• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora
    Bio skrev 2015-01-12 21:23:09 följande:
    Kallar du det där plötsligt? Flört

Jag fick ta ett extra tillväxt-ul i v.31+1 eftersom sf-måttet planat lite. Ingen stor grej alltså och jag hade inga förväntningar. Därifrån blev jag skickad direkt till sjukhuset för att kolla ctg eftersom blodflödet var dåligt. Där blev jag inlagd. Jag fick beskedet att jag knappast skulle gå till full tid, men de kunde inte säga om det handlade om dagar, veckor eller månader. Tillväxt-ul togs ungefär varannan dag och varje gång blev det lite sämre. Sex dagar efter att jag lagts in (v.32+0) fick jag beskedet att han behövde komma ut samma dag, MEN på ett annat sjukhus eftersom de hade fullt på neo. Ambulansen var redan på väg för att flytta mig. ca 4 timmar senare var han född med KS!

Det var lite stressande just då och jag kan vara lite grinig på läkaren som inte kunde ge mig beskedet om snitt och flytt några timmar tidigare. Men på det stora hela gick allt bra. :) Vi hade inte skaffat en enda bebispryl när jag blev inlagd (rättelse: en enda pryl hade vi köpt, ett mjukisdjur) men allt löste sig ändå delvis tack vare snälla vänner och släktingar som kom med kläder och annat. Och när man ligger på neo behöver man ju ingenting.

Jag vill inte förringa din upplevelse på nåt sätt Zora, tro inte det. Bara en anekdot om hur fort det kan gå!
    Ja det var ju snabbt kan man säga. Finns ju såklart de som haft det ännu värre också, och det är ju sånt jag är rädd för ska inträffa. Var tillräckligt hastigt för min del det som hände.

Var så himla inställd på att allt var som det skulle och att jag skulle föda normalt. Syntes inget på tillväxtkurvan heller, utan tillväxthämningen upptäcktes när vi var inne på vändningsförsök pga sätesläget. Hade hon inte legat i säte hade det troligen inte upptäckts.
  • Minxy

KramKolan och Kattflickan: jag känner inte heller av graviditeten längre, men det är ju helt normalt eftersom kroppen efter ett tag vänjer sig vid hormonpåslaget :)

Jag försöker att bara njuta av att jag inte längre mår illa! :)

• familjenl
    Kattflickan skrev 2015-01-13 07:43:25 följande:

Jag är i vecka 11 och har börjat känna avgraviditwten mindre. Vet att det är normalt, men det oroar ändå.

Är det någon fler än jag som är orolig över att föda på sommaren då bemanningen på förlossningen är sämre?

Jag fick hepatos ( graviditetsklåda) förra graviditeten och det slutade med igångsättning v 37+0 som slutade med akut kejsarsnitt. Beslutet om kejsarsnitt fattades snabbt och allt gick bra. Hade de väntat hade kanske inte allt gått bra. Jag är därför rädd för att förlossningen ska vara underbemannad.

Ja, jag! Jag är rädd att bli skickad till någon annan ort pga att de är underbemannade för då vet jag att jag troligtvis kommer att få föda i bilen/ambulansen. :/ Förra förlossningen gick nämligen snabbt (hann vara på förlossningen mindre än 2 h innan dottern kom ut) och det lär väl gå ännu snabbare denna gång..

Vet också att det var kaos här i somras när en kompis skulle föda så det gör ju en orolig.
  • TyckOmMig

Hej alla!

Varit på MVC inskrivning igår och hade tur att få göra ett extra ultraljud då jag haft sådana magsmärtor dygnet innan men allt såg bra ut med tvillingarna de har växt på sig och såg nu ut som riktiga bebisar sprattlade runt med sina armar och ben!Är nu i v11 10+4 och KUB är inbokat om 14 dgr.Sen SPEC MVC förlossningsplanering veckan efter och v 14 åter MVC få lyssna på hjärtljud innan RUL!

Skönt för annars är det numera ett jättehopp från inskrivningen till v 23 på MVC vid enlinggraviditeter.

Mår dock fortfarande ganska illa och är trött!

Glad att jag fortfarande är föräldraledig med småflickorna!Annars vet jag inte hur jag skulle orka.

• Inorr02

Känner mig inte gravid enda jag är jätte trött. För gången mådde jag jätte illa i början men denna gången har jag inte mått illa alls. 

Börjar känna oro att bli sjuk denna gång fick havandeskapsförgiftning och blev igångsatt  och född i vecka 33 förlossningen gick så fort från 2 cm till ute tog 50 min så är rädd att om allt går som de ska att jag inte ska hinna till bb födda i bilen eller hemma har 5 mil till bb

• Micka!

Börjar också må bättre, men lär äta regelbundet för att inte må illa! Bröstvårtorna har nästan slutat ömma, och så är jag i v 11! Man blir lite nojig, men nu när jag ligger på rygg i sängen på morgonen, känner jag livmodern, den är som en liten bulle en bit ovanför blygdbenet, häftigt! I v 13 kände jag så i förra graviditeten...bara jag inte blir alltför stor den här gången

• charlotta1985

Mår också mycket bättre! Illamåendet kan komma om det gått för länge (typ 3 timmar, haha) mellan måltider, men för det mesta håller det sig borta. Mindre hungrig, och fått tillbaka aptit för annat än smörgåsar (äntligen!). Den värsta oron har lagt sig också, även om jag inte kommer känna mig helt lugn förrän efter UL i samband med KUB 26/1.

• MissJP

Hej! Får jag vara med? Jag har en brokig historia med den här graviditeten. Åkte in pga misstänkt utomkved. De konstaterade i stort sett att det var ett utomkved eftersom jag var tom i livmodern och hade något som såg ut som en hinnsäck i min enda och trasiga äggledare. Någon dag senare dök det upp en tom hinnsäck i livmodern. Hade hcg på ca 22000 och var i beräknad vecka 5+. Det borde ha synts något i Hinnsäcken. Jag ställde mig in på det värsta (näst efter utomkved) och har haft fruktansvärda smärtor sen natten till söndag. Idag var det dags för återbesök. Hon behövde inte leta, där inne fanns en liten med ett tickande hjärta! Hon mätte ett par gånger och jag blev framflyttad några dagar. Smärtan kom av en gulkropps - cysta som blödde.

Jag är något chockad :)

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-13 12:07:12 följande:

Hej! Får jag vara med? Jag har en brokig historia med den här graviditeten. Åkte in pga misstänkt utomkved. De konstaterade i stort sett att det var ett utomkved eftersom jag var tom i livmodern och hade något som såg ut som en hinnsäck i min enda och trasiga äggledare. Någon dag senare dök det upp en tom hinnsäck i livmodern. Hade hcg på ca 22000 och var i beräknad vecka 5+. Det borde ha synts något i Hinnsäcken. Jag ställde mig in på det värsta (näst efter utomkved) och har haft fruktansvärda smärtor sen natten till söndag. Idag var det dags för återbesök. Hon behövde inte leta, där inne fanns en liten med ett tickande hjärta! Hon mätte ett par gånger och jag blev framflyttad några dagar. Smärtan kom av en gulkropps - cysta som blödde.

Jag är något chockad :)

Vad härligt! Hoppas allt hår bra och att du slipper mer smärta :)
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-13 12:20:28 följande:

Vad härligt! Hoppas allt hår bra och att du slipper mer smärta :)

Ja tack :)

Det ska bli kul att följa folket här. Ska läsa igenom tråden lite, snoka så att säga :p
Svar på tråden Bf Augusti 2015