Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Ett hematom är inget farligt sålänge det inte sitter på ett livshotande ställe, ex hjärnan. Det är en blödning i vävnaden. Ett vanligt blåmärke är ett hematom, hematom betyder blåmärke på latin :) är det stort och besvärligt så kan man dränera det på blod däremot, men annars absorberas det av vävnaden tillslut. I vanliga fall alltså..
Hur har du fått hjälp med det på smvc om du vill berätta? Nyfiken på behandlingen :) sånt är det intressantaste jag vet ;p och ja, jag saknar jobbet lite nu under ledigheten ;)
Min lilla pluttis ler och skrattar ( utan ljud) när man pussar henne. Hon är 8 veckor idag. Världens sötaste <3
Någon som vet om man kan få bort skorv permanent? Jag tar olja och kammar/pillar bort men det kommer ju tillbaka på samma ställe.
Har skorv behandlat mina barn med olja när de var små. Det försvann tillslut. Ikväll gjorde vi inpackning på gossen, ska ta några inpackningar och kamma bort med tät kam. Fast kanske ska skaffa den salvan som finns.
Har era redan fått skorv? Det har inte min gosse fått. Han är 7 v. Klart alla får ju inte..
Challan har också fått skorv men jag hade i massor av olja och lät henne sova med de i några gånger under två veckor, har skrubbat lite lätt bort massa när jag haft i oljan! Nu har hon inte några skorvar längre
Min har fått jättelite mitt i huvudet bak och lite i ena ögonbrynet :) jag har inte gjort något med det, visste inte att man skulle det. Ingen har sagt något :o
Hur ska man komma ihåg dessa knipövningar. Hur ofta kniper ni och hur många ggr varje gång. Jag känner att nu med fjärde så är det verkligen nått som jag måste lägga tid på. Känns ibland som att det ska ramla ut nått. Har inte känt av detta tidigare. Har det nått att göra med att de hängde över magen och tvingade ut han? De har inte gjort det tidigare förlossningar. Har de blivit slappa av det, när de inte fick jobba själv. Har efterkontroll på fredag. Får se vad de säger. Försöker. Komma ihåg knipen, men det är inte så lätt. Nån mer som har problem?
Hur ska man komma ihåg dessa knipövningar. Hur ofta kniper ni och hur många ggr varje gång. Jag känner att nu med fjärde så är det verkligen nått som jag måste lägga tid på. Känns ibland som att det ska ramla ut nått. Har inte känt av detta tidigare. Har det nått att göra med att de hängde över magen och tvingade ut han? De har inte gjort det tidigare förlossningar. Har de blivit slappa av det, när de inte fick jobba själv. Har efterkontroll på fredag. Får se vad de säger. Försöker. Komma ihåg knipen, men det är inte så lätt. Nån mer som har problem?