Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Gaaaah!! Högmod går före fall har jag hört. Natten till igår somnade hon 23.30. Jag tänkte att det kanske är nu det vänder men icke 03.45 inatt. Suck.
Herregud va mycket det är att tänka på :-O
Nu har min lilla kille fått platt bakhuvud dessutom. Kommer gasa ner till Babyproffsen och köpa specialkudde. Barnmorskan på BVC försökte vara lugnande och sa bara att det är vanligt att det blir så och att det brukar justeras när de börjar krypa. Jag har ju dock blivit jätte nojig och kan verkligen inte tänka mig att bara vänta och se.
Är det någon som har tips?
Gaaaah!! Högmod går före fall har jag hört. Natten till igår somnade hon 23.30. Jag tänkte att det kanske är nu det vänder men icke 03.45 inatt. Suck.
Jag ska på efterkontrollen på torsdag och är nog lite orolig. Jag blev klippt då vår tjej inte tänkte komma ut, allt såg ut att läka fint till plötslig ca 1 månad efter började det göra ont så jag kikade på det och det såg ut som ett sår. Då vi var på 1 månadskontroll med tjejen tittade dom på det och det såg ut som att det kommit en slags flik så det såg ut som en liten ficka. Dom sa det borde inte vara något farligt med kanske måste fixas till men de skulle vänta och tittare nogrannare vid efterkontrollen. Usch blir ju nervös nu...
Annars så sover vår tjej riktigt bra på natten, förutom att hon somnar väldigt sent. Hon brukar sova 5 timmar sedan amning och så sover hon 5 timmar igen, ibland måste jag tillochmed väcka henne för amning. Dagsvilan är däremot struligare.
Om de är någon mer som har barn med mycket problem med gasig mage så jag vill jag tipsa er om två saker! Vi fick konstaterad kolik, ca 7 h skrik varje natt. Sen gick vi till kiropraktorn och på en gång blev det bättre, sedan köpte vi ngt som heter grape water och nu är hennes magsmärtor i stort sett helt borta!!!! Låsningarna i kroppen i borttagna och grape vattnet gör suuuuper mycket!
När leveransen tog en dag extra så hann de gå en dag utan att hon fick något och på kvällen blev de då någon timmes skrik så det är sååå påtagligt att det fungerar super på henne! Ville bara tipsa :)
Men gud vad skönt för er!! :)
Vi var på läkarkontroll igår och det gick jättebra. Lika kul att komma till bvc och ta av blöjan varje gång, för hon bajsar ALLTID påväg dit och igår var inget undantag bara att det var värre! Bara ren tur att det inte hann krypa ur blöjan!????
Annars var allt bra, hon har gått upp till 5580g nu och är 58cm lång. Stor tjej ????
Men gud vad skönt för er!! :)
Vi var på läkarkontroll igår och det gick jättebra. Lika kul att komma till bvc och ta av blöjan varje gång, för hon bajsar ALLTID påväg dit och igår var inget undantag bara att det var värre! Bara ren tur att det inte hann krypa ur blöjan!????
Annars var allt bra, hon har gått upp till 5580g nu och är 58cm lång. Stor tjej ????
Hon är 7,5v nu
Wtf. Avslaget började om :(( för er som det gjort det, hur länge höll det på då?