• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • monn

Kul för dig ;) jag har inga kvar... Men det är kanske bra med en paus! Jag skall dock lämna blodprov för barnlöshetautredning i januari, så det är väl lika bra..

lantlivet skrev 2014-12-21 17:47:56 följande:

Det är vanligt. De finns bara en tillverkare. Min bm varnade för det. Tack å lov funkade första kuren. Så jag har 2 kvar.

• joss82
    monn skrev 2014-12-21 17:35:56 följande:

Förresten, Pergotime är tydligen slut hos tillverkaren!! :o

Oj, det var illa!! Vet inte hur det blir med mina kurer framöver eftersom jag just bytt gynekolog, får väl se. Hoppas så att jag får äl på min dubbelkur nu! Borde komma nu i dagarna.
  • monn

Ja det känns trist.. Man börjar liksom tänka i banorna, tänk så är det större chans att få äl om man äter flera kurer på rad och om det är som att börja om helt när man hoppar över en månad! Hoppas de tillverkar mer snart :)

joss82 skrev 2014-12-21 17:59:54 följande:

Oj, det var illa!! Vet inte hur det blir med mina kurer framöver eftersom jag just bytt gynekolog, får väl se. Hoppas så att jag får äl på min dubbelkur nu! Borde komma nu i dagarna.

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-21 17:58:17 följande:
    Men vad händer då? Hur kan de bara ta slut?
    Ingen aning. De hade varit så för 2 år sedan sa min bm. Så ja hade tur som fick ut mina. Då det bara finns en tillverkare så kanske de tar slut på ingredienser :p ingen aning.
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-21 17:58:21 följande:

Kul för dig ;) jag har inga kvar... Men det är kanske bra med en paus! Jag skall dock lämna blodprov för barnlöshetautredning i januari, så det är väl lika bra..

Nja, förhoppningsvis slipper ja använda dom och kan lämna tillbaka dom till Apoteket. Men de gör ja nog ej innan sommaren. Ja man ska ju endå inte äta dom för många månader i rad heller. Ja men de är ju bra att ni får göra en utredning!
  • joss82

Ni som får ont i magen vid äl, får ni det dagarna före eller precis när äl är? Jag har känt mig öm och haft ont runt livmodern/äggstockarna nu under kvällen men har inte fått något positivt äl-test än. Hoppas det är ett tecken på att det är på gång.

• Karriärskvinna
    joss82 skrev 2014-12-21 23:07:50 följande:

Ni som får ont i magen vid äl, får ni det dagarna före eller precis när äl är? Jag har känt mig öm och haft ont runt livmodern/äggstockarna nu under kvällen men har inte fått något positivt äl-test än. Hoppas det är ett tecken på att det är på gång.

Jag brukar få det några dagar innan. Vilken cykeldag är du på nu? Min ÄL kom inte förrän på dag 18 med Pergotime, brukar ha runt dag 13 annars.
  • joss82
    Karriärskvinna skrev 2014-12-22 07:42:47 följande:
    Jag brukar få det några dagar innan. Vilken cykeldag är du på nu? Min ÄL kom inte förrän på dag 18 med Pergotime, brukar ha runt dag 13 annars.
    Ok. Jag är på dag 16 nu. Inte testat idag. Fick positivt test på dag 15 förra kuren. Hoppas det kommer en glad gubbe idag eller möjligen i morgon. Kände verkligen av det väldigt tydligt igår, men nu har det lagt sig igen?
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-21 23:07:50 följande:

Jag hade det innan och under äl :)
  • monn

Usch, jag känner mig helt förvirrad. Förra kuren fick jag äl på dag 18, idag är det dag 18, igår fick jag ett starkare streck på testet, imorse svagare. Känns jobbigt och väldigt hopplöst.

joss82 skrev 2014-12-22 08:19:03 följande:

Ok. Jag är på dag 16 nu. Inte testat idag. Fick positivt test på dag 15 förra kuren. Hoppas det kommer en glad gubbe idag eller möjligen i morgon. Kände verkligen av det väldigt tydligt igår, men nu har det lagt sig igen?

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014