Zora skrev 2015-01-11 19:27:11 följande:
Jag kanske borde prata med någon jag också för jag känner mig redan ganska orolig som sagt.. Skönt att nån mer känner som jag.
Mitt var också planerat, men det kom väldigt plötsligt. Blev KS pga sätesläge och tillväxthämning, så även om jag visste att det kanske skulle kunna bli KS pga säte (vilket ju inte var säkert eftersom hon ju skulle kunna vända sig och annars vändningsförsök) så blev det väldigt hastigt bestämt när tillväxthämningen upptäcktes ca 2 v innan KS. Definitivt besked om KS fick jag en torsdag och på tisdagen plockades hon ut, nästan 3 v innan BF, så jag hann liksom inte riktigt med i svängarna. Kan bara tänka mig hur jag skulle känna om det blev akutsnitt. Är en såndär människa som behöver tid på mig att vänja mig vid saker...
Skönt att höra att det gått bra för andra iallafall, men oron att det ska hända nåt för mig finns tyvärr ändå. Försöker dock väga upp mina "domedags"googlingar med historier som faktiskt går bra.
Kallar du det där plötsligt?
Jag fick ta ett extra tillväxt-ul i v.31+1 eftersom sf-måttet planat lite. Ingen stor grej alltså och jag hade inga förväntningar. Därifrån blev jag skickad direkt till sjukhuset för att kolla ctg eftersom blodflödet var dåligt. Där blev jag inlagd. Jag fick beskedet att jag knappast skulle gå till full tid, men de kunde inte säga om det handlade om dagar, veckor eller månader. Tillväxt-ul togs ungefär varannan dag och varje gång blev det lite sämre. Sex dagar efter att jag lagts in (v.32+0) fick jag beskedet att han behövde komma ut samma dag, MEN på ett annat sjukhus eftersom de hade fullt på neo. Ambulansen var redan på väg för att flytta mig. ca 4 timmar senare var han född med KS!
Det var lite stressande just då och jag kan vara lite grinig på läkaren som inte kunde ge mig beskedet om snitt och flytt några timmar tidigare. Men på det stora hela gick allt bra. :) Vi hade inte skaffat en enda bebispryl när jag blev inlagd (rättelse: en enda pryl hade vi köpt, ett mjukisdjur) men allt löste sig ändå delvis tack vare snälla vänner och släktingar som kom med kläder och annat. Och när man ligger på neo behöver man ju ingenting.
Jag vill inte förringa din upplevelse på nåt sätt Zora, tro inte det. Bara en anekdot om hur fort det kan gå!