• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Bio
    Zora skrev 2015-01-11 14:08:35 följande:

Är det någon av er som gjort kejsarsnitt och fått ytterligare ett barn efter det? Gick det bra? Födde ni normalt efter KS?

Jag var tvungen att göra KS första graviditeten och nu är jag jättenervös att nåt ska vara fel, eller gå fel. Finns ju massor med komplikationer som kan inträffa vid en graviditet efter KS och jag har väl förmodligen googlat för mycket om det... Är rädd att moderkakan ska växa fast i ärret, att (om det blir vanlig förlossning) nåt ska gå fel och livmodern spricker, rädd för att det ska bli ett akutsnitt (tydligen ca 25% risk efter ett tidigare KS jämfört med ca 2% efter att ha fött vanligt) osv osv

Var inte alls nervös förra graviditeten, men känns helt annorlunda nu.

Jag var också tvungen att göra KS med första barnet och väntar andra nu. Oftast är det inga problem. :) Sluta googla nu Flört det finns ju mycket som KAN hända men det är ändå sällan det blir problem. Jag är själv född med KS och mina småsyskon på vanligt sätt, det gick bra!
  • MuffinCake
    Zora skrev 2015-01-11 14:08:35 följande:

Är det någon av er som gjort kejsarsnitt och fått ytterligare ett barn efter det? Gick det bra? Födde ni normalt efter KS?

Jag var tvungen att göra KS första graviditeten och nu är jag jättenervös att nåt ska vara fel, eller gå fel. Finns ju massor med komplikationer som kan inträffa vid en graviditet efter KS och jag har väl förmodligen googlat för mycket om det... Är rädd att moderkakan ska växa fast i ärret, att (om det blir vanlig förlossning) nåt ska gå fel och livmodern spricker, rädd för att det ska bli ett akutsnitt (tydligen ca 25% risk efter ett tidigare KS jämfört med ca 2% efter att ha fött vanligt) osv osv

Var inte alls nervös förra graviditeten, men känns helt annorlunda nu.

Det här funderar jag också över.

Gjorde KS med mina tvillingar. Första VUL:et i v.8 gjordes just för att se så att graviditeten inte satte sig i ärret efter det (vilket den inte gjorde).

Hoppas få uppleva en vanlig förlossning den här gången, men oroar mig också över ev. komplikationer..
  • Sommar15
    Bio skrev 2015-01-11 14:37:58 följande:

Förra graviditeten gick jag på UltraGyn. Tyckte de var fantastiska, allt gick att fixa och det kändes som de verkligen brydde sig! Nu har jag flyttat och den enda som är nära verkar lite sådär, men det får funka. Hoppas ditt nya mvc är av den bra sorten!

Aha, vad olika det kan vara, har helt andra erfarenheter av ultragyn. Men allt beror väl på person, vem man får träffa liksom. Ska på inskrivning på fredag, hoppas på bra sort :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 14:01:19 följande:
    2200 kr, skulle vi göra det i Sundsvall kostade det 2500 kr och vi har närmre till Umeå
    Men finns det något ställe som gör privat KUB i Sundsvall? Där finns väl bara genom landstinget? Och då är det väl bara de över 35 som blir erbjudna? Så sa iaf min BM.
  • Sanandra
    Minxy skrev 2015-01-11 14:46:30 följande:
    Men finns det något ställe som gör privat KUB i Sundsvall? Där finns väl bara genom landstinget? Och då är det väl bara de över 35 som blir erbjudna? Så sa iaf min BM.
    Vår bm sa att de skulle börja erbjuda alla i landstinget oavsett ålder men mot avgift (2500kr) och i Sundsvall. Vi åker mkt hellre till Umeå å när de är billigare också så är det inget att fundera på...:)
  • afroditekissen

Min syster gjorde ks med första barnet och sen har hon fött tre barn till vaginalt och det har inte vart några problem..

Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • afroditekissen

Jag har vart super trött senaste veckorna men denna vecka har det blivit mycket bättre då jag började ta järn tabletterna.. de kan vara ett tips till er som är trött..

Elise 2010-07-20 Elsa 2010-10-11 BF 2015-08-18
  • familjenl
    charlotta1985 skrev 2015-01-11 08:48:55 följande:

Vad skönt!

Tycker också det seeeegar! 10+1 idag. Hela två veckor kvar till del 2 i kub, ul. Efter det känner jag att vi kan slappna av ordentligt.

Haha, minns tiden mellan äl och bim som kändes oändlig :)

Samma här! Är på samma dag som dig och vill verkligen bara flytta minst två veckor fram i tiden. :)
  • familjenl

Jag är 27 och ska inte göra kub. Gjorde inte det förra grav heller. Den enda orsaken till att jag skulle vilja göra det är för att få se bebisen en extra gång men i övrigt så skulle det inte förändra vårt beslut så vi tycker att det inte spelar någon roll. Skulle dessutom få betala för det eftersom jag är under 35 så vi skippar det. :)

• Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-11 14:57:34 följande:
    Vår bm sa att de skulle börja erbjuda alla i landstinget oavsett ålder men mot avgift (2500kr) och i Sundsvall. Vi åker mkt hellre till Umeå å när de är billigare också så är det inget att fundera på...:)
    Och min BM (Sundsvall) sa att bara de över 35 får erbjudandet och att vi måste åka till Sthlm eller Umeå och betala flera tusen (på henne lät det som tiotusentals kronor).

Well. För oss borde väl Umeå också vara närmare än Sthlm. Får prata med maken och se vad han säger :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015