• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-01-11 22:05:37 följande:

Charlotta: Tipsa din svägerska om PGD! Preimplantorisk genetisk diagnostik. Embryona testas med avseende på det genetiska felet man har. Sen kan ett friskt embryo väljas ut och sättas in. Jag har ett genetiskt fel och har gjort PGD för att få friska barn. Dottern dom snart är två år kom till via PGD och även mitt barn i magen.

Ett barn med DS är ingen dans på rosor. Många barn har allvarliga följdsjukdomar.

Ah, tack för tipset. Dock har de tre friska barn och känner sig rätt så klara nu ;). Toppen att det finns, och att det hjälper folk i din/ hennes situation!
  • Kattflickan
    charlotta1985 skrev 2015-01-12 07:13:38 följande:
    Ah, tack för tipset. Dock har de tre friska barn och känner sig rätt så klara nu ;). Toppen att det finns, och att det hjälper folk i din/ hennes situation!
    Berätta för henne ändå. Kan bli aktuellt när hennes barn vill ha barn om de ärvt anlagen för sjukdomen. Men jättekul att de lyckats få tre friska barn!
  • charlotta1985
    Kattflickan skrev 2015-01-12 07:18:37 följande:
    Berätta för henne ändå. Kan bli aktuellt när hennes barn vill ha barn om de ärvt anlagen för sjukdomen. Men jättekul att de lyckats få tre friska barn!
    Det ska jag absolut! Sjukdomen verkar vara väldigt ärftligt, då hon och alla hennes syskon har sjukdomen eller bär på den, så det kan definitivt bli aktuellt sedan när barnen ska ha barn!
    Ja, som sagt blev det 1 abort med ett sjukt barn, men ändå bra odds att 3 av 4 var friska!
  • Sanandra

Har fått så grymt ont i brösten, bara värker om jag inte har bhn på mig.:( Men det liksom illamåendet är väl ngt man bara får stå ut med för det lilla krypet i magen.:)

• TigerEmmlis
    Minxy skrev 2015-01-11 23:32:50 följande:

Jag blev lite orolig nu när jag läste om huvudomfånget på nyfödda.

Sonen hade 36 och dottern hade 33,5.

Dotterns förlossning var enkel om man jämför med sonens och jag har tillskrivit hennes mindre huvudomfånget en del av "äran" för det snabba förloppet :)

Läste som sagt nu om huvudomfång och ser att på flickor brukar man säga att 35 cm är genomsnittligt och på pojkar är det 35,5-36 cm.

Gah! Jag vill ju ha en till med ett liiiiitet huvud! Nu när jag läste det där så känns det som om jag får räkna med ett huvud på minst 35 cm :(

Vill oxå ha en med litet huvud!! ;P

Min stora tjej kom på fel håll (alltså hela hon vred sig åt fel håll under fl) och hade ett huvudomfång på 41 cm!!

Lillan hade bara 36cm!! Men hon var på 4888g!

Hoppas på en liten plutt nu men det är bara i drömmarnas värld antar jag!! ;P
  • familjenl

Dottern hade 37 i omfång och vägde över 4 kg så jag räknar med en ännu större bebis den här gången. :P jag tyckte dock att det gick bra att "få ut" henne så jag hoppas det går bra med nästa oxå. :)

• Minxy

Jag tycker vi ska lägga in en beställning var på en kärnfrisk bebis med 33-34 i hattmått :D

• TantB

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

• charlotta1985
    TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Vilken lycka! Har gjort vul och där fanns en bebis med ett slående hjärta. Den var exakt så stor som den ska vara (om man räknar enligt sista mens) och jag är i vecka 8 +1. Nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta! Den enorma tröttheten har inte varit så enorm idag. Det kanske betyder att illamåendet också ger med sig snart. Wiiiieeeee

Härliga nyheter!!
  • familjenl
    TantB skrev 2015-01-12 16:32:13 följande:

Underbart!!!!

Själv så har jag så svårt att greppa att jag är gravid och vågar inte tro på det än trots att jag såg det lilla livet i v 7. Blir så sur på mig själv att jag inte kan vara mer positiv - det är inte riktigt likt mig.. men är kanske lite extra känslig pga hormonerna oxå. Vem vet. :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015