• mitthemligajag

Oktoberbebisar 2014

Hej och grattis till bebis, som vi har väntat!

Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan  ?
  • Svar på tråden Oktoberbebisar 2014
  • Ssajko

Jag ska iväg på det nästa vecka så får väl se då :) tror att jag ska få fylla i det där då, har för mig att hon sa det sist på läkarbesöket :)

• DinaMii
    Ssajko skrev 2014-12-15 19:45:35 följande:

Jag ska iväg på det nästa vecka så får väl se då :) tror att jag ska få fylla i det där då, har för mig att hon sa det sist på läkarbesöket :)

Vi skulle fylla i det pappret på 2,5 månaderskontrollen. Minns att jag såg frågan "gråter du ofta" efter sonen och började storböla, trots att jag tänkte svara nej :p

Extravägningen idag visade en nedåtgående kurva iaf. En till extravägning på fredag. Förstå min förvåning när jag skulle pumpa (eftersom hon fortfarande vägrar äta) och det inte kom något alls! Och hon åt så det kluckade igår. Så vart min mjölk tagit vägen har jag ingen aning om :( kvällsmaten för henne blev ersättning och jag satt och storböla över att mjölken mystiskt är försvunnen.. Jag som inte ens ville amma i början :)
  • jamieblue
    Lex14 skrev 2014-12-15 17:05:39 följande:

Åh va härligt ???? Hade 2 månaders kontroll förra veckan och jag verkar ha en liten kortis, 56 cm och 4880 gram ???? Helt otroligt hur olika dom är!

Jag fick fylla i frågeformulär om hur jag känner mig och mår, fick du göra samma sak?

Verkligen olika! Min dotter vägde 4,8 förra veckan och då var hon bara 6 veckor :)

Jag fyllde i det där pappret förra veckan (vid 6 veckor), ganska tidigt jämfört med vissa av er andra.
  • mitthemligajag
    Lex14 skrev 2014-12-15 17:05:39 följande:
    Åh va härligt ???? Hade 2 månaders kontroll förra veckan och jag verkar ha en liten kortis, 56 cm och 4880 gram ???? Helt otroligt hur olika dom är!

Jag fick fylla i frågeformulär om hur jag känner mig och mår, fick du göra samma sak?
    De fick jag göra förra veckan på 2 månaders kontrollen! Tycker de är super att dom vill uppmärksamma mammornas välmående!
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-12-15 23:25:08 följande:
    Vi skulle fylla i det pappret på 2,5 månaderskontrollen. Minns att jag såg frågan "gråter du ofta" efter sonen och började storböla, trots att jag tänkte svara nej :p

Extravägningen idag visade en nedåtgående kurva iaf. En till extravägning på fredag. Förstå min förvåning när jag skulle pumpa (eftersom hon fortfarande vägrar äta) och det inte kom något alls! Och hon åt så det kluckade igår. Så vart min mjölk tagit vägen har jag ingen aning om :( kvällsmaten för henne blev ersättning och jag satt och storböla över att mjölken mystiskt är försvunnen.. Jag som inte ens ville amma i början :)
    Men vad drygt... Jag ville typ inte heller amma i början! Nu vill jag inte heller sluta! Men vi varvar lite med ersättning under kvällen så hon får i sig "ren" mjölk inför skrik natten ;) så jag inte råkat få i mig ngt. Min vännina fick tips om att dricka svagdricka eller lättöl vilket hon gjorde och så ökade mjölken igen!
  • Ssajko

Flera stycken har också sagt det där med öl till mig, att om det minskar så drick en öl så rinner det på som fan sen :) vet inte om det fungerar men det kan ju vara värt att prova :)

• DinaMii
    Ssajko skrev 2014-12-16 03:07:32 följande:

Flera stycken har också sagt det där med öl till mig, att om det minskar så drick en öl så rinner det på som fan sen :) vet inte om det fungerar men det kan ju vara värt att prova :)

Testade det med sonen. Det hände ingenting. Vet inte om jag drack för långsamt kanske? Öl är så extremt äckligt! :p ska testa igen och hoppas på resultat!
  • Ssajko

Det borde väl inte spela någon roll tycker jag? Så länge man kanske inte småsuger över flera timmar? Ingen aning faktiskt.. Du går halsa! :))

• mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-12-16 04:32:27 följande:
    Testade det med sonen. Det hände ingenting. Vet inte om jag drack för långsamt kanske? Öl är så extremt äckligt! :p ska testa igen och hoppas på resultat!
    Ja inte är de speciellt gott ällä ushhh! Har för mig att svagdricka också kan vara ett alternativ, har för mig att det också smakar öl dock :9
  • mitthemligajag

Vågar nog säga att koliken är borta helt nu!!! Tack och lov!! Dock är kvällarna med sömnen väldigt jobbig ändå, hon somnar in och vaknar efter 5 min vrålandes som att hon drömmer värsta mardrömmarna...

Lugnar henne snabbt och hon somnar om, sover några minuter och vaknar. Det känns som hon tror att vi lämnat henne ensam skrikandes eller något vilket aldrig har hänt... Fattar inte varför hon gör så här, tar flera timmar för henne att komma in i riktig sömn... Men De är inte magproblem!!

Är de någon fas som är så här? Fler som har de så här?:) när hon somnar sover hon dock super djupt och kan sova 4 timmar utan att vakna:)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2014