• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • lantlivet

Såklart stängde kvinnokliniken kl 14 så de blir prov på måndag. :(

• Heobea
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:
    Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?

Fått behandling med fluconazol? Har de odlat för att se vilken typ av svamp det är? Ibland är de där svampmedlen, typ pevaryl etc. lite förrädiska. De dödar svampen och försvagar dina slemhinnor. När du slutar är slemhinnorna så sköra att svampen lätt får fäste igen. Dvs man behöver behandla med östrogen (Ovesterin) och gärna nått med mjölksyrebakterier i (Ecovac). Boosta slemhinnor helt enkelt. Annars är ju yoghurt (mjölksyrebakterierna där med) ett beprövat men galet kladdigt knep

Hygienhäxan!
  • joss82
    omarosa87 skrev 2014-12-05 15:32:44 följande:

Hejsan. Första kuren med pergo funkade inte. :( undrar om det är normalt? Fick ägglossning av pergo men blev ej gravid...

Klart det är normalt! Pergotime hjälper bara till att få ägglossning, inget mer. Men bra att det funkar för dig, då kan du ju ta fler kurer!
  • omarosa87
    joss82 skrev 2014-12-05 16:38:48 följande:

Klart det är normalt! Pergotime hjälper bara till att få ägglossning, inget mer. Men bra att det funkar för dig, då kan du ju ta fler kurer!

Ok :) hoppas att det händer något denna månad. Man har kämpat i 2 år nu. 10 av dom månaderna fick man känpa med att gå ner 35 kg. För att kunna få hjälp. Annars ville dom inte skriva ut pergo om jag inte nådde en målvikt som var 90 kg. Hoppas att kroppen vaknar till nu med att man är lite smalare och att man fick ägglossning...
  • lantlivet
    Unaangelita skrev 2014-12-05 14:29:41 följande:

Hej allihopa. Jag har en liten undran.. I onsdags började jag med min första Pergotime-kur ( 2 tabletter dagligen ) och både i onsdags eftermiddag och igår så började jag blöda. Min mens tog helg slut i tisdags så det kändes inte som mens, utan det kom riktigt med blod bara. Är det någon som börjat blöda i samband med en Pergotime-kur?

Man ska ju egentligen börja med pergotime under de första dagarna på mensen. Kanske är därför?
  • lantlivet

Satt nyss och räkna dom vi kände som är gravida. 14 st! Hur sjukt är inte det??? Eller ja vi känner inte alla personligen. Men vi har sett och pratat .. Har på Facebook.

• joss82
    monn skrev 2014-12-05 21:20:42 följande:

Där kom mensen! Bättre lycka nästa månad!

Äsch, trist! Bättre lycka nästa månad då.
  • SsaraL
    monn skrev 2014-12-05 21:20:42 följande:

Där kom mensen! Bättre lycka nästa månad!

Peppar inför nästa kur!

Har du fler utskrivna?

Tog min sista tablett nyss i andra kuren. Nu JÄVLAR ska det in en unge i mig och stanna där!! :D
  • omarosa87
    SsaraL skrev 2014-12-05 23:48:10 följande:

Peppar inför nästa kur!

Har du fler utskrivna?

Tog min sista tablett nyss i andra kuren. Nu JÄVLAR ska det in en unge i mig och stanna där!! :D

Hoppas :) jag ska ta min andra kur idag. Enkel dos...
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014