• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Då har sambon och jag precis varit på första mötet och gjort vul!
    Hon kunde konstatera att jag hade pco, och efter 1 1/2 år ångrar jag att vi inte sökte hjälp tidigare.. Fick iallafall pergotime som jag hämtade ut nyss och ska börja med detta när mensen kommit (om ca 4 dagar!).

Är det fler som vill följas åt? Detta är vårt första barn och vi är supernervösa och pirriga över om det ska fungera eller ej.

Är det någon här som testat pergotime innan? På vilket försök gick det för er? =D

• Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014
  • Hearts76
    joss82 skrev 2014-12-18 11:22:45 följande:

Grattis igen till plusset!

Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren?

Verkar vara lite hur som haver vem som får den. Jag har aldrig tagit den tidigare men fick plötsligt instruktion om det den senaste kuren, skulle ta den när jag fick pos ältest för att ge ägget extra skjuts så det verkligen släppte. Blev gravid iaf, men osäkert om jag hade blivit det ändå. Det har ju funkat med bara tabletter förut liksom :) Är äldre nu, 38, kanske därför. Går på Linnékliniken.
  • joss82
    Hearts76 skrev 2014-12-18 12:31:07 följande:
    Verkar vara lite hur som haver vem som får den. Jag har aldrig tagit den tidigare men fick plötsligt instruktion om det den senaste kuren, skulle ta den när jag fick pos ältest för att ge ägget extra skjuts så det verkligen släppte. Blev gravid iaf, men osäkert om jag hade blivit det ändå. Det har ju funkat med bara tabletter förut liksom :) Är äldre nu, 38, kanske därför. Går på Linnékliniken.
    intressant, får väl höra med min gynekolog vad han säger. Usch, känner mig jättenervös för att gå dit idag. Blir på något sätt alltmer säker på att det är något annat som är fel än bara att äggen inte lossnar som de ska =(.
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 11:22:45 följande:
    Grattis igen till plusset!

Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren?
    Jag har faktist ingen aning....tror det är som Hearts76 säger, det ger en extra skjuts....pratade med min gyn idag och hon sa att det var ovanligt att det går på första försöket men absolut inte omöjligt :) fattar fortfarande inte att det är sant. Längtar tills min sambo kommer hem så jag kan berätta!

Fråga din gyn om Ovitrelle, tycker jag.

KRam
  • joss82

Kändes bra hos gyn i alla fall. Han gjorde ett VUL, allt såg jättebra ut med livmoder och äggstockar och det verkade som att en eller två blåsor var på väg att mogna. Skönt. Han var också väldigt trevlig och bra. Sambon har fått remiss för spermaprov, jag ska ta något mer blodprov och sen ska vi ses i februari om inget hänt innan dess. Han verkade inte jättebekymrad över mina låga progesteronvärden heller. Känns bra.

• Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 17:54:38 följande:

Kändes bra hos gyn i alla fall. Han gjorde ett VUL, allt såg jättebra ut med livmoder och äggstockar och det verkade som att en eller två blåsor var på väg att mogna. Skönt. Han var också väldigt trevlig och bra. Sambon har fått remiss för spermaprov, jag ska ta något mer blodprov och sen ska vi ses i februari om inget hänt innan dess. Han verkade inte jättebekymrad över mina låga progesteronvärden heller. Känns bra.

Frågade du om Ovitrellr?
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-18 17:54:38 följande:

Det låter ju skönt att de går vidare om inget hänt innan dess :) här är de som standard att kolla mannen oxå innan man stoppar i kvinnan piller som kanske inte ens behövs.
  • joss82
    Hoppassnart skrev 2014-12-18 18:24:17 följande:
    Frågade du om Ovitrellr?
    Nej, får göra det nästa gång om det är aktuellt.
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-12-18 18:30:43 följande:
    Det låter ju skönt att de går vidare om inget hänt innan dess :) här är de som standard att kolla mannen oxå innan man stoppar i kvinnan piller som kanske inte ens behövs.
    Ja, det tycker man ju att det borde vara alltid!
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-18 18:39:46 följande:
    Ja, det tycker man ju att det borde vara alltid!
    Jo de tycker jag. Hoppas du blir gravid snart! Vet ju alla hur jobbig väntan är :(
  • Heobea

Jävla skitdag idag! Är så grymt trött och ledsen. Var på AW med mina gamla kollegor igår. Jävlar vad jag saknat dem inser jag. Gud vad roligt vi hade. Skratt till tusen. Men idag känns det verkligen ledsamt. Saknar jobbet så det gör ont i magen. Har inte varit där på ca 1,5år och det är fortfarande skitigt som fan. Jag älskar mitt plugg, jag vet att det är det bästa jag kan göra osv. Men fuck vad det är surigt att inse hur mycket jag saknar dem och patienterna.

I onsdags jag veta att kompisar fick barn i lördags men i v22 och att den lilla pojken inte klarade sig. Jag vet att de har försökt ganska länge och att det inte varit en enkel resa någonstans för dem. Det känns så jäääävla orättvist måste jag säga. Så ikväll har vi lovat att fixa kvällsmat, kramas och gråta lite. Så nu har tårarna runnit lite här hemma. Har liksom inte riktigt orkat med det där med plugg osv. 

Dessutom, jag är så gruvligt trött på min kropp. Så sjukt besviken på att det antagligen inte blir nått denna gång heller. Att det antagligen lär krävas en massa annat än bara pergo. Suck suck! Känns inte som att jul kommer bli sådär himlastormande fint som jag tänkte.....

Förlåt för veckans gnällsurtantinlägg.....

Hygienhäxan!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014