• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy
    MissJP skrev 2015-01-13 16:11:36 följande:
    Så typiskt. Finns det anlag eller annan förhöjd risk som gör att du "bör" göra testet? Eller för att dämpa oro? Finns det inte fler ställen i Sthlm?
    Nej egentligen inte. Jag är under 35 vilket gör att mitt landsting säger att risken är minimal. Men samtidigt finns det andra landsting som erbjuder KUB från det att kvinnan fyllt 28, så...vem har rätt?

Jag blev tipsad om ett annat ställe men dom har telefontid mellan 10-11 varje dag och det är i princip omöjligt att komna fram.
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-13 16:16:55 följande:

Nej egentligen inte. Jag är under 35 vilket gör att mitt landsting säger att risken är minimal. Men samtidigt finns det andra landsting som erbjuder KUB från det att kvinnan fyllt 28, så...vem har rätt?

Jag blev tipsad om ett annat ställe men dom har telefontid mellan 10-11 varje dag och det är i princip omöjligt att komna fram.

Ja, det är konstigt att det ska ges olika signaler beroende på var man bor.

Men vad trist att det ska vara så. Det är om du är riktigt ihärdig så kanske det blir din tur :)
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-01-13 15:57:55 följande:
    Då kommer vi göra nästan samtidigt :) Vi ska testa veckan innan. Gjorde KUB med dottern och det blir någon slags trygghet.. och speciellt nu när man inte är purung längre :p

Plus att man får en kik på bebisen i en väldigt spännande del av graviditeten!
    Jag gjorde inte med dottern men väljer att göra det nu istället.

Efter tidigare problem så har jag fått extra ul. Gjorde vul i fredags å har ett inbokat 2/2 också innan kub för att se så allt är bra. Kub 17 feb och RUL 22/3. Så rätt mkt nu framöver.:)
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-01-13 16:40:24 följande:

Jag gjorde inte med dottern men väljer att göra det nu istället.

Efter tidigare problem så har jag fått extra ul. Gjorde vul i fredags å har ett inbokat 2/2 också innan kub för att se så allt är bra. Kub 17 feb och RUL 22/3. Så rätt mkt nu framöver.:)

Det är skönt att höra att vården tar hand om er :) då är det inte så lång tid mellan gångerna! Underbart att få se bebisen. Hoppas att det fortsätter se bra ut för er.
  • Singoalla14

Skulle ni göra ett extra privat ultraljud i v 18 om ni fick 1/7601 på kub?:) Jag har ett ultraljud inbokat v 20...

Kram

• Sanandra
    Singoalla14 skrev 2015-01-13 16:53:05 följande:

Skulle ni göra ett extra privat ultraljud i v 18 om ni fick 1/7601 på kub?:) Jag har ett ultraljud inbokat v 20...

Kram

Jag skulle göra fostervattensprov, enda sättet att få veta om det är ngt fel. Går ni till V.20 är det svårt att göra ngt åt resultatet om ni inte vill fullfölja eller så.
  • Sanandra
    MissJP skrev 2015-01-13 16:50:10 följande:
    Det är skönt att höra att vården tar hand om er :) då är det inte så lång tid mellan gångerna! Underbart att få se bebisen. Hoppas att det fortsätter se bra ut för er.
    Ja, efter allt som var i våras med en onormal graviditet som satt i ena äggledaren, cellgift och sedan massa kontroller, smärtor och störtblödningar som efter 12 veckor slutade med skrapning. På det typ 10 olika gynläkare så är man rätt glad över att de tar det på allvar nu och får ha en och samma gynläkare som dessutom är grym. Känns tryggt!:)
  • Sommar15
    Minxy skrev 2015-01-13 16:16:55 följande:

Vet inte om du redan fått tips, men Ultragyn i Sthlm gör också kub, testa att ringa till dem o se om de har några tider. Finns flera olika mottagningar i Sthlm i deras regi. Tror att de tar emot även utan remiss.
  • Sanandra
    Singoalla14 skrev 2015-01-13 17:06:43 följande:

Du skulle alltså göra ett fostervattenprov på 1/7601?

Ja om jag var orolig att ngt var fel, hade jag inte varit det så ser man ju en del på RUL i V.18-19. Men om jag befarade att ngt var fel vill jag ha möjligheten att inte fullfölja graviditeten och detta så tidigt som möjligt.

Men detta är ju helt individuellt.:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015