• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Surprice
    TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

Härligt!!!!
  • Micka!
    Sommar15 skrev 2015-01-12 19:53:04 följande:

Hur ser moderkakan ut på vul? Läkarna har inte sagt något om det till mig och jag har heller inte tänkt på att fråga när jag gjorde vul.

Den syns inte så tidigt, man ser den tydligt vid rul, men jag tittade efter var navelsträngen såg ut att sitta fast.....men det är jättesvårt att se!!! Hoppas den sitter i bakvägg, såg ut att kunna vara så, men får höra på rul!!!
  • Minxy

Ååååh, nu blir jag bebissjuk! Ett par vi känner fick sitt barn idag, en liten tjej! :)

Haha, vilka minnen dom där små plastbaljorna med landstingsfiltar väcker :)

• Bio
    Zora skrev 2015-01-11 19:27:11 följande:
    Jag kanske borde prata med någon jag också för jag känner mig redan ganska orolig som sagt.. Skönt att nån mer känner som jag.

Mitt var också planerat, men det kom väldigt plötsligt. Blev KS pga sätesläge och tillväxthämning, så även om jag visste att det kanske skulle kunna bli KS pga säte (vilket ju inte var säkert eftersom hon ju skulle kunna vända sig och annars vändningsförsök) så blev det väldigt hastigt bestämt när tillväxthämningen upptäcktes ca 2 v innan KS. Definitivt besked om KS fick jag en torsdag och på tisdagen plockades hon ut, nästan 3 v innan BF, så jag hann liksom inte riktigt med i svängarna. Kan bara tänka mig hur jag skulle känna om det blev akutsnitt. Är en såndär människa som behöver tid på mig att vänja mig vid saker...

Skönt att höra att det gått bra för andra iallafall, men oron att det ska hända nåt för mig finns tyvärr ändå. Försöker dock väga upp mina "domedags"googlingar med historier som faktiskt går bra.
    Kallar du det där plötsligt? Flört

Jag fick ta ett extra tillväxt-ul i v.31+1 eftersom sf-måttet planat lite. Ingen stor grej alltså och jag hade inga förväntningar. Därifrån blev jag skickad direkt till sjukhuset för att kolla ctg eftersom blodflödet var dåligt. Där blev jag inlagd. Jag fick beskedet att jag knappast skulle gå till full tid, men de kunde inte säga om det handlade om dagar, veckor eller månader. Tillväxt-ul togs ungefär varannan dag och varje gång blev det lite sämre. Sex dagar efter att jag lagts in (v.32+0) fick jag beskedet att han behövde komma ut samma dag, MEN på ett annat sjukhus eftersom de hade fullt på neo. Ambulansen var redan på väg för att flytta mig. ca 4 timmar senare var han född med KS!

Det var lite stressande just då och jag kan vara lite grinig på läkaren som inte kunde ge mig beskedet om snitt och flytt några timmar tidigare. Men på det stora hela gick allt bra. :) Vi hade inte skaffat en enda bebispryl när jag blev inlagd (rättelse: en enda pryl hade vi köpt, ett mjukisdjur) men allt löste sig ändå delvis tack vare snälla vänner och släktingar som kom med kläder och annat. Och när man ligger på neo behöver man ju ingenting.

Jag vill inte förringa din upplevelse på nåt sätt Zora, tro inte det. Bara en anekdot om hur fort det kan gå!
  • Sommar15
    Micka! skrev 2015-01-12 21:05:59 följande:

Den syns inte så tidigt, man ser den tydligt vid rul, men jag tittade efter var navelsträngen såg ut att sitta fast.....men det är jättesvårt att se!!! Hoppas den sitter i bakvägg, såg ut att kunna vara så, men får höra på rul!!!

Aha jag förstår. Då var det nog omöjligt för mig att se, såg bara en liten böna på rygg med små knoppar till armar o ben :)
  • TantB

Ohh jag längtar också efter att få känna bebisen. Jag kände ett fladder, typ som att jag hade en fisk i magen, runt vecka 13 med sonen. Sparkar kände jag nog runt vecka 18.

Jag vill bara säga att jag läser alla inlägg och känner med er glädje, längtan, oro och sorg. Tyvärr hinner jag inte svara på allt.

• Minxy
    TantB skrev 2015-01-12 21:39:36 följande:

Ohh jag längtar också efter att få känna bebisen. Jag kände ett fladder, typ som att jag hade en fisk i magen, runt vecka 13 med sonen. Sparkar kände jag nog runt vecka 18.

Jag vill bara säga att jag läser alla inlägg och känner med er glädje, längtan, oro och sorg. Tyvärr hinner jag inte svara på allt.

Samma här, läser allt men hinner inte svara :)
  • familjenl
    TantB skrev 2015-01-12 21:39:36 följande:

Samma här! :) 
  • KramKolan

Gick in i v.14 idag. Mår äntligen riktigt bra! Inget illamående och tröttheten är borta!!

Men nu är jag lite orolig för att jag inte känner båt istället... Nån mer...? :-/

• Kattflickan

Jag är i vecka 11 och har börjat känna avgraviditwten mindre. Vet att det är normalt, men det oroar ändå.

Är det någon fler än jag som är orolig över att föda på sommaren då bemanningen på förlossningen är sämre?

Jag fick hepatos ( graviditetsklåda) förra graviditeten och det slutade med igångsättning v 37+0 som slutade med akut kejsarsnitt. Beslutet om kejsarsnitt fattades snabbt och allt gick bra. Hade de väntat hade kanske inte allt gått bra. Jag är därför rädd för att förlossningen ska vara underbemannad.

Svar på tråden Bf Augusti 2015