• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Mischa
    DinaMii skrev 2014-12-10 14:05:01 följande:

Wtf. Avslaget började om :(( för er som det gjort det, hur länge höll det på då?

Är det mkt? Jag småblödde hela tiden tills typ den här veckan... Dottern är snart 10 veckor nu. Vid typ 8 veckor kom det mer men sedan har det avtagit. Det var bara nån dag som det blödde mer.
  • Ssajko
    DinaMii skrev 2014-12-10 14:05:01 följande:

Wtf. Avslaget började om :(( för er som det gjort det, hur länge höll det på då?

Mitt var bara lite och typ genomskinligt, sen v3,5 ca blev det mer rött igen i några dagar sen var det jättelite igen och försvann efter en vecka eller så.
  • DinaMii
    Mischa skrev 2014-12-10 15:21:27 följande:
    Är det mkt? Jag småblödde hela tiden tills typ den här veckan... Dottern är snart 10 veckor nu. Vid typ 8 veckor kom det mer men sedan har det avtagit. Det var bara nån dag som det blödde mer.
    Nej väldigt lite. Och supermörkt så det är ju ingen färsk blödning. Men det har hållit på i 3 dagar nu och jag saknar mitt sexliv!
  • DinaMii
    Ssajko skrev 2014-12-10 15:35:18 följande:
    Mitt var bara lite och typ genomskinligt, sen v3,5 ca blev det mer rött igen i några dagar sen var det jättelite igen och försvann efter en vecka eller så.
    Då hoppas jag det här går över snabbt med! Jäkla kropp..
  • Ssajko
    DinaMii skrev 2014-12-10 16:20:49 följande:
    Nej väldigt lite. Och supermörkt så det är ju ingen färsk blödning. Men det har hållit på i 3 dagar nu och jag saknar mitt sexliv!
    Jag kommer inte ens ihåg när jag hade ett sexliv! Karln ville inte när jag var gravid och när det väl provades så gjorde det jätteont :/
  • Pernilla0414

Jag blödde bara i ca 2 veckor och fick mens igen 7 veckor efter förlossning :P

Och sexlivet, känns precis som vanligt :) men jag minns efter min första förlossning att det var obehagligt, inte alls skönt och då väntade jag nästan 2-3 mån. Denna gång var allt precis som vanligt efter bara fyra veckor.

• mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-12-10 16:20:49 följande:
    Jag har haft blödningar till och från, men nu hoppas jag fasiken att det är slut!!!! Hoppas det tar slut för dig med snart
  • Mymmlan
    Ssajko skrev 2014-12-06 17:27:31 följande:

Min har fått jättelite mitt i huvudet bak och lite i ena ögonbrynet :) jag har inte gjort något med det, visste inte att man skulle det. Ingen har sagt något :o

Man måste inte göra något åt det men det kan klia lite om det blir mycket och jag har hört att håret växer sämre om det är mycket. Jag tror ärligt talat att det är jag som tycker det är jobbigt inte min bebis
  • banan123

Att ni "redan" tänker på sex. Det har inte slagit mig. I vanliga fall behöver jag mkt sex men jag känner mig nog lite rädd att det ska kännas jätte annorlunda eller typ vara som en påse där nere? haha :( Tur jag har en man som inte stressar på det hela. Någon mer som är "rädd" för samlag? min påg är 8v nu.

• DinaMii
    banan123 skrev 2014-12-11 11:21:33 följande:

Att ni "redan" tänker på sex. Det har inte slagit mig. I vanliga fall behöver jag mkt sex men jag känner mig nog lite rädd att det ska kännas jätte annorlunda eller typ vara som en påse där nere? haha :( Tur jag har en man som inte stressar på det hela. Någon mer som är "rädd" för samlag? min påg är 8v nu.

Ja det har kommit nu senaste veckan, men mannen vill att vi väntar med att ligga till spiralen sitter. Men det är en hel månad kvar! Men men, ska detta avslag hålla på å krångla så gör det väl inget att ändå vänta in den där spiralen heller.. Hade jag inte snittats så hade jag tyckt det var läbbigt med sex efter förlossningen..

Läste en bok en gång. En kille som beskrev nervositeten inför första sexet efter förlossningen:

"Tänk dej att desarmera en atombomb. Med k*ken" :p så grabbarna tycker nog oxå att första gången efter kan vara läbbig..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014