• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Lex14
    DinaMii skrev 2014-12-13 00:02:02 följande:

Jasså? Regelbunden mens? Eller det kanske du inte vet än förresten, pojken är ju inte så värst gammal :p

Jo det är regelbundet. Är inne på min andra mens nu. Är första barnet dock så jag har ingen aning om hur det "ska" vara. Känner mig dock inte riktigt läkt ännu och jag känner även av hemotomet jag fick i samband med förlossningen. Kan tänka mig att det kommer dröja ganska länge innan man känner sig hyfsat återställd. Här kommer det absolut att dröja innan jag kan tänka mig ett syskon
  • DinaMii
    mitthemligajag skrev 2014-12-14 23:24:11 följande:
    Ja vi ger henne Gripewater, Guds gåva till föräldrar med kolikbarn alltså, jisses vilken grej!!

Nä men barn är ju ofta känsliga när dom är så här små... Var säkert ngt du råkat få i dig så h*n var lite extra gasig eller sådär, är det bättre nu? :)
    Nej. Hon skrek lika igår, började vi midnattsamningen och hon somnade ist för att äta. Nu vaknade hon kl 7:30 och vägrar äta igen. Såfort jag lägger henne till bröstet gallskriker hon, och tar jag upp henne somnar hon. Nu vet jag ju att hon är hungrig, hon åt senast 22-23 igår ikväll.

Det positiva är att det är måndag och att BVC öppnar om ett par timmar. Det är ju något som inte stämmer..

Rätt vad det är lossnar det så hon äter igen, ett par gånger och sen är det stopp. Men hon kan ju inte matvägra 9h varannat dygn..
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-12-15 07:55:52 följande:
    Nej. Hon skrek lika igår, började vi midnattsamningen och hon somnade ist för att äta. Nu vaknade hon kl 7:30 och vägrar äta igen. Såfort jag lägger henne till bröstet gallskriker hon, och tar jag upp henne somnar hon. Nu vet jag ju att hon är hungrig, hon åt senast 22-23 igår ikväll.

Det positiva är att det är måndag och att BVC öppnar om ett par timmar. Det är ju något som inte stämmer..

Rätt vad det är lossnar det så hon äter igen, ett par gånger och sen är det stopp. Men hon kan ju inte matvägra 9h varannat dygn..
    Men lillstumpan då... Nej de blir ju inte bra. Men du har inte ätit något speciellt dom sista dagarna som kan ha gjort att hon får ont? Eller är hon förkyld eller nått? Sjukt svårt att veta med som små minisarna :( hoppas du får ngt bra svar på bvc!
  • banan123
    DinaMii skrev 2014-12-15 07:55:52 följande:

Känns som om det är något du ätigt. Det finns ju hur mkt som helst som dom kan bli få ont i mahen av. Choklad, alla lökar råa, böner, kolsyra, stark mat, kål, jordgubbar, nypotatis. Har säkert glömt något gick upp precis haha :) men lycka till och hoppas bvc kan hjälpa er!
  • C ecilia

Jag har fått tips att undvika pepparkakor och glögg med...så äter jag mjölkfritt

• DinaMii

Ja ni.. Jag tycker ju inte att jag ätit något konstigt.. Har ätit som vanligt ända sen hon föddes och det har inte varit problem innan. Men det kan ju vara så att hon blivit känsligare. Ska kolla igenom kosten och ta bort sånt som kan irritera.

Extravägning på BVC strax iaf

Tack :)

• Lex14
    banan123 skrev 2014-12-15 15:32:42 följande:

2 månaders kontroll idag. 62 cm och 6445 g. mammas lilla tjockis :)<3

Åh va härligt ???? Hade 2 månaders kontroll förra veckan och jag verkar ha en liten kortis, 56 cm och 4880 gram ???? Helt otroligt hur olika dom är!

Jag fick fylla i frågeformulär om hur jag känner mig och mår, fick du göra samma sak?
  • banan123
    Lex14 skrev 2014-12-15 17:05:39 följande:

Åh va härligt ???? Hade 2 månaders kontroll förra veckan och jag verkar ha en liten kortis, 56 cm och 4880 gram ???? Helt otroligt hur olika dom är!

Jag fick fylla i frågeformulär om hur jag känner mig och mår, fick du göra samma sak?

Ja visst är det roligt hur olika dom är :) Ja jag fick oxå fylla i ett sånt papper o sen gick vi genom det tillsammans.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2014