Oktoberbebisar 2014
Här är uppföljningstråden till "bf oktober tråden" där vi diskuterar allt om våra små hjärtan ?
Vi var på 2 månaderskoll i torsdags, Freja väger nu 4,7 kg och är 57,5 cm och växer fint. Hon är kvällspigg som storasyrran, men skriker sällan om kvällarna, ligger bara vaken länge innan hon somnar. Sover sen gott och vaknar och äter 2 ggr, så tycker nätterna går bra! Har svårt att få henne att somna ute på dagarna, det är för tyst där vi bor! Hon sover bäst i trafikbrus el likn så jag brukar ställa vagnen i tvättstugan bredvid tvättmaskin och torktumlare 
Kul när hon börjar komma ut ur "bubblan" och pratar och skrattar och uppskattar storasyskonens sällskap!
Ni som ger ersättnig vilken kör ni på? nan?
Jag har fått gallstensattacker 3 ggr på 3 veckor och fått remiss till röntgen men ingen som vet när jag får komma till. spenderade en stor del av natten på akuten och ville/ kunde inte ta smärtlindring för jag hel ammar. Så nu får man köpa pump o flaskor så man har när man behöver ta smärtlindring men vill ha ersättning till back up så jag vet att gossen alltid kan bli mätt.
Jag valde bort amningen efter första veckan då jag ätit medicin pga havandeskapsförgiftningen. Har gett semper lemolac. Inser nu också att vi tillagat fel men han lever och mår gott iaf ?
Med risk för att låta riktigt dryg nu för er som lider av sömnbrist så måste jag fråga om det är så ovanligt att bäbisar som är såhär små sover hela nätterna utan matning?
Kan sovrutinerna ha med det faktum att han äter ersättning att göra? Han äter 5ggr/dygn på relativt fasta tider.
Jag valde bort amningen efter första veckan då jag ätit medicin pga havandeskapsförgiftningen. Har gett semper lemolac. Inser nu också att vi tillagat fel men han lever och mår gott iaf ?
Med risk för att låta riktigt dryg nu för er som lider av sömnbrist så måste jag fråga om det är så ovanligt att bäbisar som är såhär små sover hela nätterna utan matning?
Kan sovrutinerna ha med det faktum att han äter ersättning att göra? Han äter 5ggr/dygn på relativt fasta tider.
Vanligtvis vaknar dom väl typ var tredje timme om dom ammas, men sömnbrist får man såklart om man har en bebis (som våran) som typ inte sover alls, vissa nätter skrapar hon ihop 4 h på en natt och ja då lan jag säga att jag har sömnbrist :p men sen sover hon dubbelt natten efter om man har tur. Men hon håller sig också ca 5 h med ersättning så hon brukar få en skvätt på kvällen så pumpar jag ur just för att hon sover bättre och längre :)
Jag hade också havandeskapsförgiftning men fick ingen medicin mot det??