• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • banan123

Haha! Bara "synd" att julen är runt hörnet man vill ju gärna mysa då :) Jaja får se om jag är redo annars får man mysa på annat sätt :)

• DinaMii
    banan123 skrev 2014-12-11 15:33:53 följande:

Haha! Bara "synd" att julen är runt hörnet man vill ju gärna mysa då :) Jaja får se om jag är redo annars får man mysa på annat sätt :)

Haha ja! Och vi har haft födelsedagar och gift oss under den här perioden. Blev inte den hetaste bröllopsnatten direkt ;) inte ens mys. Han snarkade sej ut på soffan xD
  • Ssajko
    banan123 skrev 2014-12-11 11:21:33 följande:

Att ni "redan" tänker på sex. Det har inte slagit mig. I vanliga fall behöver jag mkt sex men jag känner mig nog lite rädd att det ska kännas jätte annorlunda eller typ vara som en påse där nere? haha :( Tur jag har en man som inte stressar på det hela. Någon mer som är "rädd" för samlag? min påg är 8v nu.

Min tös är 7v och sex är inte högt på min agenda iallafall! Karln väntar väl på att få sätta igång igen men nänänä!
  • Pernilla0414

Ååh!! Idag "fyller" min gosse 8 veckor och idag var först gången han skrattade med ljud!! Världens härligaste ljud :)

Annars har han lett mot mig i många veckor o jollrat o "pratat" som en tok :) men nu äntligen kom skratt-ljudet, bebis-skratt är det allra bästa !!

• mitthemligajag
    Pernilla0414 skrev 2014-12-11 17:47:18 följande:

Ååh!! Idag "fyller" min gosse 8 veckor och idag var först gången han skrattade med ljud!! Världens härligaste ljud :)

Annars har han lett mot mig i många veckor o jollrat o "pratat" som en tok :) men nu äntligen kom skratt-ljudet, bebis-skratt är det allra bästa !! phpFXvmCe86223.jpg

Åhhh va mysigt!!! Åh så fin!! Har våra barn samma namn ?;) blev de en liten Charlie?
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-12-11 14:58:26 följande:
    Ja det har kommit nu senaste veckan, men mannen vill att vi väntar med att ligga till spiralen sitter. Men det är en hel månad kvar! Men men, ska detta avslag hålla på å krångla så gör det väl inget att ändå vänta in den där spiralen heller.. Hade jag inte snittats så hade jag tyckt det var läbbigt med sex efter förlossningen..

Läste en bok en gång. En kille som beskrev nervositeten inför första sexet efter förlossningen:

"Tänk dej att desarmera en atombomb. Med k*ken" :p så grabbarna tycker nog oxå att första gången efter kan vara läbbig..
    Men alltså vafan hahahaha!!

Här har ju avslaget kommit och gått, tre gånger har jag trott att det har slutat men så kommer de igen :p men de känns läskigt att ha sex igen, ush ja... Och jag är livrädd för att bli preggo igen så vi inväntar spiralen... Ush 9 månader till, nej fyyy tusan, skulle du verkligen palla med det ? :D. Nä Nu får de gå 2-3 år innan de är dags igen ;)
  • Lex14

Blödde 2v efter förlossningen och sen fick jag mens 4v efter det.

Min lilla kille var 56 cm på 2 mån kontrollen och vägde 4880 gram.

• DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-12-11 22:24:57 följande:
    Men alltså vafan hahahaha!!

Här har ju avslaget kommit och gått, tre gånger har jag trott att det har slutat men så kommer de igen :p men de känns läskigt att ha sex igen, ush ja... Och jag är livrädd för att bli preggo igen så vi inväntar spiralen... Ush 9 månader till, nej fyyy tusan, skulle du verkligen palla med det ? :D. Nä Nu får de gå 2-3 år innan de är dags igen ;)
    Nej du har så rätt..! En bebis i taget.. Vänta in spiralen it is!
  • DinaMii
    Lex14 skrev 2014-12-12 11:22:38 följande:

Blödde 2v efter förlossningen och sen fick jag mens 4v efter det.

Min lilla kille var 56 cm på 2 mån kontrollen och vägde 4880 gram.

Jasså? Regelbunden mens? Eller det kanske du inte vet än förresten, pojken är ju inte så värst gammal :p
  • s117675

Jag hade sex efter tre veckor (andra barnet). Inga bristningar och jag kan säga att jag behövde ha sex, begäret var helt galet från min sida. Jag kom nästan med en gång och det händer inte ofta genom att ha sex.

Tycker inte ni ska oroa er och det är viktigt med närhet ????

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014