att första kuren brukar man inte på ägglossning, de är bara få som får det. Anledningen är för att kroppen inte förstår att ägget ska släppa för de aldrig har gjort det typ.

Jag fick ägglossningn men det satte sig inte. Skulle inte ta blodprov fören 3e månaden med pergotime. Konstigt!
    Ok? Då kanske man skulle prova att ta en enkelkur till då? Känner inget stöd alls hos min gynekolog att diskutera utan får nog avgöra själv. Funderar på att helt lägga det på hyllan en månad i vilket fall.
  • Unaangelita

Hej allihopa. Jag har en liten undran.. I onsdags började jag med min första Pergotime-kur ( 2 tabletter dagligen ) och både i onsdags eftermiddag och igår så började jag blöda. Min mens tog helg slut i tisdags så det kändes inte som mens, utan det kom riktigt med blod bara. Är det någon som börjat blöda i samband med en Pergotime-kur?

• Hearts76

Kikar in, väntar fjärde "tablettbarnet" så nog funkar det för många :) Lycka till!

Lite fakta från mina totalt 14 kurer:

Blev gravid på femte, fjärde, tredje och nu andra kuren med respektive barn.

Pos ältest allt från dag 12-19.

Ibland 2-3, ibland bara en äggblåsa som mognat. Blivit gravid oavsett en eller tre.

En tvillinggraviditet, dock trillade den ena ut vecka 8. Den andra klarade sig.

Gick från 2-3 mnd cykler till max 35 dagar.

MYCKET mensvärk runt plus med alla fyra.

Fantastisk medicin vid gles mens/utebliven äl/pco. Hoppas ni lyckas snart!

• omarosa87

Hejsan. Första kuren med pergo funkade inte. :( undrar om det är normalt? Fick ägglossning av pergo men blev ej gravid...

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014