• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Karriärskvinna
    joss82 skrev 2014-12-18 07:33:02 följande:
    Jodå, de kommer ta blodprov på mig men det är ju inte förrän dag 23. Så ville gärna höra om andras erfarenheter innan dess så jag vet om jag har anledning att vara så pessimistisk som jag känner mig. Men ska i alla fall träffa en ny gynekolog idag, hoppas det blir bra och att han kanske gör ett VUL.
    Hej! Har just kört mon första omgång med Pergotime och hade inga symptom under tiden jag åt dem. Igår, på dag 18 fick jag äntligen omslag på Clearblue-testet. Var inte orolig, det kommer säkert.
  • joss82
    Karriärskvinna skrev 2014-12-18 07:44:34 följande:
    Hej! Har just kört mon första omgång med Pergotime och hade inga symptom under tiden jag åt dem. Igår, på dag 18 fick jag äntligen omslag på Clearblue-testet. Var inte orolig, det kommer säkert.
    Hej! Vill inte förstöra något för dig nu och det absolut troliga är ju att du har äl när du får glad gubbe, men jag fick glad gubbe förra månaden och hade ingen ägglossning ändå enligt blodprovet.
  • Hoppassnart
    monn skrev 2014-12-17 14:29:57 följande:

Men grattis!! Vad härligt :) bättre julklapp finns ju inte!!

tack tack Monn, helt galet är det! Idag får han veta...:))
  • Hoppassnart
    fluffan84 skrev 2014-12-18 04:47:04 följande:
    Grattis! Guu vad kul :) vi verkar vara många gravida nu :)
    tack tack så happy!! :D
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 07:33:02 följande:
    Jodå, de kommer ta blodprov på mig men det är ju inte förrän dag 23. Så ville gärna höra om andras erfarenheter innan dess så jag vet om jag har anledning att vara så pessimistisk som jag känner mig. Men ska i alla fall träffa en ny gynekolog idag, hoppas det blir bra och att han kanske gör ett VUL.
    Det konstiga var att jag inte fick utslag på äl test när jag gjorde min kur...jag var ÖVERTYGAD om att jag inte ägglossat IGEN...men nu sitter man här och har plussat. Har du fått din Ovitrelle spruta??
  • Annasofia01

Jag tycker det var jätte svårt att avgöra om jag haft ägglossning av pergotime . Är det viktigt att man testar sig samma tid varje dag när ägglossningen är beräknad ? Eller ser detta ut att vara ett positivt ägglossningenstest?

• Annasofia01

Jag tycker det var jätte svårt att avgöra om jag haft ägglossning av pergotime . Är det viktigt att man testar sig samma tid varje dag när ägglossningen är beräknad ? Eller ser detta ut att vara ett positivt ägglossningenstest?

• joss82
    Hoppassnart skrev 2014-12-18 09:07:18 följande:
    Det konstiga var att jag inte fick utslag på äl test när jag gjorde min kur...jag var ÖVERTYGAD om att jag inte ägglossat IGEN...men nu sitter man här och har plussat. Har du fått din Ovitrelle spruta??
    Grattis igen till plusset!

Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014